Overtijd en toch negatief........

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Roosje31, 20 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosje31

Roosje31 Fanatiek lid

16 okt 2010
    1.257
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mirjam, Brigitte of Imke,

Ik had afgelopen zondag mijn menstruatie "moeten" hebben, dus ben nu 3 dagen overtijd. Maar nu komt de maar....

Ik heb 23 september mijn Implanon laten verwijderen, wat eigenlijk al in juli moest gebeuren want toen zat hij er al 3 jaar in. Ik kan niet al teveel informatie vinden over het verwijderen van een Implanon....staat genoeg op maar ik denk niet dat het echt mijn vraag beantwoord. Wel dat je na verwijderen direct weer vruchtbaar ben. Ik heb hem laten verwijderen op de 5e dag van mijn menstruatie...even ter info. In het begin had ik een hele onregelmatige cyclus. De laatste 12 tot 18 maanden was hij regelmatig met een gemiddelde van 29 dagen....waarvan 7 dagen ongesteld. Dus ik heb eigenlijk gerekent vanaf de 1e dag laatse menstruatie 19/09.......en zou dan rond 03/10 mijn eisprong hebben....rond deze dagen is er veel geklust(zoals ze dat noemen). Op 09/10 had ik s'morgens bij het afvegen echt een heel klein beetje roze slijm bij het afvegen. Alleen bij afvegen had ik het. Daarna werd het bruin en dat heeft 4 dagen geduurt. Maar echt heel minimaal. Sinds vorige week heb ik allemaal klachten/symptomen zoals;
    * moe
    * hele lichte hoofdpijn
    * je niet echt lekker voelen(beetje grieperig gevoel?)
    * heel veel plassen
    * rommelige darmen, winderig
    * diarree en dan weer heel moeilijk kunnen
    * lichte krampjes in baarmoeder maar toch geen ongi krampjes.
    * temperatuurverhoging (gisteravond 37,3 maar je niet ziek voelen)
    * gloeierig gevoel, maar geen koorstgevoel
    * ik droom heel intens
    * duizelig en hartkloppingen

Dat waren ze wel een beetje:) Maar waar ik eigenlijk een beetje naar toe wil. Kan het inderdaad al dat ik zwanger kan zijn/worden na zo kort verwijderen van de Implanon en ook omdat hij verwijdert is tijdens mijn menstruatie? En kan ik dan uitgaan van mijn cyclus die ik daarvoor had. Het zijn wel de bekende klachten/symptomen. Maar ik ben nu 3 dagen overtijd en ik test steeds negatief. Ik merk wel dat er iets van krampjes zijn in me baarmoeder maar niet hetzelfde als van een aankomende menstruatie. Maar kan het ook zo zijn dat het ontpillen is, want daar kan ik dus niks over vinden bij Implanon. Vanochtend had ik wel 2 streepjes bij een test van TP 2v5 maar pas na 5 min, ongeveer na 18 min. Ik had de test na 7 min opengemaakt:) omdat ik nieuwsgierig was hoe het eruit zag:). En daarna is hij positief geworden. Ik heb vanmiddag nog een test gedaan van P vroege test en die was negatief. Ik weet even niet meer wat ik hiermee aan moet. Ben ik gewoon keihard aan het ontpillen? Of ben ik wel zwanger maar heb ik misschien mijn ovulatie later gehad? Of is mijn hcg nog niet hoog genoeg? Allemaal vragen waar ik onzeker over wordt. En is stoppen met de pil anders dan het verwijderen van Implanon. Een heleboel vragen:).

Groetjes Roos

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

als je stopt met implanon is dat eigenlijk hetzelfde als ontpillen. Je cyclus moet weer op gang komen. Je weet niet of je weer in je oude cycluspatroon valt. Aan de hand van je symptomen kun je niet weten of je zwanger bent. Kan ook komen als je graag zwanger wilt zijn of door het ontpillen zeg maar.
    Ik zou zeker niet elke dag gaan testen, je maakt jezelf een beetje gek, en als je test dan netjes binnen de afleestijd kijken, niet meer daarna. je kunt zwanger zijn direct na verwijderen implanon, maar je weet nooit wanneer je eisprong is geweest en dus hoever je zwanger zou zijn. Als je over een week nog niet ongesteld bent zou ik nog een keer een test doen. De eerste cyclus kan ook gerust 8 weken duren....
    Probeer geduld te hebben en gun je lichaam de tijd om weer in het eigen ritme te komen.
    ben je al begonnen met foliumzuur?

Mirjam

3. Roosje31

Roosje31 Fanatiek lid

16 okt 2010
    1.257
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Mirjam,

Bedankt voor je antwoord en snelle reactie.
    Ik had zelf niet verwacht dat ik er zoooo mee bezig zou zijn......ik zal idd mijn lichaam weer even de tijd geven. Dus ik wacht idd een week mocht ik nog geen menstruatie gehad hebben. En ik heb ook antwoord op mijn vraag over het stoppen met Implanon is hetzelfde als ontpillen......daar kwam ik niet echt achter.

Ik slik nu 5 weken foliumzuur. Is dat voldoende? Is het bijvoorbeeld verstandig om al vitamines voor zwangere vrouwen te slikken?

Heel erg bedankt.

Groetjes Roos

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

foliumzuur is prima, als je gezond en gevarieerd eet zijn andere vitamines niet nodig.

Mirjam

Deel Deze Pagina