Bloedverlies bij 15 weken...

Discussie in 'Miskraam' gestart door Liertjuh, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liertjuh

Liertjuh Lid

6 mei 2008
    87
    0
    0
    Drenthe
    Ik heb nu 4 dagen last van bloedverlies. Het begon eerst met een paar drupjes bruin bloed en de volgende morgen had ik helder rood bloed. Niet heel veel, maar wel een beste veeg aan het toiletpapier en in de wc pot. Verder de hele dag geen last gehad van bloedverlies totdat ik de volgende morgen weer bruin bloed/slijm had. Nu vannacht naar het toilet geweest omdat mijn zoon van 1,5 jaar weer eens gillend wakker werdt, en bleek ik weer helder rood bloed in mijn ondergoed te hebben. Wel een beetje meer dan de eerste keer, maar niet mega erg.

Misschien zit het me tussen de oren, maar mijn borsten doen ook al geen pijn meer in tegenstelling tot vorige week.

Ik ga straks toch mijn vk maar even bellen, dat heb ik vorige week ook al gedaan en hij vertelde me dat ik me alleen zorgen moet maken bij veel helder rood bloed verlies.

Ik lees wel allerlei verhalen hier op het forum, maar dat is over het algemeen bij 6 weken zwangerschap.
    Heeft er iemand een positief verhaal die later in de zwangerschap bloed heeft verloren.

Groetjes

2. mammavannoa

9 nov 2009
    5
    0
    0
    Ik heb zelf bij de eerste vanaf 8 wkn vaker bloedverlies gehad. Ook nog na de 12 wkn ging dit door. Gezien ik eerder een miskraam heb gehad was ik iedere keer weer panisch.... Blijkt dat ik waarschijnlijk een zeer gevoelige baarmoedermond heb. Nu ben ik 18 wkn zwanger van de 2e en heb ik al tig keren voor een spoedecho bij de vk of ziekenhuis gezeten. En dan was het iedere keer helderood bloed en voelde ik het lopen. Nu kunnen ze weer niks vinden, houden het erop dat ik hel gevoelig ben. Het kan zo 2 wkn wegbljven en dan weer 3 x in een week voorkomen. Ik hoop dat ik je zo wat gerustgesteld heb.

groetjes

3. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    ik heb in het begin van deze zwangerschap een hematoom (een soort blauwe plek/bloedprop in je baarmoeder) gehad, waardoor ik heel regelmatig flink veel helderrood bloedverlies had. dat duurde dan 2 dagen en dan was het weer weg voor een week ofzo. Bij mij is het gestopt met 10 weken en bij de laatste echo was het hematoom bijna helemaal opegenomen in het lichaam. deze hematomen kunnen tot aan de bevalling blijven en voor bloedingen zorgen, ook kunnen ze pas later in de zwangerschap ontstaan (heb ik me allemaal laten vertellen door de gyn). mssn heb je ook zo'n ding, dat zou dan op de echo te zien moeten zijn.
    ik hoop in ieder geval dat het niets ernstigs is en hoop dat het snel stopt, want die onzekerheid is echt killing!
    sterkte!

4. Tigger77

Tigger77 Actief lid

11 sep 2009
    116
    0
    0
    NULL
    NULL
    He ik had bij 22 wkn bloedverlies bij mijn dochter, die is nu 2,5 en is dus zonder problemen geboren.
    Nu bij 7 wkn helder bloedverlies, 2 x een echo met negatief resultaat, bij de echo van 10 wkn toch een kloppend hartje en bij 12 wkn was het helaas voorbij...
    Het kan dus echt alle kanten op.

Veel sterkte!

5. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Sterkte meid , ik hoop dat het niks te betekenen heeft !!

6. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Heb je al eens een echo gehad? Vast wel. Misschien kunnen ze kijken of je een voorhangende placenta hebt! Dit kan namelijk ook bloedingen geven.

7. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Hey meid,

Ik heb met 13 weken ook helder rood bloed verloren. Bij mij was er niets aan de hand. Vaak kan het duiden op een gesprongen bloedvaatje.

Hopelijk is het bij jou ook niets ernstigs.

