Slaapzak; hoe en wat

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door SaschaH, 18 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SaschaH

SaschaH Actief lid

13 aug 2009
    461
    0
    0
    Beste Adrienne of Ilja,

Ons zoontje heeft vanwege zijn onrustige slapen tot nu toe in de Puckababy Piep gelegen maar met 10 weken is hij er bijna uitgegroeid. Aangezien hij zich 'snachts nogal eens naar boven werkt en dus boven de dekens komt te liggen, wil ik graag een slaapzakje aanschaffen voor hem.
    Nu zijn ze er in zoveel soorten en maten dat ik het spoor bijster ben.
    Neem je er 1 met mouwen of zonder mouwen, neem je een winterslaapzak of volstaat een badstoffen?
    Wat draagt je kindje onder de slaapzak?

Het is zonder verwarming (die gaat na 22.00 uur uit) zo rond de 17 a 18 graden op zijn kamer maar aangezien het vast nog kouder gaat worden weet ik niet wat de best keuze qua slaapzak en kleding eronder is.

Vast hartelijk dank voor het advies!

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi Sascha,

Je kunt daarmee alle kanten op. Het hang een beetje van je budget af. Als je er veel geld voor over hebt, dan zou je er twee kunnen kopen. Eentje voor nu, een dunne slaapzak zonder mouwen, en een dikke slaapzak met mouwen voor de winter. Maar als je er niet zoveel geld aan uit wilt geven, zou je een tussenmaatje kunnen nemen, dus middeldik, zonder mouwen. Je doet dan een dikke pyama aan als het koud is, en een dunne als het warm is. Voor nu denk ik dat een dunne pyama volstaat. Als je baby een klamme rug heeft is het te warm, en als hij 's nachts wakker wordt, kan het zijn dat het te koud is. Even in de gaten houden dus. Ieder kind is ook nog eens anders, de een heeft het snel koud, de ander snel warm!

Succes!

3. SaschaH

SaschaH Actief lid

13 aug 2009
    461
    0
    0
    Hoi Adrienne,

Dank je voor je reactie. Aangezien hij om 23.00 en om 06.00 al weer boven zijn dekens lag, zal ik dan maar voor iets met mouwen moeten gaan? En dan maar een dikkere en de dekens maar weglaten?

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi Sascha,

Ik denk dat dat een goed plan is!!

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina