haj meiden 24 okt 08 ben ik bevallen met 35 weken en 6 dagen van onze zoon Lorenzo hij weegt 3055gram en is 50 cm. maar meiden. Ik ben nu 9 dagen vedere en ben nog net zo brak ziek als net na de bevalling allen niet zo veel bloed verlies als toen nergens kracht voor veel slapen en nog niet echt kracht ergens voor. mijn zoontje licht nog in ziekenhuis en ben gister voor eerst weer lanks geweest kan nog niet op brenge. is dit normaal dat een herstel van zwangerschap best wel lang kan duren of hoe zite het ik wil zo graag maar gaat gewoon niet. groetjes jaimy
Ik heb zo iets van ik ben al 9 dagen veder moet tog wel al wat beter gaan? P.s. Foto van onze knul in mijn album
heej, het herstel kan idd best lang duren. Het duurde hier 8 dagen voor ik mijn eigen voeten weer kon afdrogen na het douchen. Na 2 weken voor het eerst weer 10 min. in de auto. Soms is het gewoon zo. Ik zou het met de gynaecoloog bespreken en misschien kunnen ze je ff testen op bloedarmoede of zo. Want daarvan kan je ook heel moe zijn. Verder probeer te accepteren dat het zo is ipv jezelf te dwingen en op te leggen dat je van alles al moet, want dan raak je gefrustreerd en duurt alles nog langer.
dankje voor je reactiej heb idd bloedarmoede maar hij is vorgeweek geprikt en was 6,9 dus is wel wat laag maar daar kan je niet meer aan doen dan rusten slapen goed eten slikte al ijzer pilen en die slik ik nu nog. En ook nog eens een lage bloed druk. Maar idd ik wil gewoon te snel denk ik heb hele zware bevalling van 3 dagen gehad. Maar ik ben zo energie vol dat ik lekker stuk wil lopen ten zij ik nog verga van de pijn aan me vagina. Komt ik wil gewoon elke dag naar me ventje toe kunnen ten zij ik dat gewoon niet kan (lichamelijk) maar idd ik moet me gewoon bij neer leggen. bedankt voor je reactiej.
Sow, 3 dagen, dat is niet niks zeg. Bevalling zelf was bij mij 16 uur, maar hele nasleep ivm knip, vaccuum en catheter... Die hele nasleep daar heb ik van te voren helemaal niet bij stilgestaan en dat viel mij ook zo tegen daarna... Je denk het ergste te hebben gehad en dan komt er nog zo'n hoos na. De VK en anderen zeiden "laat je maar lekker verwennen door de kraamzorg", nou daar was geen verwennen bij. Tis pas verwennen als die dingen doet die je eigenlijk wel zelf kan, maar dat je dan lekker in bed kan blijven liggen en niks hoeft. Maar als je niks kan en verplicht in bed ligt en zo, dan is het niet verwennen hoor.... Ik begrijp je dus wel erg goed. Maar idd wat je zelf al zegt, je wilt te snel... en hoe begrijpelijk ook, juist daarmee vertraag je het. Sterkte met rustig aan doen.
Hoi, Ik heb (nog) geen ervaring met het herstel na een bevalling, maar wil je wel even feliciteren met de geboorte van Lorenzo. Ik heb de foto bekeken in je album en het is een prachtig mannetje. Geniet ervan en veel sterkte met je herstel. Liefs Hummel.
ja ik ook had er helemaal niet bij steel gestaan dat dus hier na ook zo zwaar kan zijn ja ik ook uitgescheurd ingeknipt vacuum weeenversnellers ruggenprik. dus mischien is het dan nog niet eens zo gek dan ik naar de kloten ben. Maar idd je wil zo graag mijn ventje gaat om 5 uur weg om die kleine te voeden ik wil zo graag mee gister is het me wel gelukt om voor het eerst mee te gaan maar vandaag ben ik bang van niet. wil gewoon weer de oude jaimy zijn
Hoi, nou, na zo'n bevalling en de zwangerschap die jij gehad hebt, vind ik 9 dagen echt niet gek hoor! Probeer toch echt jezelf niet te pushen en overleg met de gyn eens wat er mogelijk is om je kindje toch vaker te zien. Zou me voor kunnen stellen dat je dan misschien zelf nog een paar daagjes opgenomen wordt erbij? Ben je dichter in de buurt en kunnen ze je kindje gewoon bij je brengen... Maar allerbelangrijkst, en ik zeg het maar even nadrukkelijk omdat ik uit al je eerdere berichtjes de indruk hebt gekregen dat je iemand bent die het graag helemaal op haar manier wil en de dingen niet zo gemakkelijk accepteert zoals ze nu eenmaal gaan: accepteer dat het is zoals het is. Hoe meer je je ertegen verzet, hoe meer psychische energie dat je kost en hoe langer het herstel duurt! Daar doe je jezelf en je kindje dus geen lol mee! Pas als je accepteert dat het lang duurt, zal je herstel -gek genoeg- juist sneller gaan,
hebben ze geen rolstoelen in het ziekenhuis? Zo ging ik altijd naar Sam toe, ik kon alleen de eerste 6 weken niet alleen. En je lijf heeft echt genoeg te verduren gehad, dus dat herstel kan helaas wel even duren. (o ja, mijn hechtingen na Fay zaten te strak, daar zijn de knoopjes van doorgeknipt dat gaf een hele verlichting!)
Misschien floradix voor jou, zijn natuurlijke ijzers en daar knap je echt van op. wegslikken met jus dorange. Hoop dat je snel opknapt en kan gennieten van de kleine. oh lees net dat je je al beter voelt hihi dombo hebben ze ook pillen om je weer slimmer te maken
hoi hoi Als eerste bgefeliciteerd met je zoon! Ik kon ook pas weer een beetje lopen na 1,5 week alleen ik MOEST wel want onze kleine meid lag ook in het zh en ik geef BV en moest dus wel iedere x in de auto en een stukje lopen (mocht niet in het zh blijven ivm drukte) Ik heb ook een inleiding, dubbele knip, vaciumpomp, weeen opwekkers, weeen remmers, ruggenprik en weer weeen opwekkers..... gehad :S Maar heel snel kun jij weer beetje bij beetje lopen en als dat lukt gaat het heel snel! Ik kan nu ook alles weer hele stukken lopen en auto rijden enzo! Sterkte Liefs Kim en Jailynn
is voor iedereen anders denk ik mijn eerste bevalling duurde 12 uur en mijn tweede bevalling duurde 32 uur en was best heftig maar bij allebei liep ik in de kraamweek al het huishouden te doen en ging ik ook naar buiten, ik heb niet overdag in bed gelegen of zo, ik was ook blij toen de kraamhulp de deur uit was en alles `normaal`werd ik kan ook niet zo goed tegen dat betuttelende gedoe en na mijn tweede bevallig in de kraamweek moest mijn man ook werken omdat er een collega overleden was op zijn werk, dus moest ik thuis wel alles weer regelen en voor de kinders zorgen maar dat lukte best in ieder geval gefeliciteerd! en sterkte, het komt wel goed
gefeliciteerd met jullie zoon. het is bij iedereen verschillend. bij de 1e bevalling duurde het bij mij ook lang. had 1,5 liter bloed verloren en was ingeknipt en ingescheurd en met de vacuum gehaald. duurde 2/3 weken dat ikme fit voelde. en nu bij de 2, stond ik met half uur al onder de douche en daarna zat ik aan t avondeten. bij haar was ik ook wel ingescheurd, maar heb er helemaal geen last van gehad. en nu 7 weken verder heb ik het idee dat het al veel langer geleden is dat ik ben bevallen.