Hallo, Ik ben net begonnen met foliumzuur zodat we over een maandje kunnen gaan proberen zwanger te worden. nu zie ik dat een aantal vrouwen ook andere vitaminen en voedingstoffen bij slikt. wanneer zijn jullie daar mee begonnen?
Ik slikte toen ik zwanger wilde worden alleen foliumzuur en toen ik eenmaal zwanger was ben ik daarvoor in de plaats Gravitamon gaan gebruiken.
Ik slikte overigens niet foliumzuur maar een multivitamine waarin ook voldoende foliumzuur zat. Anders had ik die foliumzuur fabriek wel kunnen blijven spekken in die 6 jaar Ik vond het ook een prettiger idee dat ik gewoon voor algehele welzijn multivit slikte en niet specifiek voor het zwanger worden.
Ik begon met de multivitamine toen ik zwanger wilde worden. Op mijn potje stond dat het ook geschikt was bij kinderwens. Wat je zelf dus het prettigste vindt.
In Gravitamon zit toch ook foliumzuur? Ik heb alleen dat geslikt ruime tijd voordat ik zwanger werd en slik het nu ook nog. Mirre
Ik heb alleen foliumzuur geslikt en verder niks. Als je goed en gezond eet hoef je niks bij te slikken.
ik heb gelijk een multivitamine gepakt met foliumzuur erin vanaf het moment dat we voor een kleintje gingen. Wat ik eerst had weet ik niet meer, maar daarna ben ik over gegaan op gravitamon, zaten er meer in een potje en was maar iets duurder dan de vorige (maar relatief dus niet) , maar op die manier was ik gelijk klaar en kan ik het gewoon doorslikken nu ik zwanger ben
foliumzuur wordt aangeraden vanaf 4 weken voordat je zwanger bent. aangezien dat wat lastig te plannen is beginnen veel vrouwen met extra foliumzuur en vitaminen zodra ze een kinderwens hebben. ik ben begonnen met etos zwanger worden. daar zat alles in wat ik nodig had voordat ik zwanger was. daarna overgestapt op zwanger zijn en straks kan ik verder met de versie voor bevallen en borstvoedende vrouwen.
dank jullie wel. Denk dat ik eerst mijn verpakking foliumzuur op maak en daarnaast mijn normale najaars multivitaminen neem voor dat beetje extra weerstand. Als de pilletjes op zijn is het wel een idee om een alles in een multi vit voor de winter te gaan gebruiken. Afhankelijk hoe het natuurlijk gaat met de pogingen
Veel multivitamine preparaten bevatten meer dan 100% van de aanbevolen hoeveelheid. voor veel vitamines geen probleem, maar bv vitamine A mag je slechts beperkt binnen krijgen als je zwanger bent (daarom minder leverproducten eten enzo). Als je weet dat je zwanger wilt worden is het daarom handig om een multivitamine te nemen waar geen vitamine A in zit. DAn kom je eigenlijk automatisch uit bij multivitamines voor zwangeren of zwangerwens. Vitamines en mineralen zijn goed, maar teveel kan ook schadelijk zijn en dat is natuurlijk niet de bedoeling. (niet om betweterig over te komen hoor, dit is gewoon informatie waar de fabrikanten je niet op wijzen omdat dat hun verkoop natuurlijk niet gaat stimuleren...)