Zwangerschapskleding plussize en die verdomde matenlabel

Discussion in 'Zwangerschap' started by Mayflower, Dec 13, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mayflower

Mayflower Bekend lid

Oct 21, 2018
    592
    304
    63
    Female
    Hoiihoii.
    Nu 11 weken zwanger helemaal blij
    En me broeken beginnen wat strak te zitten haha. Nu dacht ik leuk lekker shoppen op internet. Komt die verdomde matenlabel om de hoek kijken grrr nu weet ik dus helemaal niet meer wat mijn maat is. Ik ben er stevige plussize dame. Heb nu maatje 44 a 46. Ligt er net aan welk merk haha.

Nu ging ik kijken bij bonprix. Denk nou maatje 44 a 46 aangezien ik van h en m maatje 44 nog aan kan maar bij me buik net te strak zit. Ik kijk naar de matenlabel meer me zelf op. Kom ik uit op maat 50. Maar mijn taille omtrek op maat 44 a 46 en met buik maat 46. Taille is 90 heup is 125 buik is 115. Ik snap er geen reet meer van welke maat moet ik nu kiezen? Ik heb 1 maat 46 liggen van Primark. Die zit bij me benen wel goed maar is bij me buik nog te groot daar zak die af. Ughh die verdomde maten label

(Ik was 40 kilo afgevallen. En door stress 10 kilo bij gekomen woog 130 na 40 kilo 90 e nu 100 en 1 kilo aangekomen bij laatste meting zwangerschap) dus 101 kilo ..
    (Please dont jugde) ben voor de rest een gezonde jonge dame van 27

2. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

Jul 11, 2012
    3,880
    330
    83
    Female
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ik vind het ook lastig, nu heb ik ook maar 44/46, maar door het spugen nog steeds 1.5kg lichter dan ervoor. Vind ik onze maat weinig keuze en vooral duur! De uitverkoop start, kijk ook eens bij c&a!

Ik zit altijd met mijn flinke bovenbenen en heupen en grote boezem. Blijft een lastig iets. Positiekleding in maat 38 is zoveel makkelijker en goedkoper.

3. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,633
    8,365
    113
    Female
    Ik vind die maattabellen sowieso tricky. Ik heb 3 verschillende maten dan. Vaak kijk ik naar het model en het item. Voor broeken de heup maat. A jurken die wapperen de taille. Gewone shirts de buik maat.

Misschien anders maar 2 maten bestellen en dan passen. Aangezien je veel afgevallen bent is het handig om te kijken hoeveel je zittend aan ruimte vlak onder je buik hebt.

Jurken kunnen richting het einde vd zwangerschap een verademing zijn.

Mayflower likes this.
  4. Mayflower

Mayflower Bekend lid

Oct 21, 2018
    592
    304
    63
    Female
    Ja is zeker duur pff. En idd zo weinig keus ja hier precies t zelfde. Grote boezem lekker benen hahah:roflmao: maar die matenlabel is toch wel iets raars vind ik. Is om van te huilen. Wel vervelend dat je zo ziek ben geweest. Hopelijk is het nu over. :)

5. kleineM

kleineM Fanatiek lid

Oct 7, 2014
    3,215
    1,516
    113
    Bij bonprix je eigen maat aanhouden.
    Asos heeft ook leuke dingen! Ook daar je eigen maat aanhouden

Mayflower likes this.
  6. mint1987

mint1987 Actief lid

Mar 2, 2015
    253
    29
    28
    Herkenbaar. Ik houd daarom meer van shoppen in de winkel. Dat deed ik voornamelijk bij de hm.
    Jurken en shirts vielen gewoon maar de broeken vond ik klein uitvallen. Wel 2 maten verschil

7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,971
    15,012
    113
    Troost, dat gevecht heb ik met maat 38 ook. Ik heb best fors gebouwde benen (altijd sprinter geweest) en in verhouding smalle taille dus veel broeken zijn buitenom zwangerschap al een ellende.

