Kramp in benen/tenen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door anne83, 18 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anne83

anne83 Actief lid

26 mrt 2006
    285
    0
    16
    Hallo

Nu sinds een dikke week vooral s'nachts last van krampaanvallen in mijn benen en tenen.
    Met als gevolg, zware vermoeidheid, omdat na een krampaanval mijn spieren bij het minste en geringste weer aan spannen.

Nu al een paar keer gehad, dat ik manlief moest wakker maken om mijn tenen terug te duwen (naar voren).:$
    Mijn hemel wat doet dat zeer.
    De laatste paar dagen zijn de spieren in mijn kuiten ook helemaal hard/verkrampt en doet zelfs lopen pijn.

Ik heb al wisseldouches geprobeerd, benen liggen al omhoog in bed, voordat ik naar bed ga doe ik wat stapoefeningen, maar het mag nog niet echt helpen.

Iemand nog ideeën en/of tips om hier vanaf te komen.

2. M02

M02 Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.372
    0
    36
    O meis, irritant is het he, er valt geloof ik weinig aan te doen...
    Ik smeer voordat ik ga slapen mijn benen in met Venadoron, van Weleda. Dit helpt enigszins!
    Sterkte!!!

3. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Het schijnt dat magnesium tabletjes werken tegen kramp.

4. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    #4 Carlien, 18 jul 2011
    Laatst bewerkt: 18 jul 2011
    Ik smeer mijn benen in met vsm spierpijnzalf, en mijn man schud en maseert af en toe de kuiten los.. Voor onder de voeten heb ik nog geen idee, alleen af en toe zelf proberen tegen te drukken.. Maar ik heb nog geen kramp in de kuiten weer gehad:) terwijl het voor de vsm iedere avond raak was of meerdere keren.. Home | VSM Spiroflor bij spierpijn

Gr.
    Carlien

5. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

23 feb 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    massage en dan de bewegingen richting het hart maken. Dit stimuleert de doorbloeding en zorgt ervoor dat de afvalstoffen worden afgevoerd en niet in je benen/voeten blijven hangen. Succes!

6. MamaInSpee1979

MamaInSpee1979 Actief lid

7 apr 2011
    357
    0
    0
    Zuid Nederland
    naast het slikken van magnesiumtabletten schijnt het ook te werken als je dagelijks een banaan eet......kan geen kwaad om dat ook te proberen zal ik maar zeggen.

7. clientje

clientje Actief lid

2 nov 2010
    124
    0
    0
    Ik heb goede ervaringen met bananen eten. Heb het eerst een tijd gedaan, nergens last van. Toen gestopt, dacht dat het niet door de bananen kon komen dat ik er geen last van had. Toen echt elke nacht meerdere keren kramp. Nu weer elke dag minimaal 1 banaan en heb nu bijna nooit meer kramp.

8. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Oh erg hè! Ik heb het ook en dat is vooral ook vervelend omdat een been nu in gips zit. Gelukkig mag dat er donderdag weer af...pffff!

Wat bij mij echt helpt is zorgen dat mijn voeten warm zijn (beetje lastig nu met het gips maar normaal helpt dat echt!). Dus draag ik sokken in bed. Ook heb ik een stuk zeep in mijn bed liggen. dat was een tip van de vk.

9. Bika

Bika Niet meer actief

Gedurende de hele dag even op je tenen staan en weer terug op volle voet, op tenen, voet, tenen, voet... en zo door

Hoef je niet de hele tijd vol te houden, maar wel regelmatig doen zolang je wakker bent :D

10. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    yep idd magnesium tabletten werken hier tegen.
    ik slik ze zelf om mijn bloedruk te reguleren want daar heb ik meer last van maar de kramp blijft ook weg moet ik zeggen tot nu toe 1x keer kramp gehad ...

liefs edith
    mama van mees*

11. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Ik had voor mijn zwangerschap al heel veel last van kramp in mijn voeten en slikte daar magnesiumtabletten voor. De verloskundige raadde me echter aan daarmee te stoppen toen ik zwanger werd, omdat niet bekend is of dit kwaad kan.
    Nu neem ik de kramp maar gewoon voor lief. Heb er gelukkig 's nachts geen last van, maar wel bv als ik te snel op mijn hurken ga zitten of een andere onverwachte beweging maar waarbij mijn tenen doorbuigen naar de ene of andere kant.

12. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    Ik heb tabletten van deKruidvt gehaald.
    Magnesium/calcium en zink. Ze hebben mij goed geholpen.

13. Rianne 85

Rianne 85 Bekend lid

8 feb 2011
    501
    0
    0
    Meer melk drinken heb ik laatst gehoord, geen idee of het werkt maar drink de laatste dagen wel meer melk!!
    Maar oooooooooow wat irritant is die kramp, vreselijk!!
    Succes, na de zwangerschappen was het bij mij weer over... denk daar maar aan!

14. Zonn

Zonn Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Inderdaad magensium slikken, is vrij verkrijgbaar bij de apotheek en kun je veilig gebruiken want het is een lichaamseigen stof. Als je medicaie gebruikt, wel altijd ff checken of er geen wisselwerking is.

Sinds ik die slik heb ik geen kramp meer!

15. anne83

anne83 Actief lid

26 mrt 2006
    285
    0
    16
    Vanmorgen maar even overleg gehad met de verlos, naar weer een nacht amper slaap.
    Ga nu zo naar het dorp om magnesium tabletten te halen.
    De verloskundige had haar vraagtekens erbij of dit zou helpen, maar het kan geen kwaad volgens haar.

Volgens haar was het een kwestie van veel masseren en bewegen, ik doe de afgelopen dagen niet anders. En ik kan manlief niet wakker blijven houden met mijn krampaanvallen en dat hij maar moet blijven masseren.

Dus op naar de magnesium, en nu maar hopen dat het gaat werken.

16. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb hiervoor in mijn vorige twee zwangerschappen magnesium geslikt, en dat werkte goed.

17. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    krampen duid vaak op magnesium te kort.

Dit kan je verbeteren door of magnesium tabletten te nemen ( vrij verkrijgbaar bij apotheek/drogist) of door extra groene groentes te eten.

Voor het slapen gaan een groot glas tomaten-groentesap wil ook wonderen doen .

Deel Deze Pagina