Hevige krampen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Emma2, 1 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Jullie zullen het ongelooflijk druk hebben met het beantwoorden van alle vragen, maar ik hoop toch dat mijn vraag ook door jullie beantwoord kan worden.
    Ik ben nu ruim 5 weken zwanger en ik heb al sinds het begin veel last van buikpijnen, dat is op zich goed draaglijk, maar nu heb ik de laatste week 2 nachten vreselijke krampen gehad in mijn baarmoeder. Ik verlies geen bloed. Het enige dat de krampen doet verminderen is een kruik op mijn buik. Ik maak me vreselijk veel zorgen en ben bang dat het foute boel is. Is het raadzaam om een echo te laten doen volgende week? Zijn deze enorme krampen uberhaubt normaal?

Alvast bedankt, groetjes Emma

2. Japke

Japke Bekend lid

1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Emma,

Wat raadzaam is, lastig aan te geven. Uit mijn ervaring blijkt dat ook een echo geen zekerheid geeft. Het kan op dat moment goed zijn maar diezelfde avond of een week later alsnog misgaan. Tuurlijk is wel zo, dat als je een hartje ziet kloppen, de kans kleiner is op een miskraam. Het blijft ook deels dus een kwestie van afwachten.

Maar mocht de pijn te erg zijn, je kan er niet van slapen of je maakt je veel zorgen, ja dan zou ik je adviseren om met de verloskundige te bellen. En het is inderdaad afhankelijk van jouw voorgeschiedenis, zorgen, pijn etcetera, wat het beste advies is en of je een echo krijgt.

Enorme krampen, het is natuurlijk afhankelijk van waar en wanneer deze krampen optreden, hoe erg en wat voor pijn het is. Ik kan dus niet zeggen of het normaal is of afwijkend, mocht je het niet vertrouwen dan moet je bellen met je verloskundige uit jouw plaats.

Succes,
    groetjes,
    Japke

Deel Deze Pagina