Baby spuugd zoveel

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by Quincy23, Oct 12, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Quincy23

Quincy23 Actief lid

Jan 10, 2008
    142
    0
    0
    Mijn kleine man is nu bijna 2 weekjes oud.
    Het gaat heel goed wb de voeding alleen spuugd hij zoveel.
    Het is niet een mondje spugen en ook weer gee hele golven van een meter ver maar steeds tussen de flessen door komt er steeds wat uit.

Nu komt hij bijna om de 3 uur omdat hij echt honger heeft dus we kunnen het ook niet gaan rekken met hem. We zitten ook nog op de 8 flessen soms 7 per dag. We geven hem 90 water met 3 scheppen nutrilon standaard.

Nu vroeg ik mij af geven wij hem te veel en omdat hij veel komt voor de fles zouden wij hem dan minder moeten gaan geven, of moeten we hem gewoon laten huilen en minder flessen gaan geven.

Je hebt ook voeding voor hongerige baby's, moeten wij dat gaan gebruiken. Hij zat van het weekend weer op zijn geboorte gewicht van 3730 gram.

Groetjes en alvast bedankt voor een reactie

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi Quincy,

Gezien zijn gewicht heeft je zoontje 600 ml per etmaal nodig. Dat bereken je zo; per pond lichaamsgewicht is 75 ml voeding nodig. Dus zeg maar 8 pond is dus 8x75 is 600. Jouw zoontje krijgt 800 als hij 8 voedingen krijgt. Dat is dus aan de ruime kant, en er mag dus best wat in de fles blijven zitten. Voor dit moment is het denk ik het beste dat je 8 x 75 geeft of 7 x 85. Probeer maar eens uit hoe het gaat.

Succes en groetjes Adrienne

Share This Page