Indocid

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Marjo83, 1 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Ik heb afgelopen week 6 dagen in het ziekenhuis gelegen met premature weeën. Daar heb ik o.a. gedurende 2 dagen Indocid toegediend gekregen (als zetpil).. Nu is mijn vraag wat daar bij jullie over bekend is. Er is mij daar iets verteld over problemen met de ductus oid? Iets met sluiting van kleppen en longen ofzo. Maar t was een vrij ingewikkeld verhaal. Had wel begrepen dat je het vrij lang moest gebruiken mocht dit zich voordoen maar zou het graag een keer terug willen lezen. Als jullie geen antwoord hebben dan vraag ik het donderdag op controle aan mijn eigen gyn maar dat duurt dus nog een paar dagen..
    Alvast bedankt!

Marjo

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Marjo,

op zich is het niet erg om indocid te krijgen, als daarmee de weeen en dus de bevalling worden uigesteld heb je daar alleen maar baat bij. Wordt de bevalling toch binnen korte tijd verwacht dan zul je ook een medicijn krijgen om de longen van de baby te laten rijpen. Soms zie je inderdaad dat de ductus niet goed wil sluiten na de (vroeg)geboorte, dta kan mede door indocid komen, maar daar is dna ook wel weer wat aan te doen en dat is minder erg dan een vroege bevalling, want daar heeft het kindje veel meer nadelen van. Zo weeg je altijd voor-en nadelen af van medicijnen in de zwangerschap.

Mirjam

3. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Ok. bedankt voor je antwoord Mirjam! Misschien kun je me ook vertellen waar de Ductus precies voor dient? Ik vond de uitleg nogal ingewikkeld namelijk :oops:
    We hopen ook heel hard dat de geboorte nog een aantal weken op zich laat wachten nu! Zit thuis met volledige rust.. Heeft het kindje nu meer risico hierop als het alsnog te vroeg geboren wordt?
    (Ben zo ontzettend onzeker momenteel en erg geschrokken..)

Deel Deze Pagina