tts (tweeling transfusie syndroom)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zonnetje1991, 13 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetje1991

zonnetje1991 Actief lid

16 apr 2013
    145
    0
    16
    Vrouw
    moeder en huishoudelijk hulp
    Hoi dames,
    Wat een verschrikkelijk week.
    8 mei op controlle geweest bij me eigen ziekenhuis.
    Daar kwamen ze er achter dat er tts is ontstaan.
    Moest met spoed naar leiden om de aderen die ze samen delen te laten laseren anders was de kans groot dat ze het zo wie zo niet allebij zouden redden.
    Nu ia het helemaal afwachten hoe het gaat.
    Er is 75% kans dat ze het samen overleven, en wij hopen dit ook dat het met allebei goed blijft gaan.

Wie heeft hier ook ervaring mee en wat was je gevoel er bij?
    Fijne dag :)

2. diene

diene Bekend lid

4 dec 2010
    685
    0
    0
    Limburg
    Wat heftig allemaal. Heb er geen ervaring mee maar wil je heel veel sterkte wensen en hoop dat alles goed gaat!

3. Drieka

Drieka Niet meer actief

Geen ervaring mee maar wat verschrikkelijk!
    Ik duim dat ze het beiden gewoon gaan redden!

4. InaV

InaV Lid

27 feb 2015
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen ervaring, maar ontzettend veel sterkte! hopelijk blijven ze het beiden goed doen.

5. Loony

Loony Lid

13 jan 2015
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    tsjonge wat heftig!! Heel veel sterkte. ik hoop dat het allemaal goed blijft gaan en dat ze nog lang en gezond in je buik kunnen blijven groeien!!

Ik heb nog geen ervaring gelukkig en hoop dat het bij onze twee meiden allemaal goed blijft gaan. Maar het is superspannend, want de kans dat er in een bepaalde mate tts ontstaat is toch best groot.

nogmaals sterkte!

6. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Nee geen ervaring met tts. Wel een hydrothorax bij 1 van de 2. En pas geleden geopereerd in Leiden. Ze zijn daar echt heel kundig 👍 heel veel sterkte. Ondanks dat men er iets aan heeft gedaan blijf je onzeker en gestrest.

7. Sparky

Sparky Niet meer actief

Wat heftig zeg! Hier alleen in de omgeving ervaring mee. Bij 1 is 1 kindje overleden in de buik. De ander heeft met zeer veel complicaties het eerste jaar bijna alleen in het ziekenhuis doorgebracht. De ander heeft beide kindjes verloren, 1 al in de buik en de ander vlak na de geboorte.

Geen positieve verhalen maar ik geloof dat het ook wel extremen zijn.

Heel veel sterkte, hoe het ook zal gaan zal het sowieso stressvol zijn. Hopelijk redden jullie kleintjes het allebei. Ze zijn idd erg kundig in Leiden!

8. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Jeetje wat ontzettend heftig zeg! Ik ben zwanger van een 2 eiige tweeling, dus hier gelukkig geen kans op tts. Ik wil je heel veel sterkte toewensen!

9. lies276

lies276 Niet meer actief

Toevallig had ik vorige week een client die bij de eerste zwangerschap van haar meisjestweeling tts had.
    Bij haar is het helemaal goed gekomen.
    Ook bij haar is er gelaserd in Leiden en de meisjes zijn met 32 weken geboren omdat toen spontaan haar vliezen braken.
    Nu waren het inmiddels twee hele schattige, eigenwijze peuters van 3!

Sterkte!

10. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Mijn buurvrouw heeft het meegemaakt. Zij is ook gelaserd in Leiden. Helaas 1 kindje overleden in de buik met 20 weken. Andere kindje met 28 weken geboren. Zij maakt het goed en is inmiddels 5 jaar.

11. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Pffff heftig!! Hopelijk blijft het goed gaan en heb je straks twee gezonde kleintjes in je armen.

12. zonnetje1991

zonnetje1991 Actief lid

16 apr 2013
    145
    0
    16
    Vrouw
    moeder en huishoudelijk hulp
    Dank jullie wel voor jullie steun.
    We blijven zelf ook hopen op het goede :)
    Dinsdag weer voor de check naar lumc we zijn er benieuwd.

Gelukkig ben ik bekent met lumc me dochtertje is daar geboren :)
    Dat maakt het aan de ene kant wel wat gerust omdat je daar al mensen kent maar kwa zwangerschap blijft het lastig en toch angst hebben dat je als je op het ziekenhuis komt dat er nog maar 1 leeft.

We blijven duimen :)

13. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Oh wat heftig zeg! In mijn ervaring zit je in het LUMC het beste. Al mijn kinderen zijn daar geboren, ben daar altijd goed begeleid tijdens mijn zwangerschappen en mijn ziekten (ik kom er regelmatig urgh). Mijn oudste heeft het helaas niet gered, maar daar kon zelfs het LUMC niets aan veranderen. Ik herken je angst dat je elke keer bang bent voor de echo of een slechte uitslag. Wat ik deed was tanden op elkaar en springen. Hopen op het beste. Meer kun je niet doen. Ik hoop dat alles goed gaat en dat je straks twee gezonde kindjes mee naar huis krijgt.

14. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Heftig! Heb er ook geen ervaring mee, maar wil je wel even veel sterkte wensen!

Deel Deze Pagina