Hij wil geen fruit en groente eten

Discussie in 'Voeding' gestart door Minyaweth, 23 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hallo meiden,

Ik ben nu al bijna 2 weken bezig om fruit (en groente) te introduceren bij Milan, maar hij moet er werkelijk niks van hebben.
    Ik maak elke dag vers fruit, en het enige dat hij een béééétje eet is Mango met banaan - samen in 1 mixje zeg maar. Bij ander fruit draait hij zijn hoofdje weg en houd zijn lippen stijf op elkaar. Hoe pak ik dit nu het beste aan? :(
    Ik herken dit helemaal niet van Vigo, daar ging het in 1 keer helemaal goed. Die heeft geen tijd nodig gehad om te wennen ofzo, dat was gewoon mondje open en eten maar :D

Iemand tips en ideeën over hoe ik dit het beste aan kan gaan pakken?

2. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Ik ben bij Lenthe eerst begonnen met groenten. Lenthe wilde soms ook helemaal niet. Ik stopte dan even een paar dagen en begon dan weer. Het is nu alleen nog maar proeven he. Ze "moeten" nog niks. Al proeven ze maar een theelepel! Gewoon lekker blijven aanbieden elke keer. Het komt vanzelf. De een doet er nou eenmaal wat langer over. Succes :)

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

anders eens proberen hem zelf wat te laten eten? Irem eet ook alleen brood als ze er zelf mee mag aanprutsen, als ik het haar voer houdt ze haar mond stijf dicht

4. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Bedankt voor de reacties tot nu toe :)
    Ik blijf het ook wel elke dag aanbieden hoor, dat sowieso. Het zal een keer goed moeten gaan toch? :p

Zelf stukjes geven vind ik eigenlijk doodeng... ben veel te bang dat hij zich verslikt ofzo :) En hoe zou ik dat dan moeten doen? In zijn eetstoel ofzo? Milan kan nog niet echt stevig zitten...

5. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    En wat kan ik dan het beste geven als ik stukken fruit/groente geef?

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier had ik dat ook met Noah.
    Ik ben aan blijven bieden, en af en toe ook wat uit een potje.
    Nu zit hij lekker op een stuk peer te sabbelen :D
    Hij vindt het heerlijk.

Groente is nog een heel ander verhaal. Aardappel, sperzieboon, worteltjes. Alles vindt hij niks.
    Gepureerd, stukjes, hele stukken.
    Hij kan er echt van kotsen ( dat heeft 'ie dan ook een paar keer gedaan : $ )

Wel heeft hij een stukje rijstwafel gehad, wat hij erg lekker vond.

Maar goed, het komt vanzelf. Gewoon rustig aan blijven bieden, en wil hij niet? Prima, dan is er morgen of overmorgen weer een dag ;)

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

We zijn trouwens ook net 2 weken bezig :)

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou een stronkje broccoli ofzo geven, gekookt maar niet tot pap gekookt natuurlijk. Dat is groot genoeg om zich niet in te verslikken en hij kan er ook geen enorme hap van nemen. Of een stuk banaan. Het is dan wel belangrijk dat ie goed rechtop zit, dus het liefste in de kinderstoel.

9. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Dat wordt 'um dan nog niet want hij kan nog niet stevig en zelfstandig zitten.

10. Fransa

Fransa Niet meer actief

Als hij echt nog niet wil, gewoon een dag of 3 wachten en dan nog een keer proberen.

Ik heb een hele moeilijke eter die pas sinds hij 11 maanden is eindelijk wat groente eet. Fruit ging al eerder goed, maar ook dat duurde even.

Ik heb gewoon verschillende combi's geprobeerd. Stukjes waren hier trouwens geen optie want daar moet hij al helemaal niets van weten. Dus hij krijgt z'n fruit nog altijd in gepureerde vorm. Liever dat hij het zo eet dan helemaal niet.

Maar het heeft geen haast hoor, dus zou me er nog niet al te druk over maken...

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kunt 'm toch een beetje stutten met wat kussens? Langer dan een minuut of 5 hoeft ie niet recht te zitten.

12. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    je kan ook je fruit pureren en dan een beetje door de fles doen goed schudden dan leert hij de smaak al kennen. binnen een week eet hij gegarandeert jou fruit op meiss...

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

Noah kan ook nog niet zelf zitten ( ja een paar seconden en dan kiept ie om ) Maar met steun zit hij prima rechtop in de ikea kinderstoel.

14. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Ik ben al vroeg begonnen met het aanbieden van fruit en groenten. Maar toen hij 6mnd werd, wilde hij ineens niets meer eten. Gepureerd niet, in stukjes niet. Zelf proberen wilde hij wel graag. Maar hij verslikte zich daar heel erg in, dus ik vond het ook een eng idee.

Wat hier de oplossing was. Klinkt raar, maar het is waar hihi. Hem eten aanbieden met een grote eetlepel (dus gwn die wij ook gebruiken). Opeens eet hij weer alles prima. Ook doen we hem tegenwoordig in de eetstoel en dan kan hij met ons mee eten, ik denk dat hij het veel gezelliger zo vind. Want zijn bordjes gaan weer helemaal op.

15. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.207
    1.264
    113
    Centrum België
    Hier heeft een een 2-tal maanden geduurd eer ze haar groenten en fruit at... Elke dag blijven aanbieden, steeds geweigerd en plots van de ene dag op de andere at ze haar potjes leeg!

Zorg er gewoon voor dat het geen stressmoment wordt voor je kleintje, anders is er een negatieve betekenis verbonden aan het eetmoment...

succes en veel geduld ;)

16. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Ik had dat met Emma ook en heb toen een potje geprobeerd en dat vloog erin.
    Tja je moet wat als je kind mega honger heeft.
    Nu heeft ze een eet en drink staking lijkt wel maar dat heeft denk ik met andere dingen te maken.

Deel Deze Pagina