Nu zwanger en een band die in de weg zit maar nou zakken mn positiebroeken die ik de vorige keer had en toen met 7-8 weken al droeg en toen na lang zoeken prima zaten weer van mn kont af. Knopen elastiek nu wel ingezet maar ook dat haalt weinig uit.

Qua gewicht precies hetzelfde als toen maar t gewicht zit kennelijk elders. C en A ben ik van de week geweest die hebben positiekleding alleen nog maar online.

8. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

Jul 11, 2012
    3,880
    330
    83
    Female
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Nou kan je zeggen tussen week 14 en 22 ging het goed, nu spuug ik weer praktisch iedere avond. Tja je moet er wat voor over hebben.

Mag ik zeggen dat ik het liefste in joggingbroeken zit:roflmao::roflmao::roflmao:. Mijn buik is ook nog niet heel groot dus voor die laatste 9 weken (Dan halen ze dr) kop ik misschien nog 1 broek er bij. Moet ze gewoon vaker wassen maar ga er geen 4 meer aanschaffen. Heb er nu 2 die goed zitten en 1 die ik de zoom moet laten vastzetten.. truien heb ik van die grote lange, nog 1 normale jas die dicht kan. Nu ben ik benieuwd hoe alles zit als mijn buik wel echt nog groeit (Moet ooit gebeuren lijkt me). Overigens ooit gekeken naar zwangerschaps voedingsbh s in grotere maten, drama!!!!

9. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,633
    8,365
    113
    Female
    Kleding van de c en a kan je vaak ook vinden via wehkamp. Dat stuurt wat makkelijker terug.

Vero0504 likes this.
  10. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,971
    15,012
    113
    Ja maar ik pas liever gewoon in de winkel. Ben ik er gelijk vanaf, heb een gruwel aan kleding shoppen.

11. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,633
    8,365
    113
    Female
    Laat je het dan aan de winkel bezorgen?

12. Mayflower

Mayflower Bekend lid

Oct 21, 2018
    592
    304
    63
    Female
    Nou nog steeds zoeken maar er zit niet echt iets leuk tussen. Lijkt wel alsof zwanger schap kleding vaak minder leuk zijn. In de gewone maten heb je nog wel wat meer. Maar de grote maten vind die broeken zo oubollig. Ik heb stevige benen en dan vind ik zo'n broek met wijde of rechte pijlen echt niet mooi. Probeerde vanochtend mijn maatje 44 weer aan nou niet dus hr
    E:roflmao::roflmao: lijk wel alsof ik binnen 1 week uit die broek ben geklapt. Bij me benen zit die goed maat me buik oeff daar krijg ik hem met pijn en moeite dicht en dan zit die zo strak Hahah. Zelfs maat 46 zit me nu niet lekker bij me buik (ok al pas die gewoon haha. Maar heb sinds gisteren nacht ook extreem opgeblazen. Ik zit nu maar te zoeken naar extra elastiek. Om zelf me broeken te gaan maken. Zie ik redelijk veel voorbij komen op het internet. Heb nog wel een broek liggen haha dus ga het van het weekend uit proberen. (Misschien ook goedkoper haha:roflmao::roflmao:

Vero0504 likes this.
  13. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,971
    15,012
    113
    Hema heeft knoopsgaten elastiek. Als je een beetje handig bent is t goed te doen. Ik zit t ook te overwegen.

Mayflower likes this.
  14. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,971
    15,012
    113
    Nee ik duik de babydump of de prenatal maar in. Komt daar niks uit ga ik zelf (ver)maken. Ben opgegroeid in een atelier dus heb gelukkig de mogelijkheid alles zelf te kunnen maken, patronen kan ik ook zelf maken, heb er alleen niet zo heel veel zin in met een dochter van net 2, hahaha.

Zonnestralen likes this.
  15. kleineM

kleineM Fanatiek lid

Oct 7, 2014
    3,215
    1,516
    113
  16. Mayflower

Mayflower Bekend lid

Oct 21, 2018
    592
    304
    63
    Female
    Oowww die ziet er idd heel leuk uit. Misschien gekke vraag he wat is jou omvang qua heupen? Ik heb heel gek he idee alsof ik ineens ontploft ben... Ik heb normaal 44 van de h/m vorige week kon ik die nog aan en nu ineens zit die strakker bij me benen maar nog gewoon goed. En bij me buik krijg ik het echt niet dicht.
    Dus heb nu een 46 aan... die krijg ik dicht haha.

@Vero0504
    Ja ik zit er echt aan te denken ben niet heel handig maar heb een lieve mama die mij wel even wilt helpen. Maar misschien is dat beter spijkerbroek halen bij de Primark En dan zelf een elastiek er ij zetten. Heb al op internet gekeken. Sommige knippen de zakken andere de band met knoop

17. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,971
    15,012
    113
    @Vero0504
    Ja ik zit er echt aan te denken ben niet heel handig maar heb een lieve mama die mij wel even wilt helpen. Maar misschien is dat beter spijkerbroek halen bij de Primark En dan zelf een elastiek er ij zetten. Heb al op internet gekeken. Sommige knippen de zakken andere de band met knoop[/QUOTE]

@Mayflower

Meesten knippen de zijnaad op de heup in voor +- 10 cm en zetten daar een driehoek met rekbare stof in. Of juist spijkerstof van een andere (tweedehands of versleten broek). Beetje afhankelijk van je buik wat voor soort driehoek je kan 1 kant, bijv de kant richting naar voren breder maken. Evt kan je zoiets ook nog bij je gulp inzetten en juist weer elastiek bij je rug zodat de vorm nog blijft kloppen. Goedkope niet al te dikke spijkerbroek als malletje gebruiken die verder wel ok zit is t makkelijkste. Primark of desnoods kringloopwinkel. Katoenen broek kan uiteraard ook, stretchbroeken zijn vaak wat lastiger als je nog aan t rommelen bent met hoe je t precies wilt hebben. Ik ben groot fan van band over mn buik blijft de kou wat van mn rug en geen bouwvakkers angst.

Pinterest zie je aardig wat hacks voorbij komen.

18. Jennifer93

Jennifer93 Actief lid

Oct 3, 2013
    400
    209
    43
    Female
    Moeder
    Nou ik heb maat 38 maar heb hetzelfde probleem hoor.. K draag nu maar gewoon een oversized trui, een zwangerschapslegging en een jurkje eronder wat gewoon groot en lang is..

19. Mayflower

Mayflower Bekend lid

Oct 21, 2018
    592
    304
    63
    Female
    @Vero0504 Dankje wel ga van t weekend gelijk proberen eerst naar de mart zaterdag om de spullen te scoren haha.

@Jennifer93 bizar eigenlijk he. Vind het ook zo jammer dat het vaak niet echt leuke dingen zijn.
    Teminste dat is mijn smaak he haha
    Ja denk dat het bij mij ook legging en truien /jurkjes gaan worden.

20. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,971
    15,012
    113
    @Jennifer93 Ik heb al een thermolegging gehaald maar dan nog moet ik er niet aan denken om met jurkjes te moeten lopen. Brrrrrrrrr! Tis niet erg om in de winter zwanger te zijn, maar ik heb t nog niet warm gehad sinds mn zwangerschap! Heb een mega dikke poncho bij de c&a gescoord, heb er inmiddels 2. Ik woon in die dingen zowat. Vorige keer beviel ik in december, dat was beter qua timing, haha!

@Mayflower laat je adviseren door de verkopers en geef aan waar je de stof voor wilt gebruiken. Ik denk dat je een stevige stretchkatoen nodig hebt maar zij hebben t meeste verstand van hun eigen stoffen en de eigenschappen.

Mayflower likes this.

Share This Page