Hoi meiden, Even de ervaringsdeskundigen raadplegen... Mijn oudste dochter is nu bijna 2 (in februari) en de afgelopen week was het slapen weer een drama; na een uurtje wordt ze wakker en huilt ze alles bij elkaar. Dan valt ze meestal pas rond 12 weer in slaap. Ze gaat meestal tussen 7 en 8 naar bed. Normaal was dat ook wel eens een avond maar het is nu al een week zo. Is het misschien een sprong of zijn het de naweeen van de feestdagen? (ze is op zich normale tijd naar bed gegaan, alleen oudjaar is ze om 12 wakker geworden en heeft ze een half uurtje naar het vuurwerk in de lucht gekeken dat we door het ramen in de verte konden zien). Groetjes, Hope
Het is alsof ik bijna mijn verhaal lees. Ongelooflijk. Hier is het slapen ('s nachts) ook een week of 2 drama! Gelukkig ging het afgelopen nacht wel goed, maar de nachten daarvoor....tjonge jonge. Ik vroeg me dus ook af of dit een fase is, ik heb zelf namelijk geen idee ...
Hier heeft onze jongste het ook net gehad...dus het zal wel een fase zijn. Ze wordt eind deze maand 2.
Grappig Hope onze kinderen zijn precies even oud en hier hetzelfde probleem. Nu is ze wel ziek geworden, keelontsteking dus ik ga ervan uit dat dat het probleem is. Maar inderdaad, voordat ze ziek werd begon ze ook ineens heel onrustig te slapen terwijl ze altijd erg goed sliep! Een fase, ik hoop het maar!
hier ook, savonds onrustig en rond een uur of 3 trekt hij zn slaapzak uit, pakt zn beer en/of hond, kruipt tussen in en slaapt weer. Na halfuur kan ik hem zonder problemen weer in zn eigen bed leggen dus maak er maar geen strijd van. Het savonds niet willen is beroerder