Sinds ik zwanger ben, hoor ik echt de gekste dingen om mij heen. Ook zoveel adviezen die ik krijg, en sommigen spreken elkaar zelfs tegen! Ik ben benieuwd of en wat jullie ook wel eens horen, en wat jullie zelf ervan vinden. IK zal een beginnetje maken: - Til geen zware dingen, daardoor kan de navelstreng losraken. -> Deze vond ik zo vreemd! Maar de dame die het mij zei, was zeer overtuigd en wist me zelfs te vertellen dat zij daardoor ook een kindje was verloren.. Tja, dan ga je toch twijfelen.. - Als je veel puistjes en uitslag enzo hebt, krijg je een meisje. -> Deze hoor ik heel veel. Meisjes schijnen de schoonheid van moeder weg te nemen, en jongetjes schijnen de moeder juist schoonheid te geven. Tja... - Als je de baby vroeg in je zwangerschap en aan je rechterkant voelt, dan word het een jongetje -> Hebben jongetjes iets met de rechterkant dan???? - Als je al snel een dikke buik krijgt, wordt het een jongetje -> Tja.. - Als je trek hebt in zoetigheid, krijg je een jongetje.. Als je juist trek hebt in zuur, dan krijg je een meisje -> Ik weet niet wat ik hiervan moet vinden.. - Als je veel stress hebt tijdens je zwangerschap, krijg je een huilbaby. -> Ik houd mijn hart vast... Al met al duidt veel erop dat ik een jongetje zal krijgen die veel zal huilen, maar dan klopt het met die puistjes en uitslag in mijn gezicht niet Ben benieuwd welke jullie kennen..
zware dingen moet je inderdaad niet tillen, je mag tegen heteinde steeds minder tillen, of de navelstreng ervan los gaat weet ik niet veel puistjes een meisje, nou ik denk dat dit een bakerpraatje is je baby aan een kant voel, --- Bakerpraatje! Als je al snel een dikke buik krijgt, wordt het een jongetje -> Bakerpraatje Als je trek hebt in zoetigheid, krijg je een jongetje.. Als je juist trek hebt in zuur, dan krijg je een meisje -> Ik weet niet wat ik hiervan moet vinden.. --> Bakerpraatje - Als je veel stress hebt tijdens je zwangerschap, krijg je een huilbaby. -> Ik houd mijn hart vast... . Dir schijnt wel waar te zijn1
Volgens mij is dat vaak en zwaar tillen niet goed voor jouw, maar de beeb krijg er niks van hoor. Veel puistjes een meisje > Mijn schoonzus kreeg een jongen. De rest is volgens mij allemaal bakerpraatjes hoor. Zelfs dat verhaal over stress en dan een huilbaby krijgen, heb ik mijn twijfels over.
Ze hebben het dan wel echt over overmatige stress hoor. Maar ik kan me wel goed voorstellen dat heeeel veel stress (en dus veel adrenaline in je lijf) invloed kan hebben op je kindje. Sowieso in groei dus de kans is dan ook iets groter dat je kindje in het begin bv een groeiachterstand heeft. Of dat dan ook weer effect op het huilen heeft? Geen idee. De rest lijken me allemaal sowieso bakerpraatjes.
Haha ondanks dat het allemaal bakerpraatjes zijn, klopte ze bijna allemaal, ik krijg een jongen. Maar mijn zus krijgt ook een jongen terwijl zij volgens de bakerpraatjes een meid zo moeten krijgen. Dus het is gewoon toeval als iets klopt.!
Ja ik denk ook dat de meeste dingen die je hoort bakerpraatjes zijn, maar ze zijn ook grappig! Maar uhm, ladies.. Het is niet de bedoeling dat jullie alleen maar gaan voortborduren op wat ik heb genoemd, maar dat jullie ook "bakerpraatjes" die jullie hebben gehoord aanvoeren..
