Hoi allemaal, Ik heb woensdag een curretage gehad en alles ging eigenlijk erg snel goed. Het bloedverlies was minimaal, vooral na de eerste dag, ik had geen pijn. Maar sinds vannacht heb ik steeds behoorlijke buikkrampen, echt flinke steken (een beetje alsof je lucht in je darmen hebt) en heb ik ook weer helderrood bloedverlies. Het is niet veel, vooral bij het afvegen en in de wc-pot bij het plassen (sorry)... in mijn maandverband zit bijna niks. Volgens de gyneacoloog is het normaal en kan dit de komende twee weken voorkomen, maar ik ben er niet helemaal gerust op. Ik vlieg morgen namelijk voor twee weken naar Italie (tweede poging). Heeft iemand ook buikkrampen na de curretage gehad? Is het onschadelijk zolang er niet teveel bloedverlies is, of is dit onherroepelijk een teken van alsnog een miskraam omdat de curretage onvolledig was? (je leest vanalles, dus ik heb allerlei ideeen in mijn hoofd). Ik ben verder niet misselijk, geen koorts, niet flauw of duizelig.
Dag Zilvervosje Zelf ben ik 5 dagen nog behoorlijk blijven bloeden na de curretage maar zonder krampen. Het is dan vanzelf gaan minderen, dan bruin, dan niets. Door wat te surfen las ik dat veel vlak na de curretage geen of amper bloedverlies hebben maar dan na enkele dagen/zelfs een week ineens toch beginnen te verliezen. Ook dat blijkt normaal te zijn. Bij mij zeiden ze dat het twee weken kon duren, dat ik dafalgans mocht nemen(dus ze verwachtten in het ziekenhuis wel dat ik erge krampen kon krijgen ik had ze echter alleen de eerste twee dagen maar ze waren soms ook niet te houden hoor). Mij is gezegd zolang het niet veel langer duurt dan twee weken of na twee weken ineens terug veel erger wordt met veel klonters of je koorts krijgt, je even moet bellen. Dus ik denk dat je wel gerust mag zijn hoor meis, misschien voor aler zekerheid voldoende bandjes en een koorstmeter meenemen op reis. En voor de rest zoveel mogelijk proberen te genieten, je hebt het verdiend! Al vond ik de periode na de curretage ook best eng je weet niet wat er allemaal juist gebeurd lichamelijk en waarom, en bij iedereen is dat ook nog anders ook. Dikke kus
Hey, dank je wel! Het is fijn om het ook van een ander te horen, dat maakt de buikkrampen een stuk draaglijker! Wat fijn dat het voor jou nu over is, joh. Fysiek gezien dan. Weet je al of je binnenkort opnieuw gaat proberen? Ik neem inderdaad maar veel paracetamol mee en Brufen (voor als ik niet meer bloed). Nu maar mijn tas nog eens nakijken en vooruitkijken naar een geweldige vakantie!
Hey Zilvervosje Ik moet zeggen dat ik daar in het ziekenhuis dacht, ik wacht minstens een half jaar. Ik had er zo genoeg van. Eerst 9 maanden proberen. Dan de mk. Dan tegen alle verwachtingen in toch een curretage(gyn had gezegd dat zo een klein vruchtzakje er zeker vanzelf zou afkomen..niet dus) Gyn zei dat het 6 tot 8 weken kon duren eer men regels terug zouden komen. Had me er dus al op voorbereid dat gaan voor kindjes, voor zover men hoofd daar al naar stond, zeker niet voor dit jaar is. Maar wat blijkt, nu , 3.5 weken later beginnen men maanstonden zich aan te kondigen. Heb alle lichamelijk symptomen en terug wat bruin en rozeverlies, zoals ik altijd heb voor men maandstonden. Men cyclus is dus behoorlijk in de war..maar ik ben wel blij dat ik het nu zo snel kan afsluiten. en ja..toch zo snel voor kindjes teurg kan gaan. Schrik zal ik altijd hebben..en als het nu weer zolang duurt pffft. Met wat geluk kunnen we tegen begin dec al terug beginnen klussen. En jij? xx
Ik heb 2 weken bloedverlies gehad, ik voelde mij buik als ik teveel deed...... Dat ging na een week of 2 langzaam over!
Ik heb 6/11/09 een MK gehad en ben gedeeltelijk geholpen nadat ik teveel bloed ben verloren. En ik moet zeggen dat ik ook nog wel eens buikpijn heb, maar dat is dus redelijk normaal? Het bloeden was na de curr snel over, dus dat is goed. Maar als ik teveel doe of druk op mijn buik oefen dan voel ik mijn buik wel, maar ik denk meer dat het de baarmoeder is of niet? Ik hou het gewoon in de gaten, en ik heb binnenkort toch nog een gesprek met de arts, over hoe het nu gaat. NU wachten op mijn gewone menstruatie en dan kijken als we eraan toe zijn om weer zwanger proberen te worden. gr sun
ik heb 16-11-09 curretage gehad. had maandag en gisteren eigenlijk geen last. maar vandaag pfff dikke ellende!! heb het ziekenhuis gebeld, en die zeiden dat dit nog wel eens 1 tot 2 weken aan kon houden. en zolang ik geen koorts en meer bloedverlies krijg. moest ik het maar erg rustig aan doen en paracetamol innemen. als het over 2 weken nog niet over was die buikpijn moest ik bellen om een afspraak te maken om langs te komen. het schijnt dus normaal te zijn.... sterkte!! liefs angy