Vers of potje

Discussion in 'Voeding' started by Babs1977, Jun 9, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

May 14, 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Hoi meiden,

geven jullie je kindjes vers of uit een potje?
    Tot nu toe kreeg ons meisje bijna altijd vers. Maar vind het eerlijk gezegd zo'n gedoe soms :oops: Ze wordt nu ook ouder en heeft nu ook meer nodig zoals groente/aardappelen/vlees/fruit.

Ik wil fruit eigenlijk wel altijd vers geven. En groente liefst uit een potje. Maar voel me daar dan weer schuldig over omdat ik een goede moeder wil zijn en het liefst alles vers wil geven :oops: Maar wij zijn zelf niet echte aardappel mensen en eten vaak gekruid eten. Veel knoflook, pasta's, rijst enz. Hoe doen jullie dit? En eerlijk zeggen he :D Geven jullie vers of ook wel eens een potje?

2. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik geef beiden, evenveel ongeveer.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,238
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Wij gaan vers geven en af en toe een potje als we makkelijk willen doen. Dan eten we zelf ook wel eens uit een potje.

Wat je kan doen, is op het laatst pas de kruiden toevoegen en iets apart houden wat je dochtertje dan kan eten. Of gewoon een extra pannetje op het vuur en daar ingooien wat zij eet, dat kan meestal wel in 1 pannetje.

4. lindavg

lindavg Fanatiek lid

Feb 25, 2007
    1,458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Op het moment krijgt ze voornamelijk potjes hoor.
    Wij zijn ook helemaal geen groente en aardappel eters.
    Meestal pakken van honig/knorr of andere dingen die ze niet mag nog.

Soms denk ik wel dat ik het eigenlijk vers zou moeten geven maar een potje is zo makelijk, ook voor de oppas oma's.

5. laatje

laatje Fanatiek lid

Nov 5, 2006
    1,058
    0
    0
    Schoonhoven
    Eigenlijk altijd vers. Zo een keer per week of soms zelfs om de 2 weken maak ik porties vers en dat vries ik in. Dan kook ik verschillende groentes, wat aardappels en rijst. En vlees erbij. Dan kombineer ik verschillende dingen met elkaar (in de blender). Zo heb ik verschillende smaken en dan heb ik meestal voor ongeveer 1,5 week voeding. Kost ongeveer uurtje werk.. Ik haal in de ochtend potje voeding uit de vriezer en hoef dit dan alleen maar op te warmen. Heel gemakkelijk..

6. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,087
    3,870
    113
    De eerste maanden heb ik alles zelf gemaakt, maar de laatste weken komt me dat wat de neus uit, dus nu krijgt ze om en om zelf gemaakt of uit een potje. In een potje zit ook alles wat ze nodig heeft. Het enige is dat het vaak van die smurrie blijft, of je nou voor 6 maanden of 10 maanden een potje pakt. Wat ik zelf maak daar zit meer structuur in en stukjes.
    Ik vries trouwens altijd meerdere porties in als ik vers wat voor haar maak. Maak altijd gelijk drie bakjes ofzo, kan ze er weer even tegenaan.

7. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

Mar 23, 2007
    1,783
    0
    0
    ik geef nooit een potje. Ik kook altijd zelf voor hem.
    meestal maak ik wat meer zodat er ook nog een portie de vriezer in kan, maar vaak kook ik apart voor hem.
    als we weg gaan neem ik zijn eten bevroren mee, en tegen de tijd dat hij het krijgt is het wel ontdooid.

8. rodelief

rodelief Fanatiek lid

Feb 14, 2008
    1,527
    0
    0
    Ik geef bijna altijd een potje. Zo weet ik zeker dat hij voldoende binnen krijgt en hij vind het bovendien heerlijk. Tijdens mijn zwangerschap had ik me voorgenomen om alles vers te maken. Want je bent toch een slechte moeder als je potjes geeft. Maar daar ben ik inmiddels van terug gekomen. We beginnen nu zo langzamerhand af en toe vers te geven. Dat ligt er een beetje aan wat wij eten, want wij zijn ook niet zo van die aardappel eters.
    Dus voel je niet schuldig hoor. Mijn kereltje doet het prima op potjes. Zo wel fruit als groente.

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik wissel het af. Als wij makkelijk eten (aardappelen, groenten en vlees) dan eet hij mee. Maar eten we moeilijk krijgt hij een potje. Hij vind het allemaal prima. Hetzelfde met fruit, de ene dag potje en de andere dag vers.
    Lekker makkelijk! :D

10. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Ik wissel het af, zo'n 4 a 5 keer per week eet hij met ons mee en ongeveer 2 a 3 keer per week een potje. Bevalt prima.

