hoofdkussens

Discussie in 'De lounge' gestart door Alita, 13 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

Hoe doen jullie dat eigenlijk, wassen jullie ze of kopen jullie gewoon nieuwe in de zoveel tijd?

2. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik koop eens in de zoveel tijd nieuwe...

3. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Ik koop ook om de tijd weer een nieuw kussen.

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Ik stop ze 1x in de zoveel tijd in de wasmachine.
    Wij hebben kussens van een beddenzaak en die zijn na het wassen weer als nieuw.

5. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik was ze, en stop ze daarna in de droger met een tennisbal. Dan worden ze weer helemaal goed opgeschud.

6. MamavanDane

MamavanDane Bekend lid

23 sep 2009
    916
    2
    18
    Centralist meldkamer
    Voorschoten
    ik was ze eens in de zoveel tijd, als ze echt 'oud' worden koop ik weer nieuwe.

7. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Wij hebben kussens die niet in de wasmachine passen, dus we hebben er altijd een molton + kussensloop omheen die we wekelijks wassen.
    Kussens moet je sowieso na uiterlijk 5 jaar vervangen (en als je dat redt heb je er écht lang mee gedaan ;)). Verder met mooi weer vaak even buiten leggen op een droogrekje, zodat ze een beetje kunnen doorluchten, net als we met het dekbed doen (die overigens ook nooit in de wasmachine gaat, maar gewoon iedere paar jaar wordt vervangen)

8. Alita

Alita Niet meer actief

mmm dekbed kun je toch makkelijk in de wasmachine doen?

Ja ik moet nieuwe kopen hoor...wassen in de wasmachine gaat bijna niet...

9. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Weet eigenlijk niet zo goed waarom ik m'n dekbed niet in de wasmachine doe... Bang dat ik 'm verziek, waarschijnlijk (dons), maar ja, anders zou ik sowieso al een nieuwe kopen, dus dat slaat eigenlijk ook nergens op :D
    Toch maar eens doen, dan (maar dan wel als de winkels open zijn, zodat ik desnoods meteen een nieuwe kan halen, hahahaha)

10. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Was iedere week de molton en kussensloop en eens in de zoveel maanden de kussens..

11. Alita

Alita Niet meer actief

ja zit er geen embleempje aan waarop staat of je m in de wasmachine mag doen?

Kussens zijn zo moeilijk om te wassen he?

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    Vind ik altijd zo leuk om te lezen. Wel elke dag douchen want minder is vies maar toch niet regelmatig een hoofdkussen wassen ( want die worden echt best vies)

Ik moet vanwege mijn allergieën wel vaker verschonen en wassen. Dus hier heel regelmatig de hoofdkussens in de was. Ook dekbed en overtrek.

13. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Voor de goede orde: ik was één van de viespeuken :D

@ Cindy: ja, onze kussens passen echt niet in de machine. Zijn van die voorgevormde, soort schuim-achtige kussens (je weet wel, met zo'n ingebouwde nekrol, zogezegd). Maar goed, met molton + sloop denk ik dat we het ergste aan vuil wel opvangen :)

14. Alita

Alita Niet meer actief

Hoe krijg jij je kussens in de was dan, en hoe vaak doe je dat?

15. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Mijn hoofdkussen kan niet in de wasmachine. Wel gebruik ik een dikke molton sloop, met daaroverheen nog een gewoon sloop. Slopen worden elke week gewassen, zou niet weten waarom mijn kussen dan evengoed heel erg vies wordt?

16. Alita

Alita Niet meer actief

nee dat gaat niet goed he?
    Ach ja je matras doe je ook niet in de was he:p

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    Heb je een grote vriezer?

Je kunt ze ook in een plastic zak in de vriezer doen en dan gaan de bacteriën dood. Daarna even op de hand wassen.

Maar goed, nieuwe kopen kan natuurlijk ook.

Deel Deze Pagina