Hallo allemaal, Onze zoon van 7 en halve week heeft het, op een paar regeldagen na met drie weken, prima gedaan. Helaas is hij sinds hij 5 weken oud is heel lang wakker 's avonds en 's nachts. 's Ochtends slaapt hij na zijn voeding en wat "spelen" prima en houdt dat dan drie uur vol. Alleen 's middags slaapt hij dan maar een uurtje en blijft daarna de hele avond en nacht tot soms wel 4.00 uur wakker. Hij blijft maar huilen en we krijgen hem met geen mogelijkheid in slaap. Af en toe zakt hij dan even weg, maar schrikt bijna meteen weer wakker. Wat we al doen of geprobeerd hebben: * Inbakeren * Hem 10 minuten vast laten slapen voor we hem wegleggen. * Bedje voorverwarmen * Infacol * Dicht bij ons houden. * Overlegd met wijkverpleegkundige * Hem even laten huilen (vreselijk ) * Reflux is het niet. Overdag is hij vrolijk en ligt hij gewoon in zijn eigen kamertje in zijn eigen bed. Maar 's nachts is het bijna niet meer vol te houden. We slapen maar een paar uurtjes per nacht en na twee weken breekt dat op. Herkent iemand dit of hebben jullie goede tips?
Wil je alleen maar even een digiknuffel geven en vertellen dat je niet de enige bent! Wij hebben exact hetzelfde alleen dan overdag....onze zoon slaapt 's nachts goed, zo rond de 2-4 uur per slaapje. Maar overdag is hij van 's ochtends 9 tot soms 4 uur wakker. Huilen, huilen, huilen en niets helpt..... Wij zijn nu afgelopen zaterdag voor het eerst naar een osteopaat geweest, vanwege mijn heftige bevalling. Ik weet niet hoe jouw bevalling was, maar misschien is dat een tip?? In ieder geval heel veel succes ermee!!
Hier ook een die lastig slaapt 's avonds/'snachts. Het cb belt bij ons over twee weken of er verbetering in zit. Zo niet stappen we over op andere flesvoeding. Tot de 8 wk nemen de krampjes toe, dus misschien dat het over een week of 2 beter gaat. Sterkte ermee.
Misschien helpt het maar tis hier ook hetzelfde (zoon is 7 weken). Ik heb ook alles geprobeerd maar hij blijft soms meer dan 6 uur wakker en wil overdag perse niet in zijn bed slapen. Ik kijk regelmatig op het forum en zie deze vraag heel vaak langskomen, ik troost me met de gedachte dat ik niet de enige ben en het kennelijk normaler is dan ik denk. Heel veel sterkte!
Lief van jullie . Het troost inderdaad een beetje. In het grote "Oei, ik groei" boek staat ook dat het tussen de 7,5 en 9,5 week een lastige periode kan zijn voor je kleintje. Boas is te laat geboren, dus ik hoop maar dat het deze tijd is en het straks weer wat beter gaat. Hij is ook zoveel gegroeid! Van 4115 gram bij de geboorte en toen terug naar 3700 gram. Nu inmiddels al 5400 gram. Ook in een week een paar centimeter erbij. Het gaat zo hard. Ik begrijp best dat hij daar last van heeft, want er zal in zijn hoofdje ook een heleboel gebeuren!
Goh, daar had ik nog niet eens aan gedacht. Onze kleine is ook ruim 2 kilo gegroeid in minder dan 7 weken. Misschien ga ik toch dat Oei ik Groeiboek eens halen...
Ik vind het een superboek! Veel ervaringen van ouders er in ook. Elke dag lees ik wel een stukje en verder ben ik eigenlijk helemaal niet zo van alle informatie opslokken .