Ik duim met je mee.

liefs belliebel

8. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Hier ook bloedverlies bij 14 weken. het heeft wel 5 weken geduurd, ook helderrod, soms meer soms minder. Bij de 20 weken echo was alles prima. We hadden een GUO en de arts zei dat asl je de placenta zag, het eigenlijk een wonder was dat er niet vaker bloedingen voorkwamen, omdat er zoveel vaten inzitten die kunnen knappen. Dat was helemaal niet erg. Wij vonden het toch wel eng en zijn blij dat het nu weer over is en we de baby kunnen voelen. Heel veel sterkte en hopelijk loopt het voor jou ook zo goed af.
    O ja, we mochten de verloskundige altijd bellen, niet dat ze iets konden doen, maar we hebben wel een paar keer extra naar het hartje geluisterd en dat was toch wel fijn.

9. Liertjuh

Liertjuh Lid

6 mei 2008
    87
    0
    0
    Drenthe
    Bedankt allemaal voor de reacties. Toch wel goed om te horen dat er meer mensen last van hebben gehad.
    Ik heb de vk gebeld en kan woensdag terecht. Als de bloedingen aanhouden tot die tijd dan stuurde hij me door voor een echo om te kijken waar de bloedingen vandaan komen.
    Ik hoop echt dat er niks aan de hand is, maar toch die twijfel omdat mijn eerste zwangerschap zonder problemen verliep. Maar goed, elke zwangerschap is anders.

Nog even afwachten dus.

10. Liertjuh

Liertjuh Lid

6 mei 2008
    87
    0
    0
    Drenthe
    Het is nu woensdag en ik mag om half 12 naar de vk gelukkig. Het bloeden begon de eerste keer met een aantal druppels maar gaat echt naar ongesteldheids bloedingen nu.
    Gisteren onwijs doorgelekt en vanmorgen was het weer een inlegkruisje vol.
    Het is niet helder rood, maar wel dunne donker rode waterige bloed.
    Ik las al ergens dat je geen tampons hiervoor mag gebruiken, zijn er mensen die het wel gedaan hebben?
    We gaan vrijdag een weekendje naar centerparcs en ik ben straks diegene die door het raam mag kijken als de rest gaat zwemmen.
    Ik hoop maar dat alles goed is met de beeb.

11. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Volgens mij mag je geen tampons gebruiken voor infectiegevaar dus dat zou ik ook echt niet doen ..Hopelijk kunnen ze je vandaag geruststellen ,spannend hoor

12. Liertjuh

Liertjuh Lid

6 mei 2008
    87
    0
    0
    Drenthe
    Hmm... Daar was ik al bang voor inderdaad.

13. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Succes bij de vk. Hebben ze daar een echoapparaat? Of moeten ze je doorsturen?

14. Heel veel succes vandaag, hopen dat alles goed is.

15. Weet je al iets meer inmiddels?

16. Liertjuh

Liertjuh Lid

6 mei 2008
    87
    0
    0
    Drenthe
    Gelukkig klopte het hartje nog en had de beeb er geen last van. Morgen maken ze een echo om te kijken waar dat bloeden nu vandaan komt.
    Ben in ieder geval al opgelucht dat alles goed gaat.
    Allemaal bedankt voor de reacties!

17. Wat fijn dat alles goed was, dat is een hele opluchting. Ben ook benieuwd wat de bloeding dan wel is.

18. Liertjuh

Liertjuh Lid

6 mei 2008
    87
    0
    0
    Drenthe
    Ze hebben geen idee waar het bloeden vandaan komt. Inmiddels is het bloeden minder geworden. Heb al 2 dagen geen bloedverlies meer gehad, alleen maar een beetje bruine rommel.
    Het kon niet zoveel kwaad zei de gynacoloog, tenzij het nog 4 weken ging aanhouden.

19. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    gelukkig maar , hopelijk blijft het bloeden weg en kun je verder gaan met genieten , dikke kknuuffff

20. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

ik heb met 25 en 29 weken bloedverlies gehad en ik heb een hardstikke gezonde meid van 15 maanden

Deel Deze Pagina