Sinds afgelopen vrijdag heb ik pijnlijke krampen. Zo pijnlijk dat ik echt stil moet staan/zitten en ze weg moet zuchten. Ze komen bij activiteiten, maar ook gewoon in rust. Er zit geen regelmaat in. Meestal zo'n 3 momenten per dag met gemiddeld 2-3 pijnlijke krampen in vrij korte tijd. Maar maandag had ik bijvoorbeeld helemaal geen pijnlijke krampen. Geen pijl aan vast te knopen. Ik heb 2x de vk gebeld en kreeg beide keren te horen dat de harde buiken gewoon pijnlijk mogen zijn. Dat ik gewoon een hele gevoelige baarmoeder heb (heb sowieso veel harde buiken de hele dag door maar dat had ik bij mijn andere 2 ook). Ik hoef mij echt geen zorgen te maken en hoefde ook niet rustiger aan te doen (voor zover dat nog mogelijk is). Maar verder hoor ik van alle kanten dat harde buiken niet pijnlijk mogen zijn. Wat is jullie mening hierover?
Goedenavond, ik kan me voorstellen dat je hier ongerust van wordt. Een harde buik mag ongemakkelijk aanvoelen en soms moet je je echt concentreren op je ademhaling. Er zit bij jouw geen regelmaat in, dus op dit moment kan het geen kwaad. Houd het wel in de gaten. Merk je dat er regelmaat komt in de pijnlijke harde buiken, dan moet je echt aan de bel trekken. Wel zou ik je aanraden je urine te laten checken bij de huisarts, want een blaasontsteking kan ook deze klachten veroorzaken. Succes! Groetjes Monique