Voel je alsjeblieft niet schuldig over de potjes!
    Er zijn duizenden kinderen mee groot geworden en het is echt niet ongezond hoor.
    Laat je niks aanpraten door de buitenwereld.

Succes.

11. Iloon

Iloon Fanatiek lid

May 5, 2007
    2,583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    Hier ook alleen maar potjes.... waarom moeilijk doen als het makkelijk kan :) :oops:

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,238
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Je hoeft je ook absoluut niet schuldig te voelen als je potjes geeft, volgens mij is het gewoon goede voeding. Het is alleen niet mijn ding, we eten zelf ook haast nooit uit potjes en maken het meeste vers. En ik hou niet zo van die smurrie, dat zal Eva in het begin ook wel even krijgen, maar daarna wordt het toch prakken en daarna gewoon met ons mee-eten. Ik zou er ook bang voor zijn dat ze straks alleen maar potjes wil. Dus voor de makkelijk zal ze zo af en toe wel een potje krijgen (en de gratis potjes van bij die dozen moeten ook op ;)), maar in principe alles vers.

13. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

May 12, 2007
    1,108
    0
    0
    Fruit geef ik eigenlijk altijd vers en eet ze ook vaak gewoon in stukken.

Groenten hebben we eerst in stukken gedaan, maar ze eet ze beter geprakt. Over het algemeen maak ik het zelf. Meerder porties tegelijk en dan vries ik wat in. Zodat ik niet elke dag voor haar sta te koken. En als wij iets eten wat zij ook kan eten, dan krijgt ze dat.
    Als we op pad zijn of als ik eens geen zin heb in gedoen dan pak ik een potje.

Ze eet het eigenlijk allemaal. Gisteren had ik een 8 maanden potje, dat is iets minder smurrie dan die 6 mnd dingen. Dat wat ik zelf maak is nog grover vaak.

Ik denk dat je moet doen waar je jezelf goed bij voelt. Waar je tijd voor en zin in hebt. Hele volksstammen zijn groot geworden op alleen potjes. En die dingen staan onder strenge controle, dus ongezond zijn ze niet. Ik vind alleen de smaken soms erg op elkaar lijken (proef altijd zelf even wat ik haar geef).

14. Nemo

Nemo Niet meer actief

Altijd vers

15. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Mijn zoontje heeft nog nooit 1 potje gehad. De probeerverpakkingen uit de gratis dozen heb ik ook allemaal weggegeven.
    Ik vind het geen enkele moeite om voor mijn kind te koken, aangezien het geen extra moeite kost.
    In de tijd dat de pasta kookt, schil ik voor hem een aardappeltje ( ook toen hij 6 maand was).

Daarnaast wil ik dat hij leert dat eten niet in een potje zit, maar structuur/smaak/kleur/vorm heeft.
    En in mijn optiek kan je daar niet vroeg genoeg mee beginnen.

Als we ergens naar toe gaan/uit eten krijgt hij ook geen potje.

16. Butterfly

Butterfly Bekend lid

Mar 13, 2006
    979
    0
    0
    Als ik thuis ben dan kook ik vers.

17. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

Mar 12, 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Fruit vers, groente uit een potje.

Als ze straks wat grovere prakken mag hebben, dan maak ik het zelf.

Tot nu toe gaan de 6maanden potjes er met veel smaak in :)

18. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    In principe hebben kindjes (en mensen in het algemeen) geen vlees nodig. Dus dat hoef je niet iedere dag te geven ;)

Wij beginnen over een tijdje met bijvoeden. In principe kook ik alles zelf. Maar misschien ben ik ook wel eens een beetje lui. Dan ga ik voor de potjes van de natuurvoedingswinkel (ben ik toch nog verantwoord bezig :)) ... Je kunt ook veel maken en dat dan in kleine bakjes invriezen ... home made potjes dus!

19. debora21

debora21 VIP lid

Jul 4, 2007
    12,280
    0
    36
    Noord Brabant
    We zijn net begonnen met de hapjes en ik heb nu nog effe potjes gekocht. Eens kijken hoe het gaat met slikken enzo. Omdat hij toch echt nog moet oefenen met happen ipv zuigen vind ik het wel een prettig idee dat het vloeibaarder is. Zodra het happen goed gaat ga ik het vers maken! En dan denk ik dat ik op een vrije dag gewoon van alles kook en invries voor die week.

20. ImaaN

ImaaN Actief lid

Jun 9, 2007
    147
    1
    0
    AmsterdaM
    hier in het begin 1 week potjes gegeven daarna vers
    kook verschillende groenten op 1 dag in de blender mixen(verschillende groenten) zodat het niet elke x hetzelfde is.
    en dan invriezen is ook makkelijk ;)
    met fruit ook hetzelfde ongeveer,maar fruit maak ik heel vaak gewoon vers

Share This Page