mijn vriend is een paar maanden geleden gesteriliseerd omdat ons gezin compleet is en omdat een volgende zwangerschap meer complicaties kan opleveren vanwege mijn handicap. nu heb ik altijd een zeer stabiele cyclus gehad en ik kan er bij wijzen van spreke mijn klok op gelijk zetten wanneer in ongesteld word. dit had gisteren moeten gebeuren maar ik ben niet ongesteld geworden. ook vandaag nog geen tekenen van aankomende ongesteldheid. gisteren middag heb ik een testje gedaan van kruidvat (die had ik nog liggen) alleen werd ik weggeroepen door mijn dochter waardoor ik de test pas na een minuut of 8 kon aflezen. er staat een hele lichte roze streep!! ik ben bang dat ik misschien toch zwanger ben maar dat kan eigenlijk niet (ik ben niet vreemdgegaan ofzo) wat zouden jullie doen? morgen nog een testje met ochtendurine?
Hoi Emje, dat is vast even schrikken! Trouwens, het komt wel eens vaker voor hoor dat iemand toch zwanger raakt terwijl de partner is gesteriliseerd, daar hoeft je niet voor te zijn vreemd gegaan. Maar ik begrijp dat het dan extra schrikken is, want het is natuurlijk niet de bedoeling. Als ik jou was zou ik idd morgen ochtend nog een testje doen. Sterkte en ik hoop voor je dat het loos alarm is
Nog een testje doen morgen, dan weet je het zeker! En hoeveel maanden is een paar maanden geleden? Het duurt 2 tot 3 maanden voordat de alle zaadcellen uit het zaadvocht zijn verdwenen. Is zijn sperma al onderzocht?
idd en foto misschien.... Je weet dat je de eerste 3 maanden moet oppassen omdat je man nog vruchtbaar is dan?
ik zal even kijken of het lukt om het op de foto te zetten het is namelijk een zeer licht streepje maar wel roze. ik hoop eerlijk gezegd dat het een indrooglijntje is en dat ik vandaag alsnog ongesteld word. mijn vriend is 6 maanden geleden gesteriliseerd en na 3 maanden is het nog gecontroleerd en zaten er geen bewegende zaadcellen meer in. dus het zou eigenlijk niet moeten kunnen. als ik morgen ochtend nog niet ongesteld ben dan doe ik nog een testje. mocht ik toch zwanger zijn dan zou de test duidelijker moeten zijn denk ik.
Emje, dan zou het in principe niet mogelijk zijn. Maar er zijn wel gekkere dingen gebeurd. Ben erg benieuwd naar je foto. Heb zelf ook eens een indroogstreepje gehad maar het verschil tussen een indroogstreep en een 'zwangerstreep' is eigenijk wel te zien. Maar ik snap dat je twijfelt! Morgen maar als eerste op de fiets springen en naar de Kruidvat. Tenzij je ongesteld wordt vandaag of vannacht. Vervelend dat je in onzekerheid zit zo vlak voor de feestdagen.
een goede foto ervan maken lukt helaas niet met mijn telefoon. ik denk dat ik morgen nog maar een testje moet doen ik hoop dat die negatief is
Hmmm..wat ontzttend vervelend in jouw geval. ik had eigenlijk precies zo'n test...dmde testen daarna werden duidelijker.. Maar ik ken ook mensen met zo'n test die toch ongesteld werden.. Ik zou als je ongi uitblijft morgen weer testen..als je zwanger vent zou de streep duidelijker moeten zijn. Veel succes.
Oei lastig. Kan niet zeggen dat ik echt een streep zie maar kan ook niet zeggen dat ik niks zie (ben een beetje vaag vandaag). Morgen met ochtendurine testen. Misschien je nu nog naar de winkel? Veel winkels zijn nu nog open omdat de gourmetdagen bijna beginnen...
Ai.... Ik zie hem ook, even turen maar hij staat er zeker. Morgen nog eentje doen inderdaad. Met ochtendurine. Als hij dan donkerder is dan had je man toch nog wat zwemmertjes over. 1 vraag spookt wel door mijn hoofd: wat als het raak is, ga je er wel voor samen of levert het te veel risico op waardoor je het moet afbreken?
ik had gehoopt dat jullie het niet zagen en dat het dus in mijn hoofd zat haha. ik heb nog een test liggen maar die die ik pas morgen ochtend (hoe moeilijk het ook is te wachten) met ochtend urine. mocht ik toch zwanger zijn dan zal ik met mijn vriend moeten praten om te kijken of we toch het risico nemen. zelf ben ik tegen abortus en mijn gevoel zegt dat het kindje erg welkom is maar er zijn risico's vanwege mijn handicap. er kunnen in de zwangerschap meer luxatie's voorkomen. ook zijn mijn vaten iets dunner dus kans op bloedingen. verder moet ik een keizersnede waardoor met mijn ruggengraat ook meer kans heb op verlamming. daarbij is het lichaamelijk erg zwaar ook na de bevalling. we hebben dan namelijk 3 kinderen in 2.5 jaar tijd. laten we maar hopen dat het vals alarm is