kramp in kuiten!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Marisca88, Jul 4, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lilian79

lilian79 Bekend lid

Feb 28, 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    Hey, ik had er in mijn vorige zwangerschappen ook heel erg last van! Nu gelukkig ( nog) niet....wat echt helpt, en nee niet de volgende dag maar na een week ofzo zijn walnoten eten! Daar schijnt iets in te zitten waardoor het minder vaak en heftig gebeurd....elke dag een handje of 2 walnoten en bij mij was ik er na een week zo god als vanaf....misschien helpt het!

2. Isade

Isade Actief lid

Nov 4, 2012
    362
    0
    0
    NULL
    Op de yoga was er advies van iemand die er jaren last van had en niks hielp. Met een katoenen lintje (stukje scheurlaken o.i.d.) om de enkel gebonden, let op niet te strak!! dan zou het ook weg moeten blijven, had bij die persoon gewerkt. Bij mij begint t sinds vannacht steeds meer te krampen maar ik ga eerst aan de bovenstaande tips hoor. Maar wie weet...voor degene waar niks bij werkt...

3. Happy1978

Happy1978 Bekend lid

Apr 15, 2011
    502
    0
    0
    Ik heb dit bij de eerste heel erg gehad. Nu af en toe en veel minder erg.
    Ik kreeg het bij de eerste vaak 's ochtends al ik me uitrekte, dus daar let ik nu op of rek me iets uit met mn tenen al naar achteren (richting je knieën) en dat helpt echt.

Probeer je dus niet uit te rekken, is in begin moeilijk maar op een gegeven moment weet je echt dat je niet moet uitrekken hoor.

Succes, het is zeker geen pretje.

4. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

Jun 29, 2012
    1,061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Had ik tijdens de zwangerschap ook veel last van, wat bij mij hielp was voor het slapen zittend in bed, benen gestrekt en rondjes draaien met mijn enkels. Ook gebruikte ik de creme voor zwangeren van kruidvat voor voeten en benen dit had een verkoelende werking.

5. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb dit tusen week 29 en week 33 ook héél erg gehad. Het was zelfs zo dat ik niet zo goed durfde te slapen omdat het zo heftig was en ik half aan de kledingkast moest gaan hangen omdat ik niet meer op mijn benen kon staan en het gewicht niet op dat been kon krijgen (zodat mijn tenen naar boven zouden gaan). Het ging gelukkig uiteindelijk vanzelf weg bij mij. Iedere nacht dat ik het niet meer had, was er eentje bij, waarbij ik weer wat vaster durfde te slapen. Blij dat dat achter de rug is en hoop dat het zo blijft.

Oh en wat betreft oplossingen; ik had alle voorgaande tips al geprobeerd (vaak tegelijk ook) maar het hielp niet voldoende.

6. Elisah

Elisah Niet meer actief

Ik heb het met mijn eerste zwangerschap ook gehad en idd een kussen eronder en mijn man ging mijn voet dan baar me toe duwen! Hij is een voetballer en die hebben ook geregeld kuitkrampen😜Misschien zou je dat kunnen proberen. Het verzachte bij mij de pijn wel iets maar lang niet alles! Succes ermee! Ik hoop dat ik het deze zwangerschap niet weer ga krijgen:(

Share This Page