het hartje klopt niet meer :(

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mandy21, 19 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mandy21

mandy21 Lid

26 mrt 2008
    15
    0
    0
    goirle
    hallo allemaal
    eergisteren ben ik naar de verloskundige geweest
    ik ging er blij naar toe mar kwam er verdrietig van terug op het scherm zag ik me kindje niet meer bewegen en het hartje klopte niet meer:(
    ik was 10 weken zwanger het is al de 2e keer dat het mis is gegaan
    de eerste keer kreeg ik gewoon bloedverlies nu gebeurt er nix ik ben zo bang van wat er komen gaat ik kan wachten tot het er vanzelf afkomt en anders moet ik naar het ziekenhuis ik hoop zo dat het vanzelf gaat en ik niet naar het ziekenhuis moet ik hoop dat het ook snel gebeurt want het is echt moeilijk om te weten dat je babytje dood in je buik zit nu heb k een beetje een rare vraag mischien mar als je zwanger bent gaat je baarmoeder mond toch meer naar binnen nu ging ik voelen en is ie weer meer naar voren gekomen ik voelde ook dat het een beetje openstaat
    nou wil ik vragen aan jullie of iemand mischien weet dat dat een teken is dat het niet lang meer gaat duren voordat ik een miskraam ga krijgen of wil dit nix zeggen? dat ik mischien toch nog naar het ziekenhuis moet om het weg te laten halen? ik hoop dat iemand mij kan helpen
    groetjes mandy

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Mandy,

wat verdrietig dat je dit mee moet maken zeg!
    Het is nu afwachten of je lichaam zelf met de miskraam begint. Zoals je al aangeeft, het is een heel vervelend idee dat het kindje niet meer leeft, maar er is nu (nog) geen medische noodzaak om in te grijpen. Meestal wordt afgesproken dat je een week mag wachten tot de miskraam vanzelf op gang komt. Is er dan nog niks gebeurd , dan is er geen medisch bezwaar om nog langer te wachten, maar je moet het wel psychisch aankunnen. Als het dan nog niet vanzelf is gekomen is de kans dat het vanzelf komt ook kleiner.
    In het ziekenhuis kun je weer kiezne voor een curettage (onder narcose) of misoprostol (een medicijn) dat helpt om weeën te krijgen en je lichaam stoot het dan zelf verder af.
    het feit dta je baarmoedermond wat open staat is op zich een goed teken maar zegt niets over wanneer het lichaam begint met de miskraam afstoten. Ik zou er niet te vaak naar voelen, je merkt vanzelf wanneer je bloedverlies en krampen krijgt.
    Veel sterkte!

Mirjam

PS een leestip: boek als je zwangerschap misloopt van Wiebe Braam

3. mandy21

mandy21 Lid

26 mrt 2008
    15
    0
    0
    goirle
    hallo mirjam
    bedankt voor je snelle reactie
    nu weet ik dat ik me hoop daar ook niet meer op moet zetten dat dat een teken is dat het gaat beginnen ik moet maandag naar het ziekenhuis voor een onderzoek me verloskundige heeft nix gezegt over pillen ik denk dat ik dat wel liever doe
    bedankt mirjam en ook bedankt voor de tip
    groetjes mandy

Deel Deze Pagina