verschil ruggenprik bij normale bevalling & keizersnede

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Jalea, 19 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ik vraag me af, is er verschil tussen de ruggenprik die ze zetten bij een normale bevalling en die bij een keizersnede?
    stel dat je met een ruggenprik aan het bevallen bent en er gaat iets mis oid, gebruiken ze dan diezelfde ruggenprik voor een keizersnede of moet er dan een nieuwe gezet worden?

ik ben bevallen met een ruggenprik, maar op den duur werkte dat totaal niet meer tegen de pijn. ik mag hopen dat als ze een ruggenprik geven bij een keizersnede, dat die wel alle pijn wegneemt?

ik merkte op het eind helemaal niets meer van de werking van de ruggenprik, ik voelde gewoon mijn benen weer en alle pijn in alle hevigheid. een vriendin had ook een ruggenprik, maar zij heeft echt geen pijn gehad toen ze ruggenprik eenmaal zat, ook niet tijdens het persen.
    waarom werkt de ruggenprik niet meer tegen de tijd dat je ontsluiting ver gevorderd is en je moet gaan persen?

alvast bedankt :)

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Jalea,

de ruggenprik die je tijdens de ontsluiting kunt krijgen is precies dezelfde als die tijdens een keizersnede. Ik denk dat hij bij jou gewoon niet helemaal goed heeft gezeten. En waarom je op het laatst je gevoel weer terug krijgt; dat doen we express zodat je met het persen weet waar je heen moet persen. Het is heel erg vervelend persen als je je lichaam niet voelt. Vandaar.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina