Vanaf wanneer kan ik testen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Diaantje1985, 16 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diaantje1985

27 okt 2011
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi dames,

Pfff wordt echt gek van mezelf. Elke dag kijk ik wel op internet:
    * wanneer eisprong?
    * wanneer innesteling??
    * vanaf wanneer kan ik testen..
    * wat zijn de symptomen?

Echt om gek van te worden.

29 maart was mijn eerste dag van mijn laatste menstruatie, mijn eisprong was 12 april. Dagen ervoor en op de dag zelf hebben we geklust :).

Wanneer zal dan de innesteling plaatsvinden? Ik heb sinds de eisprong al krampen, gevoeligere tepels en zere onderrug. ZIjn dit symptomen, of wil ik dat ze er zijn??

Vanaf wanneer zou ik eventueel een (vroege) test kunnen doen? Of raden jullie dit af en zouden jullie pas testen op NOD (26 april)?

Groetjes,

2. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Bij "normale" gang van zaken...

Is de innesteling tussen 6 en 12 (wat ik gelezen/begrepen heb) dagen na je eisprong

Moet je 14 dagen optellen bij je eisprong en dan zou je kunnen testen.

Betreft je symptomen, lastig om te zeggen. De één heeft nergens last van en de ander voelt alles. Maar zo snel na geklust te hebben, lijkt het me niet dat je al iets merkt of voelt (zeg ik, die ook nog maar in ronde 2 zit ;))

Er bestaan testen die je 4 tot 6 dagen voor je nod kunt doen, maar al zou je dan positief testen (gebeurd niet vaak), dan is de kans alsnog aanwezig dat je wel ongesteld wordt.. Het beste kun je gewoon je nod afwachten en bij uitblijven van je periode dan testen.

3. foekje

foekje Bekend lid

12 jul 2010
    591
    0
    16
    Goeiemorgen Diaantje1985,

Het is net alsof ik m'n eigen verhaal lees, haha.

Alleen was m'n eisprong (volgens mij) op 8 april (vroeg he?) en m'n NOD is op 27 april. De eerste dag van m'n laatste menstruatie was 30 maart.

Heb zelfs al 3 testen gedaan. Eigenlijk absurd en geldverspillerij, maar het is toch de wens van de gedachte natuurlijk, haha...

Heb nog 3 testen liggen, maar ik heb me voorgenomen nog tot de 24e (pff lang) te wachten voordat ik weer een test doe.

Voor die tijd heeft het toch geen zin volgens mij...

Ik heb overigens dezelfde kwaaltjes...De hele dag door lichte menstruatieachtige krampen, pijnlijke / gevoelige tepels en veel last van stemmingswisselingen. Menstruatiekrampen heb ik normaliter enkel een paar dagen voor m'n ongesteldheid en ik heb ook nooit last van pijnlijke tepels...

Wachten duurt lang he?

x Foekje

4. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik zou nooit voor je NOD testen. Stel dat het negatief is, dan weet je nog altijd niets want het kan nog te vroeg zijn. Dan ga je alleen maar stressen voor niets en wss toch nog geld verspillen aan meer tests omdat je het toch zeker wil weten. Zou dus wachten tot je NOD, die paar daagjes meer maken nou toch niet zo veel uit.

Deel Deze Pagina