Blaasonsteking

Discussion in 'Zwangerschap' started by Nora86, Dec 19, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

Mar 17, 2006
    4,738
    0
    36
    Ik moet ivm blaasonsteking urine wegbrengen naar het ziekenhuis maar nu staat er op het formulier :

6-12 leuco +
    13-12 leuco +
    19-12 leuco ++ , er4 , niti (of nitr?) neg.

Heb alleen geen idee wat dit allemaal inhoud , heeft iemand een idee daarvan?

groetjes

2. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Waarom wil je dit dan weten? Misschien kan je dan beter je vraag stellen aan de vk hier.

3. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,848
    3,364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    je leuco's hebben te maken met je afweer. Als je leukocyten verhoogd zijn wil dat (meestal) zeggen dat er een infectie aanwezig is. Maar hoe je het verder af moet lezen weet ik ook niet. Ik zou het eerlijk gezegd even vragen aan degene van wie je het formulier hebt gekregen! (huisarts of verloskudige of gyn)
    Overigens: wat ik hierboven zeg: dat geld in het bloed zo.. hoe het in de urine zit weet ik niet...

4. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

Mar 17, 2006
    4,738
    0
    36
    Gewoon nieuwsgierig wat het precies betekend , had bij de huisarts niet op het formulier gekeken anders had ik t daar meteen gevraagd :)
    In het lab mochten ze niets zeggen.

Ik ga het indd maar even aan de arts vragen , dacht probeer het eerst hier ff (vind mezelf al zo lastig bij de huisarts)

5. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    hoi beertje,

zoals al is verteld hebben die leuco's met een infectie te maken (witte bloedcellen).
    Die ery's gaan over bloed in de urine (denk dat het ery moet zijn en niet er4 zoals jij schreef), en als er nitriet inzit duidt het op een bacteriele urineweginfectie.

6. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

Mar 17, 2006
    4,738
    0
    36
    Hoihoi , bedankt voor je antwoord.
    Ach doktershandschrift he , dit is wat ik ervan op maakte hihi..

Share This Page