Hallo dames Zoals de titel al leest heb ik heel erg last van zeer slechte ontlasting, Ik heb al veel keren op de wc gezeten en toch wil het niet lukken, Het doet ook erg pijn. Wat kan je er aan doen zodat mijn ontlasting wel weer goed word? (ik eet wel heel gezond)
Ik dronk druivensap 's morgens op nuchtere maag en dat hielp mij. En wat ook erg goed hielp was havermoutpap, maar daar moet je van houden... Heb er wel maar eventjes last van gehad gelukkig. M'n collega is aangeraden om een kiwi of 2 per dag te eten.
Ik heb volledige bedrust en dus snel last van constipatie, dus moet ook erg letten op mijn ontlasting. Ik eet smorgens ontbijtkoek, eet sinaasappel en/of pruimen. Yoghurt met vezels is ook goed naar 't schijnt. Volkoren brood ipv wit brood. En anders toch naar de dokter gaan, die kan je homeopatische middeltjes voorschrijven, vele dingen mag je ook tijdens de zwangerschap gebruiken. Hopelijk betert het snel!!
Pruimen, werkt ook erg goed. En anders misschien even contact leggen met de huisarts om te vragen of je wat medicijnen er voor kunt krijgen, zodat het in ieder geval weer op gang komt! Sterkte!
Klinkt heel herkenbaar. Ik drink regelmatig roosvicee laxo en heb sinds deze week op aanraden van iemand uit de kraamzorg Annieka rooibosthee, dit kun je onbeperkt drinken. En inderdaad de pruimen werken ook goed. Sterkte..
meer dan voldoende drinken is ook heel belangrijk! als je te weinig vocht tot je neemt wordt je benodigde vocht uit je ontlasting gehaald die daardoor nog dikker en taaier wordt dan het al is!
Ik had het zo erg dat de 'huismiddeltje' zoals roosvicee laxo, pruimen, kiwi's etc niet meer hielpen...uiteindelijk heb ik Lactulose van de huisarts gekregen en dat hielp heel goed. Maar toen ik dat niet meer mocht ivm zwangerschapssuiker heb ik bij het reformhuis vezelpillen extra forte gehaald en die waren geweldig. Elke ochtend 1 en ik was van de ellende af....zou dus gewoon lekker even langs een reformhuis gaan.
Hier ook hetzelfde hoor! Ik heb dit al mijn hele leven maar sinds ik zwanger ben is het erger. Ik neem 2x per dag volcolon suikervrij, via de dokter. Dit zijn pure vezels die je oplost in vruchtensap. Verder heb ik nu actibalance ontdekt ( zie google) en ik merk nu toch wel dat het veel beter gaat.
Ik heb van de verloskundige de tip gekregen om NUTRICIA STIMULANCE te drinken, 1 pakje per dag en het werkt als een trein. Eerst was het 1 x in de 3 dagen met moeite en nu 1 a 2 x per dag met gemak. Het staat in de supermarkt bij de reformafdeling Echt een aanrader!!!
Ik begon er ook last van te krijgen en veel drinken, zoals syrae al zegt, is enorm belangrijk. Sinds ik ong. een liter meer per dag drink (gewoon water en kruidenthee) heb ik geen last meer. En verder natuurlijk vezelrijk eten, dus volkorenbrood, fruit met de schil, misschien wat extra vezels bij de reformwinkel halen en dat door de yoghurt doen.
helaas heb ik er ook heel veel last van (gehad). Mijn hele leven al maar de eerste 12 weken van de zwangerschap zat ik soms huilend op de wc! Ik heb van de huisarts psyliumvezels gekregen, deze moest ik iedere dag 1-2 zakjes gebruiken (ik vind het niet lekker) en dat werkte echt super goed!!!! Drinken is sowieso ook heel belangrijk maar soms is dat niet genoeg voor iemand. Niet afwachten, maar even de HA bellen, want laxeren mag je nu niet.... Succes ermee en hopelijk krijg je snel verlichting!