Carpaal Tunnel Syndroom - tips?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Moi1985, 17 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moi1985

Moi1985 Actief lid

2 jul 2014
    414
    27
    28
    Ik ben momenteel 37 weken zwanger en heb sinds een week of twee last van het carpaal tunnel syndroom oftewel vochtophoping in je handen/vingers waardoor zenuwen bekneld zitten. Dit geeft een gevoel alsof je vingertoppen continue verdoofd zijn, alsof je zeg maar de hele tijd een 'slaaphand' hebt. Verder zijn m'n vingers erg stijf en moeilijk buigbaar, vooral 's nachts is het erg vervelend, het gaat alleen goed als ik m'n armen gestrekt houd want zodra ik ze maar iets buig wordt het tintelende/slaap gevoel erger.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? En zo ja, hebben jullie dan nog tips om het wat draaglijker te maken? Heb het al voorgelegd bij de vk en zij gaf aan dat het echt een zwangerschapskwaal is en als het goed is ook gelijk weer over is na de bevalling, dat hoop ik dan maar want is gewoon zo'n rot gevoel. Zelfs het openen van een fles frisdrank bijvoorbeeld gaat heel lastig omdat je kracht gewoon weg is. Vk gaf aan dat je er helaas weinig aan kunt doen, vooral wel voldoende blijven drinken en afwisseling tussen warm/koud water over je handen zou kunnen helpen maar geeft bij mij helaas geen resultaat.

Dus mocht er iemand tips hebben dan zijn die meer dan welkom.. :)

2. Lovetrust

Lovetrust Actief lid

27 jan 2010
    390
    171
    43
  3. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Wat naar voor je. Ik heb het al vanaf 21 weken. Het is wel een paar weken wat minder geweest maar nu speelt het weer enorm op. Wat wel helpt zijn inderdaad spalken of braces bij het slapen. Dan blijven je polsen recht en wordt alles wat minder bekneld. Ik heb braces van McDavid, gekocht bij Podobrace.nl. Lekker zacht materiaal maar je krijgt er wel zweethanden van. Wat voor mij helpt bij pijnklachten (vooral in de ochtend na het opstaan) is mijn handen wisselend onder warm en koud water houden. Dan trekken de pijn en de tintelingen wat sneller weg. Succes!

4. Mamakuh85

Mamakuh85 Actief lid

11 jan 2013
    474
    0
    0
    Ik heb het ook gehad eerst voordat ik zwanger was en ook geopereerd aan beide handen.
    Toen ik zwanger was kwam het terug heb toen spalken gedragen in de nacht en heb therapie gehad.
    Vraag me niet hoe dat precies hete maar het werkte super ze masseerde het vocht weg en er werd ook gespalkt om het vocht te laten slinken.
    Sorry als het een beetje wazig klinkt zit onder de pijnstillers ;)

5. Moi1985

Moi1985 Actief lid

2 jul 2014
    414
    27
    28
    Dank jullie wel voor de reacties! Moet morgen weer voor controle naar de vk en ga het daar toch nog eens voorleggen. :)

6. mar77

mar77 Bekend lid

10 okt 2010
    534
    129
    43
    Ik heb er ook sinds een week of 18 last van. Gebruik er van die skeeler polsbeechermers voor. Die volstaan prima. Nu al 2 weken niet meer omgehad en dat gaat goed. Houd de tintelingen, maar kan mijn vingers s'morgens gewoon direct weer bewegen.

7. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Ik had vanaf week 16 er last van tot 6 weken na de bevalling.
    Wat was ik blij dat het weg was zeg vooral omdat het snachts zo irritant was.
    Hier van alle geprobeerd maar niks hielp moest het gewoon uitzitten.

8. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Ik heb het in de zwangerschap van mijn dochter gehad, vanaf 22 weken en zodanig dat ik niet meer kon werken. Na de zwangerschap is het langzaam verbeterd nadat ik er injecties in heb gehad via de neuroloog. Het duurde wel ruim een half jaar voordat het onegveer over was bij mij. Helaas kwam het terug toen ik in de MMM zat en met hormonen aan het rommelen was, ik ben rechts geopereerd toen ik 12 weken zwanger was van mijn 2e (huidige zwangerschap). Ik ben heel bij dat ik geopereerd ben, want links heb ik wel klachten maar dat is we te doen, omdat het links is en ik rechtshandig, rechts geen klachten meer :)
    Spalken hielpen mij niet, maar zijn het proberen waard.

Deel Deze Pagina