Al gauw de 6 wkn echo, stel dat er niks zit?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lise32, 13 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lise32

Lise32 Lid

30 jan 2009
    71
    0
    0
    Hoi meiden!

Na vier jaar, veel ellende met miskramen en fertiliteitsbehandelingen ben ik eindelijk weer zwanger!
    VIER positieve zwangerschapstesten, zeer gevoelige tepels, dus alles wijst er op dat ik gewoon zwanger ben.
    Volgende week donderdag de eerste echo en ik ben stik nerveus.
    Denk steeds van "Wat nou als er niks zit?". Of wat als er niks te zien is.
    Zijn er meiden die een 6 wkn echo hebben gehad en was het goed te zien? Hoe komen jullie de tijd door met wachten op die eerste echo?
    Wil graag tips om hoe ik het best kan ontspannen en me niet te druk moet maken.

2. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ten eerste van harte gefeleiciteerd met je zwangerschap! Wat leuk voor je!

Qua echo, ik weet ook niet wat je volgende week te zien krijgt maar ik zou gewoon uit gaan van een ieniminie beginnend kindje. Het hartje kan geloof ik al kloppen, maar het hoeft niet. Je ziet het vanzelf.

Tijd doden is het makkelijkst met iets wat je graag doet. Verwen jezelf maar (is ook nog uitverkoop, als je van shoppen houdt kan je in ieder geval los) met een goed boek, lekker warm bad, leuke film, lekker schilderen of iets in die richting!

Ik ga voor je duimen dat het deze keer helemaal goed gaat!

Liefs, Sophie

3. Esthertie

Esthertie Niet meer actief

Hi, Het is zo spannend. Ik heb vorig jr een miskraam gehad met 11 weken en daarom wilde ik nu graag een vroege echo. Ik vond het heel irritant omdat ik drie weken moest wachten en die kropen echt voorbij. Ik was heel bang voor een leeg vruchtzakje of een dood babytje. Bij de echo dacht ik 6 wk en 6 dagen te zijn maar dit bleek na meten (in hoeverre dat zo vroeg gaat) 6 wk en 3 dagen te zijn. Maar je kon duidelijk iets zien zitten en we konden ook het hartje zien kloppen. Waren dus super blij, nu hopen dat alles goed blijft gaan.

Ik hoop echt voor je dat je een goed friemeltje ziet met een kloppend hartje al hoeft dit natuurlijk nog niet zichtbaar te zijn bij 6 weken. Heel veel succes met wachten, zo veel mogenlijk afleiding zoeken helpt natuurlijk!!

Als je mijn echo foto wilt zien moet je me even een berichtje sturen.

4. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik heb bij al mijn zwangerschappen een echo rond de 6 weken gehad. Bij de eerste twee zwangerschappen was er met 6 weken een heel klein garnaaltje te zien met een kloppend hartje en bij deze zwangerschap was er bij 6 weken wel een klein garnaaltje te zien, maar (nog) geen kloppend hartje, maar kijk maar naar mijn banner :D, alles is goed gekomen.

Houd er rekening mee dat je wellicht nog geen kloppend hartje ziet. Het is allemaal nog zo ontzettend klein, dat het soms gewoon niet waar te nemen is of het hartje klopt of niet, terwijl het dan misschien wel al wel klopt, maar gewoon nog niet zichtbaar is...

5. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    van harte meid!

ik heb bij 6w4d ee echo gehad en toen zagen we een klein garnaaltje en een mini hartje. Ik heb wel een voege innesteling gehad. De vk gaf al aan dat het nog erg vroeg kon zijn en ook de meting alleen maar voor de vorm was, een halve milimeter geeft op die termijn al dagen verschil voor de uitgerekende datum... ik hoop dat je wat kan zien maar hou er rekening mee dat het erg vroeg is.

Succes met de eerste 13 weken, echo's of niet, die blijven erg zwaar om door te komen. Ik duim voor een plakbeeb!

6. Gerlinda

Gerlinda Niet meer actief

Spannend meis, wanneer krijg je de echo? en precies op 6 weken?

Ikzelf heb ook mijn eerste echo op precies 6 weken.. ik weet dat het hartje nog niet hoeft te kloppen dan, maar wilde toch graag vroeg komen omdat ik in augustus een mk heb gehad met 8 weken zwangerschap..
    Ze kunnen wel zien of de termijn ongeveer klopt met je eigen berekening (voor mij is dit even voldoende en een geruststelling als dit overeenkomt met mijn eigen berekening) ;)

7. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Ondanks dat ik niet eerder een miskraam gehad heb, vond ik de eerste echo (met 6w4d) ongelooflijk spannend (veel spannender dan de 12-weken en 20-weken). Je ziet een mini klein boontje, soms met kloppend hartje, soms nog niet. Ik zag eerst het hartje nog niet kloppen, maar dat ik dat boontje in mijn buik zag vond ik al ZO bijzonder.. toen de vk zei 'kijk, daar klopt het hartje' had ik meer zoiets van 'WauW ook nog een kloppend hartje!'.

In ieder geval heel veel succes en ik wens je een heel mooi en gezond kindje!

8. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Vanwege een eerdere miskraam, hebben wij ook bij 6 weken een echo gehad. Onze spruit was toen maarliefst een halve cm groot! Echt heel klein dus, én... met een kloppend hartje! Toen nog wat traag, maar dat is helemaal goedgekomen.