Ik zou het ook niet weten bij m'n dochter was ik tonnentje rond (ronde buik en dikke kont) en had ook erg veel last van puistjes had juist trek in een lekker patatje.... En nu zit de kleine diep in m'n schaambot en draag erg laag(duidelijk verschil) maar ben pas bijna 11 weken, dus kan nog alle kanten op. Heb nu ook al last van puistjes, maar lees ook vaak dat dat na de eerste drie maanden ook weg kan trekken. Wachten maar af of het bakerpraatjes zijn! hahaha jessica
Allemaal bakerpraatjes hoor. Er is altijd 50% kans. Dat van een huilbaby zou ik me nog voor kunnen stellen, want de baby krijgt echt wel iets voor jouw gevoel mee. Ook na de geboorte.
Hier een paar bakerpraatjes... *Bakerpraatje uit Italie, eet je nu je zwanger bent niets liever dat kapjes van je brood reken dan maar op een jongen. Haal je juist je neus op voor die kapjes reken dan maar op een meisje.. *Volgens een Duist Bakerpraatje heb je meer behoefte aan slaap als je een meisje verwacht. Een jongetje maakt minder slaperig.. *Is de toekomstige vader nerveuzer dan voorheen, dan krijgt hij vast een dochter. Is hij heerlijk ontspannend dan is er een jongen in de maak.. *Let op hoe de toekomstige moeder haar koffiekopje oppakt doet ze dit bij het oortje dan vewacht ze een jongen. Houdt ze het met bijna handen vast dan wordt het een meisje.. *Hoe zijn je handen tijdens de zwangerschap, zijn ze ruw dan krijg je een jongen zijn ze lekker zacht dan krijg je een meisje.. liefs Shannen
dat je niet te zwaar mag tillen heeft te maken met dat je dan een verzakking van je baarmoeder kan krijgen. de rest kende ik allemaal wel en ik vindt ze merendeels BULLSHIT
Ze zeggen toch ook dat ze aan de vorm van je buik het geslacht kunnen zien.. zoiets dat als het een puntige buik is een jongen en een ronde buik een meisje.. (kan ook andersom zijn hoor)
Eentje uit Amerika; * Is je linkerborst groter dan je rechterborst (dit moet dus tijdens de zwangerschap gebeurd zijn) krijg je een meisje.... Toen ik hem las dacht ik natuurlijk 'ja ja'. Maarrr moet wel zeggen, toen ik dit aan mijn moeder vertelde zij het beaamde dat dat bij haar zo was. En dus zwanger van een dochter. Dit vertelde ik haar, omdat ik nu dus ook een grotere linkerboobie heb dan de rechter! Ben dus benieuwd of dit fabeltje bij mij ook uitkomt. Nu ben ik ook 'ronder' zwanger als toen bij mijn zoontje. En misselijk (geweest). Bij mijn zoontje dus ook niet. Ook dan zeggen ze dat de kans op een meisje groter is. Nu denk ik zelf dat je eerder moet kijken naar de zwangerschap van je eigen moeder toen ze inverwachting was van jou. Lijkt me meer in de buurt komen als de fabeltjes. (ivm met jongetje/meisje) Maar dan nog is niks hetzelfde natuurlijk.
Haha, Ik heb ook gehoord dat als je met elkaar vrijdt, en je man heeft zijn sokken nog aan, dan wordt het een jongetje en als hij z'n hoed op zet wordt het een meisje. Kari
Woeha, laat ik me nou net 'zorgen' maken over het feit dat ik ineens ongelijke borsten heb sinds ik zwanger ben! Moet alleen ff checken welke nu ookalweer groter was... Ja, mijn linker! De rest van de praatjes wijzen ook op een meisje. Zou leuk zijn, heb 'al' een zoontje. Maar ook geloof er eerlijk gezegd niets van, van die praatjes. May
... Is wel zo bij mij alleen hebben wij echt overduidelijk een piemeltje gezien! Als je last hebt van ochtendmisselijkheid schijn je een jongen te krijgen. Dan is mijn dochter dus ook een joggie!
Ja dat dacht ik ook, als je veel last hebt van misselijkheid, wordt het een meisje.. Hoe zieker, lelijker en misvormder je bent als zwangere, hoe groter de kans is op een meisje.. Wat erg eigenlijk he?