Hoi meiden, Ik weet in grote lijnen wat je niet mag eten, maar hoe zit het nou met kaneel? Hier heb ik ook weer verhalen over gehoord? Ik heb bijvoorbeeld een toetje gehaald van Optimel (kwark met appel/kaneel) en vraag me dus af of ik het mag eten? Verder hoorde ik ook dat je geen speculaas mag hebben.. En hoe zit het met drop? Ik ben geen dropliefhebber, maar hoeveel dropjes mag je bij wijze van eten? Het lijkt alsof ik nu juist meer zin heb in de dingen die ik niet mag :x
voor zover ik weer mag je allebei gewoon eten hoor! alleen zou ik met zoute drop uitkijken dat je niet teveel binnenkrijgt ivm hoge bloeddruk
Voor zover ik begrepen heb zit het zowel met kaneel als ontbijtkoek zo dat je eigenlijk nooit de hoeveelheden eet die schadelijk zouden zijn. Kaneel van 5 appeltaarten bij wijze van spreken, of een hele ontbijtkoek op een dag. Zo heeft m'n verloskundige het toen uitgelegd. Drop moet je toch wel iets meer mee opletten volgens mij, niet alleen zoute drop is 'fout', ook zoete drop kan je bloeddruk verhogen volgens mij. Maar ook hier zou ik zeggen... een paar dropjes per dag kan toch geen kwaad?
Dat dacht ik al.. volgens mij bedoelen ze inderdaad met mate. Ik ben verder niet gek op drop, maar soms heb ik er zin in en dan stop ik bij mijn 2e dropje al.. Maar als je het op zoutniveau gaat bekijken zou ik ook van andere producten minder moeten gaan eten zoals chips. Daar zit ook veel zout in toch?
ik denk dat ze met kaneel bedoelen dat je dat niet mag omdat het stopt..en als je al last hebt van verstopping dan versterkt kaneel dat...maar een plakje ontbijtkoek kan echt geen kwaad hoor eveneens als een dropje..als je maar geen zakken drop eet of pakken ontbijtkoek.. wat je zegt over dat je juist trek heb ik dingen die je niet mag...dat heb ik ook ja..erg he? ik heb echt al weken trek in een broodje filet met uitjes...maar doe het niet gister wel een stukje pepersteak op...was niet rauw gebakken maar medium...had zo erg trek..dus 3 stukjes op...zo en dat smaakte me lekker!
Het is niet zo dat je het niet mag eten! Volgens mij zeggen ze alleen dat je een beetje moet oppassen met kaneel. Maar goed, ik heb nog zelde een zwangere vrouw een stuk appeltaart of een appelflap af zien slaan, daar zit ook kaneel in. Dus lekker op eten dat toetje! Geniet er van!
Mijn verloskundige zei; als je ca. 6 bussen kaneel per dag zou eten kan het misschien wel schadelijk zijn... Ik eet ook veel kruidkoek dus vandaar dat ik het gevraagd heb. Dus no worries! (tenzij je 6 bussen kaneel eet...) Groetjes Guusje
en die speculaas: Dat gaat ook weer om de kaneel die er om zou zitten, dus je mag best een speculaasje... je bloeddruk wordt telkens opgenomen bij de vlos, dus als je te horen krijgt, dat hij wat hoger wordt, zou ik dropjes laten staan. In mijn geval zat ik regelmatig met een te lage bloeddruk, waardoor ik JUIST voor nood, dubbelzoute drop in m'n handtas had zitten, voor als ik me niet zo lekker voelde Boullionnetje helpt dan ook goed, maar dat is wat moeilijker als je aan het shoppen bent ofzo
Ik heb net nog twee geroosterde boterhammen gehad met suiker en kaneel...heeerlijk! Volgens mij kan het echt geen kwaad als je af en toe wat kaneel eet. Ik eet trouwens ook dagelijks ontbijtkoek... ik heb er geen problemen mee en maak me absoluut geen zorgen. Als het maar met mate is denk ik dan.. (rauw vlees e.d. vind ik dan wel weer een ander verhaal).
Oke duidelijk! bedankt voor de reacties! Dat toetje gaat er zeker in vanavond Ik heb ineens zin in chili con carne haha denk dat ik dat vanavond maar eens ga maken. Ik woon alleen dus als ik zin in iets heb dan wordt dat het ook Gister had ik zin in zuurkool hahaha
misschien een heel vies praatje, maar van de c1000 ontbijtkoek gaat mijn stoelgang ineens heel goed lopen btw alles waar te voor staat is zoiezo niet goed he?