Kramp in m'n kuiten

Discussion in 'Gezondheid' started by corina83, Jun 24, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Vannacht had ik weer eens kramp in m'n kuiten, het leek wel een zweepslag want ik kreeg het er niet meer uit.
    Zijn heel wat scheldwoorden gevallen door de pijn en manlief maar fijn doorslapen haha.

Is er wat aan te doen aan de kramp in de kuiten?? Het is niet de eerste keer namelijk dat het er in schiet tijdens de zwangerschap.

2. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

Apr 29, 2010
    713
    1
    16
    Ik heb het ook heel vaak de laatste tijd, vooral als ik me uitrek dan schiet er echt een pijn door mijn kuiten.

Ik strek dan mijn been en doe mijn tenen zover mogelijk naar mijn knieen laten wijzen...dan wordt het gelijk al minder :)

3. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    hahaha gisteren lukte dat echt niet meer.
    heb staan schelden, staan trekken aan mn tenen, op mn tenen gestaan pffff

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

magnesium slikken 400 mg voordat je gaat slapen.. kan geen kwaad. enige wat mag en helpt.

5. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

Jun 1, 2007
    1,817
    10
    38
    Dit komt me heel bekent voor het helpt als je voor dat je gaat slapen een glas melk drinkt. Ik maakte er warme melk met anijs van kan je gelijk lekker slapen:D

6. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    dank jullie wel voor de tips!! :D Super!

7. kvinna

kvinna Niet meer actief

Schijnt ook te kunnen komen door te weinig vocht, vandaar dat het met sporten ook regelmatig kan gebeuren. Dus: bananen (magnesium) met water (vocht)!

8. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    Te weinig vocht.. hmm drink minimaal 2 a 2,5 liter per dag.. waarvan 1,5 water is.

9. fafje

fafje Niet meer actief

jeps te weinig vocht/magnesium...kheb het ook once in a while...
    bananen, water, kruidenthee, dagelijks multivitamine, voldoende lopen (bloedsomloop), dragen van warme sokken kan ook helpen

10. truus1980

truus1980 VIP lid

Sep 26, 2007
    6,259
    2
    36
    Bij Emmen
    Een blokje sunlight zeep in je bed leggen schijnt ook te helpen.

Van de huisarts kreeg ik als tip om been oefeningen te doen voor het slapen gaan. Van die rek en strek oefeningen.

11. eefje85

eefje85 Bekend lid

Dec 28, 2009
    592
    4
    18
    Magnesium werkt bij mij uitstekend! Gewoon een potje van het Kruidvat.

12. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Rekoefeningen schijnen te helpen voor het slapen gaan.

Hoorde gister van iemand dat je bij de Tuinen een potje kan halen voor een voetenbadje, waarin Dode Zeezout zit, daar schijnt ook magnesium in te zitten.

13. Een tip die op de vorige pagina al genoemd werd, en ik bij m'n eerste zwangerschap hoorde van de zwangerschapszwemjuf: een stuk zeep in je bed leggen (bij je voeten). Dat mag onder het hoeslaken, dan blijft ie ook beter liggen.
    Ik heb ook zonder zwangerschap wel eens dat 's nachts de kramp in mijn kuit of voet schiet, met de zwangerschap is dat 10 keer zo erg. Een week of 2 geleden had ik er ook weer heel veel last van, minstens 4 nachten achter elkaar al.
    Toen heb ik een stuk zeep opgezocht, hup in m'n bed... kan in ieder geval geen kwaad toch? Sindsdien al een dikke week 's nachts geen kramp meer gehad. Dus of het werkt echt, of het is toeval, of een soort van placebo-effect... :p
    Maar ik laat dat stuk zeep dus mooi liggen!

Allerlei spul gaan slikken (ook al is het dan maar gewoon iets simpels als magnesium) vind ik maar niks als het ook anders kan.

14. UkkieENnien

UkkieENnien Actief lid

Apr 19, 2010
    132
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Eindhoven
    Herkenbaar!
    vreselijk he die kramp.. probeer idd eens een stukje sunlight zeep (zit magnesium in) en leg dit onder je matras/kussen
    Ik heb dit nu een paar weken en heb veeeeeeel minder last
    :)

Share This Page