Maagpijn? Zwangerschapsklacht?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door mamalijntje, 25 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Sinds een aantal dagen zo'n pijn in mijn bovenbuik.. Denk dat het mijn maag is.. Iemand die dit ook herkend en wat doe je eraan om het minder te laten worden?

2. ansje1982

ansje1982 Niet meer actief

Is de pijn altijd aanwezig of komt het in aanvallen aanzetten?

Ik had tijdens en na mijn zwangerschap ook vreselijk veel pijn in bovenbuik na kruidig of vettig eten. De pijn was drukkend en trok door naar de rug. Hier bleek het om galstenen te gaan.

Ik ben momenteel aan het wachten op galoperatie, maar door op het eten te letten heb ik nu minder pijnaanvallen.

Natuurlijk is het waarschijnlijker dat er door de zwangerschap meer druk op je maag is gekomen. Dit gaat vaak samen met maagzuur en is veel voorkomende zwangerschapskwaal. Het helpt dan goed om kleine porties te eten (verdeeld over de dag). Ook kan het slikken van graviscon dan helpen.

3. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Nee eigelijk vanaf gisteren bijna continue een drukkend gevoel met krampen erbij.. Bij liggen wordt het echt heel pijnlijk..

4. ansje1982

Maagzuur en galstenen zorgen beiden voor pijn rond de maagstreek bij het liggen.

Bij maagzuur zakt de pijn meestal wanneer je gaat zitten of je rug wat ophoogt met kussen. Vanillevla schijnt ook te helpen.

Bij galstenen krijg je een enorm onrustig gevoel, bewegingsdrang. Naast liggen helpt geen enkele houding echt tegen de pijn. Het komt aanvalsgewijs opzetten. Ik moest de pijn dan echt wegpuffen.

5. Sjees

Sjees Niet meer actief

oehh zo herkenbaar,ook ik had bij mijn vorige zwangerschap vanaf week 24 ongeveer,een gigamaagpijn,hier echt alle soorten maagzuurremmers geprobeerd niets hielp,liggen was een hel,dus sliep half rechtop zittend,ik heb er helaas nooit een oplossing voor gevonden,behalve ook s'nachts regelmatig droge crackers eten,om maar iets in de maag te houden,want dan was de pijn te doen.

Wil je echt heel veel sterkte wensen,want is een vreselijk iets!

6. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Ik heb vanillevla gehaald en dat helpt me tegen de steken..

En bij de dokter geweest. Deze gaf aan dat mijn maag geirriteert is en vol zit met maagzuur.. Dus tabletten gehad. Maalox.

Nu hopen dat het gaat helpen...

7. Sjees

Sjees Niet meer actief

Hoop voor je dat het gaat helpen,heel veel sterkte!

8. ansje1982

Hopelijk ben je snel van je maagpijn af, zodat je kunt genieten van de zwangerschap!

Deel Deze Pagina