Haai, Ik ben 16,4 weken zwanger en heb sinds een paar dagen /week last van hartkloppingen. Dat duurt heel even, en dan is het weer voorbij. Is dit een bekend en normaal symptoom tijdens de zwangerschap, of niet? Groetjes, xSimone
Hoi, Ik ben nu ruim 11 weken zwanger en heb het al sinds mn 4e week. Het schijnt wel een kwaaltje te zijn maar die zou niet zo vroeg in de zwangerschap al moeten opspelen. Ik ben ervoor naar de huisarts geweest (op verzoek van de VK) en ze heeft een hartfilmpje gemaakt -> niets te zien. Toen heb ik 2 dagen met een kastje gelopen waar ik opnames op kon maken op moment dat ik de hartkloppingen had -> kwam ook niets uit. Toen heb ik bloed geprikt en is er gekeken naar Ijzer en schildklier. Die waardes zijn goed dus nog steeds geen duidelijkheid. Erg vervelend want ik word er erg moe van en kan door de hartkloppingen slecht slapen.
Nou ik heb niet elke dag hartkloppingen en ook niet hele eg veel. Mijn ijzerswaarden waren ook goed en zo. Ik heb ook astma en krijg t op moment van. Die hartkloppingen wel eben benauwd. Maar het is binnen kaar seconde ook weer over.
Is een echt zwangerschapskwaaltje. Ik heb er ook veel last van, als ik me druk maak of te snel gelopen heb bijv. Zodra ik ga zitten merk ik de hartkloppingen. In principe niks om je druk over te maken
Klopt inderdaad. Oké dankjewel . Wel belangrijk om de vlk te melden bij me volgende controle over 2 weken!?
Ik zou het wel even melden. Heb ik ook gedaan en ze wilde dat ik uit voorzorg even naar de huisarts ging. Als je normaal nooit hartkloppingen hebt is dit natuurlijk wel vreemd. De huisarts vertelde mij dat het kan komen door een afwijking in je hart die alleen tot uiting komt tijdens je zwangerschap. Ik heb dat gelukkig niet en dat is ook niet ernstig, maar alleen vervelend en belemmerend en je houdt er de hele zwangerschap last van.
Wat gek zeg, bij mij zei de vk juist dat het heel normaal was. Heb het bij mijn dochter gehad en nu weer. Daarbij wel een hele lage bloeddruk.
Laatste x verloskundige had ik ook een lage bloeddruk. Ik zal even vragen hoe het zit moet volgende week weer heen.
Hartkloppingen tijdens een zwangerschap is normaal. Bij de ene uit het zich al vroeg in de zwangerschap, en bij de ander wat later. Bij onze dochter kreeg ik hartkloppingen met 7 weken. Bij de 2e zwangerschap al met de 3.5 weken. Met de 3e zwangerschap met 4.2 weken. En nu ben ik 4 weken zwanger, en sinds 3 dagen wederom hartkloppingen. In rust eigenlijk geen last van, enkel bij lopen of andere inspanningen. Maar ook dat is niet altijd. Soms paar keer per dag last van, soms maar 1x per dag.
Ik had het ook altijd, noemde het dan mijn fladderhart. Ging even heel snel te keer, juist als ik even ging zitten of liggen. Mijn bloeddruk was tijdens de zwangerschap altijd rond de 60/120.
Hartkloppingen was bij mij mijn eerste symptoom van mijn zwangerschap. Ik had het er met collega's over wat dat nou kon zijn. Mijn collega zei toen dat het door stress of hormonen kon komen. Toen ging bij mij een belletje rinkelen en heb toen een zwangerschapstest gedaan. Ook rond de 8 weken en rond de 30 weken wat vaker last van gehad. Het is een eng gevoel, maar schijnt geen kwaad te kunnen.
Hoi hoi ik heb toevallog gisteren een ECG gehad . Ik werd er paniekerig van...maar nu ik weet dat het erbij hoort en er verder niets aan de hand is gaat het al beter. Mijn huisarts zei dat mn hart sowieso wat sneller is dan normaal...omdat die nu gewoon harder moet werken voor de kleine. Ik ben 9 wk en 5dgn. Groetjes
Ik heb het bij mijn eerste zwangerschap ook gehad en het stopte ongeveer 6 maanden na de komst van mijn dochter. Benieuwd of ik het nu weer krijg. Wat gebeurt er bij jullie? Bij mij sloeg hij een slagje over. Ik krees het dan even benauwd en daarna was dat weer weg. Kon zo, dat overslaan, een paar minuten aanhouden.