Hou er inderdaad wel rekening mee dat het hartje tussen de 6 en 7 weken begint met kloppen, dus het kan heel goed zo zijn dat je nog geen kloppend hartje ziet.

9. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Gefeliciteerd met je zwangerschap, het is o zo spannend die eerste weken!

Ik heb in 2008 een mk gehad met 10 weken, en in 2009 een met 7 weken en allebei nog voordat we een 'goede' echo hadden gehad. De eerste kwamen we achter bij de gyn, door een echo en de tweede is spontaan begonnen.
    Toen ik vorig jaar juni weer zwanger was wilde ik dus ook zo snel mogelijk een echo, maar heb wel bewust gewacht tot 7,5 week, omdat ik er zeker van wilde zijn dat het hartje zou kloppen (in het goede geval dan). Ik lag nog maar 2 minuten op de tafel toen de echoscopiste tegen ons zei; 'het zit er en het doet 't' en ik barstte spontaan in tranen uit want zover waren we dus nog nooit geweest.
    Vanaf dat moment heb ik ook mijn angst voor een derde mk een beetje kunnen laten varen, alles voelde anders en beter dan de vorige keren en daar heb ik me aan vastgehouden. Na 13 weken kon het voor m'n gevoel helemaal niet meer stuk en heb ik 't met alle liefde van de daken geschreeuwd. Bij wijze van spreken dan. ;)

10. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Hi Lise

Wat een ellende he, heb je 4 jaar veel geduld gehad (bij ons was het 2,5) veel teleurstellingen moeten doorstaan en je bent een kei geworden in 'afwachten maar weer'...en dan is het eindelijk zo ver en dan is dat wachten op die 1e echo echt killing! Was bij mij ook zo. Ik had op 5 dec positief getest (met ivf zwanger geworden) alleen ik moest van het zkh nog 4 dagen langer wachten met testen omdat de ovitrelle nog voor een positieve test kon zorgen. 4 dagen later nog steeds zwanger (elke dag 1 of 2 testen gedaan :D) en toen nog 2,5 week moeten wachten, ik kreeg met 7 weken en 1 dag een echo.

Bij ons was alles goed en ik duim voor jou dat het ook bij jou zo is. Ik dacht altijd; als ik maar positief test, dan is het goed. Maar nu heb ik maandag echo 2 en ben weer zo onzeker als wat... het hoort er denk ik nog wel even bij?

Heel veel sterkte met wachten en als je zin hebt om te kletsen bij zwangere meiden na de mmm, dan ben je van harte welkom!!

Groetjes, Josjo

11. Malibu Stacy

Malibu Stacy Actief lid

13 dec 2010
    204
    0
    0
    Limburg
    Ik heb afgelopen week een echo gehad. Hierop was nog maar heel weinig te zien, eigenlijk bijna niets. Toch dacht de gyn dat hij iets in 'n hoekje zag flikkeren en dat dat waarschijnlijk het hartje was. Ik woon in België en hier kun je gewoon een afspraak maken met een gynaecoloog, maar ik was een beetje vroeg geloof ik..Bij mijn zoontje had ik een echo met 8+ weken, toen was er duidelijk wél iets te zien, dus maak je niet meteen druk als je niets ziet.

12. Lise32

Lise32 Lid

30 jan 2009
    71
    0
    0
    He lieve meiden.. Hartstikke bedankt voor de goeie tips en de lieve berichtjes.
    Wat goed dat jullie zeggen dat ik kan verwachten dat het hartje misschien nog niet klopt. Dan kan ik me daar op voorbereiden.
    Ja het is erg spannend, maar nu is het al zondag, dus nog vier nachtjes!!

Jullie ook allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschappen. Ik duim ook voor jullie..

13. Gerlinda

Laat je het hier weten? spannend meis... ;) Ben je dan 6 weken + 1 dag als je de echo krijgt?
    Ik precies 6 weken.. ik vind het zo spannend na mijn mk.. maar gelukkig duurt het nog maar een dikke week :)

14. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Adora lieverd:) Jij hebt bijna je echo he?
    Succes en laat je ons weten hoe het was? :D

15. Lise32

Lise32 Lid

30 jan 2009
    71
    0
    0

Hoi Adora en iedereen

Bedankt voor je lieve berichtje.. Ik zal het jullie laten weten. Het is inderdaad op 6 wkn + 1dg. Ik had een erg late eisprong ( op dag 16) dus ik ga er maar van uit dat ALS er een garnaaltje ( haha) zit, dat het hartje nog niet te zien is.

Liefs..

16. Lise32

Lise32 Lid

30 jan 2009
    71
    0
    0
    Nou meiden, ik heb de echo gehad en het zag er goed uit. We hebben zelfs het hartje zien kloppen. Wat zijn we blij. Nu maar hopen dat het goed gaat deze keer!!

17. Foxter

Foxter Niet meer actief

Gaaaaf! Gefeliciteerd!!!

18. Gerlinda

19. Esthertie

Esthertie Niet meer actief

@Lise Wat super dat je een kloppend hartje hebt gezien en alles in order is. Probeer ervan te genieten (ik weet hoe lastig dat nu kan zijn).

Deel Deze Pagina