Alvallen tijdens zwangerschap.. is dit slecht voor de zwangerschap?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Cheverin, May 1, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cheverin

Cheverin Lid

Dec 29, 2012
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi allemaal.. eve e vraag als jullie tenminste dit kunne beantwoorden: normaal weeg ik 63kg, maar toen ik laatst op de weegschaal stond woog ik 61kg.. ik eet wel niet normaal als voor me zwangerschap, heel erg minder.
    kan het invloed hebben op me zwangerschap??:(

2. kruumeltje

Jan 12, 2013
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Erg herkenbaar dat je jezelf hier zorgen om maakt!
    Ga heerlijk genieten van de zwangerschap is mijn tip aan je!
    Ik ben in de begin van de zwangerschap behoorlijk ziek geweest waarin ik in de eerste 16 weken totaal 13.6 kg ben afgevallen. Dit heeft tot nu toe geen enkele consuqentie gehad in de zwangerschap.
    Natuurlijk is het wel raadzaam om het in de gaten te houden. Mocht je blijven afvallen, zou ik even contact op nemen met de verloskundige!

3. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    2,209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zou me er niet druk om maken hoor.
    Probeer gewoon gezond te eten, zorg dat je desnoods aanvult met preperaten ofzo, beebje krijgt alles wat het nodig heeft.

Natuurlijk is bewust op dieet gaan terwijl je zwanger bent niet aan te bevelen, maar meer dan je best kun je niet doen.

Ben zelf mijn hele zwangerschap al een slechte eter door HG en overmatig braken. De gyn. maakt zich absoluut niet druk om een kilo erbij of eraf.

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik ben nu drie keer zwanger geweest en alle drie de keren ben ik tot wel 5 kilo afgevallen in het begin van de zwangerschappen... zonder dat ik misselijk was oid. Je kindje neemt gewoon van jouw reserves. En zoals hierboven gezegd, wanneer je gewoon eet etc, is het niet direct schadelijk voor je kindje of zwangerschap. Maar bewust op dieet gaan tijdens je zwangerschap is niet gewenst.

5. nono

nono Niet meer actief

Herken het ook, ben in 2 dagen 1 kg afgevallen zonder dieet ofwat, at juist ietsje meer..

6. Thauma

Thauma Fanatiek lid

Sep 14, 2011
    2,127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Bewust lijnen is niet goed. Dan kunnen er slechte stoffen bij je kindje komen. Iets afvallen kan gebeuren. Als je gezond en gevarieerd eet is er niets aan de hand.

7. wolchu

wolchu Bekend lid

Dec 6, 2011
    918
    2
    18
    ik herken het ook, bij eerste door misselijkheid veel overgegeven en heel veel afgevallen. en deze zwangerschap let ik er op wat ik eet (niet op hoeveel ;)) eet veel groente en fruit en minder vet. dus val wel wat af. maar niet bewust. de oudste was el erg klein 2630 gram maar heb in zwangerschap ook veel stress gehad met werkgever. en vermoed zelf dat het daardoor kwam dat de oudste te klein was.

8. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

Aug 2, 2012
    1,613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Het is vrij normaal dat je in het begin wat afvalt door de verandering in het lichaam. Ik ben nu 6 weken en krijg al 3 weken geen normale hap naar binnen, moet niet aan eten denken bah... Maar dat is ook allemaal invloed van de hormonen. Zolang je probeert normaal te eten en wel zorgt dat je maag blijft werken met kleine dingen (crackers, rijstwafels, fruit, groentesnacks) dan zal er niet veel gebeuren :)
    Bewust lijnen is slecht maar wat ik lees is dat ook je bedoeling niet

9. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

Jul 19, 2012
    1,112
    0
    36
    gelderland
    zo lang je niet bewust probeerd af te vallen kan het geen kwaad.
    ik ben zelf in het begin 6 kilo afgevallen omdat ik zo misselijk was.

Share This Page