kramp en harde ontlasting van nutrix.

Discussion in 'Voeding' started by Nicole28, Mar 11, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nicole28

Nicole28 Actief lid

Oct 2, 2006
    120
    0
    0
    Purmerend
    Wie herkent dit? Sinds Lynn door haar laatste fles 2 schepjes nutrix krijgt heeft ze weer regelmatig kramp en harde ontlasting. Dit kan van de nutrix zijn heb ik gehoord. Nu ga ik binnenkort maar bambix proberen, dit zijn granen en dus beter voor de darmen lijkt mij. Bambix is vanaf 7 maanden toch?

2. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    ik gebruik bij Lynn geen rijstebloem, maar het is bekend dat kindjes daar harde ontlasting van kunnen krijgen. Bambix is idd vanaf 7 maand, ff goed op de verpakking kijken welke je moet hebben.

Ik zit met een ander probleem. Ik ben met Lynn aan het overstappen naar de opvolgmelk....gevolg: ze heeft nog helemaal niet gepoept (normaal 2x per dag, nu geen 1x in 2 dagen). Ze perst als een gek, maar er komt niks :(

3. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ben je wel aan het opbouwen met de opvolgmelk? Misschien eerst half om half geven? En anders wat extra water in de fles?

4. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    Ja ben aan het opbouwen:
    gister 2 schepjes nr. 2 en 4 schepjes nr. 1
    vandaag 4 schepjes nr. 2 en 2 schepjes nr. 1

Als ze vanmiddag nog niet gepoept heeft, kan ik idd extra water proberen. Bedankt voor de tip.

5. Setteke

Setteke Niet meer actief

Succes! Niets zo vervelend als kindjes die niet kunnen poepen!

6. Nicole28

Nicole28 Actief lid

Oct 2, 2006
    120
    0
    0
    Purmerend
    Ik gebruik voor Lynn de friso comfort nr en dat werkt ook goed voor de ontlasting. Had ook al de comfort 1 en ik ben er goed over te spreken. Misschien een optie voor je? of gebruik je al comfort voor jouw Lynn?

7. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    Lynn heeft op de comfort gezeten (tegen spugen). Maar sinds 2,5 maand weten we dat ze koemelkallergie heeft. Dus helaas geen comfort meer. Ze zit nu op de Friso intensief....en eigenlijk nooit meer problemen met ontlasting, behalve nu dan.

8. roe

roe Lid

Nov 14, 2006
    34
    0
    0
    Breda
    Hallo,

als je flesvoeding geeft is het heel normaal dat ze maar 1 keer id 2 dagen poepen hoor!
    Maar anders kun je ook gewoon rooibosthee proberen ipv gewoon water, dat hielp bij onze meid errug goed.
    Succes!

9. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    Lynn poepte altijd 2 maal op een dag, dus nu ineens 1x in de 2 dagen was erg weinig voor haar. Maar het probleem is verholpen, ze is de harde keutel kwijt ;)

Mag dat trouwens gewone rooibosthee zijn? Van Pickwick ofzo?

10. Nicole28

Nicole28 Actief lid

Oct 2, 2006
    120
    0
    0
    Purmerend
    Lynn van mij kreeg juist nog meer kramp van de rooibosthee. Ik had speciale rooibosthee gehaald in een reformwinkel.

11. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

Aug 15, 2006
    738
    0
    0
    Je heb ook rosvisee laxo dat helpt ook wel goed.
    Ik weet alleen niet vanaf welke leeftijd dat is.

12. roe

roe Lid

Nov 14, 2006
    34
    0
    0
    Breda
    ik had altijd de rooibos vh kruidvat.

13. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    Ik heb ook een keer rooibos geprobeerd, wat een ramp! Alleen maar huilen, huilen en nog eens huilen! Toen ik ermee stopte was het weer over. Het kan dus ook averechts werken, maar dat zou je moeten proberen...

Joey kreeg ook wat hardere ontlasting van de Nutrix, maar niet zo dat hij niet meer kon poepen. Ik deed wat extra water in de fles ;)

Share This Page