Nou even een vraagje... Wij hebben anderhalf jaar geleden een ander huis gekocht {waar we dus nu wonen } Het is een oud huis en we hebben er héél veel aan gedaan en eigenlijk alles zelf. We wilde de tuin ook opknappen omdt het echt een tuin was voor een oud koppeltje... maar omdat we al zoveel gedaan hadden en nog moesten besloten we dit uit te besteden, Deze man heeft voor ons in het andere huis ook de bestrating gedaan en daar waren we tevreden over. Maar en nu komt het; we hebben hier andere tegels{soort van natuursteen}, ze zijn gelegd IN BETON maar ben er totaal niet tevreden over ik zal ff de opsomming maken; *er liggen tegels los *ze liggen mét voeg wat ik niet geweldig vond *de voegen zijn erg groot *er is veel hoogte verschil en je zuo zo je teen kunnen openhalen door het hoogte verschil. Ook kindjes kunnen er echt over vallen. * we wilde spotjes erin en hun zouden dat eruit slijpen zodat me vriend de spotjes erin kon doen. Die zitten niet aan de juiste kan van de tegel maar echt op het randje, hebben ze niet overlegd maar gewoon zo gedaan terwijl ik het ergens anders gewezen had. *ze hebben een putje in het midden gelegd maar het gat veeeelll te groot gemaakt dus dat ziet er niet uit en is wederom iets voor je tenen aan open te halen. *ze hebben 1 tegel kapot geslepen en hier niets van gezegd! kortom we zijn niet tevreden... maar wat nu? de persoon die dit gelegd heeft heb ik gebeld dat ik niet tevreden ben. Hij ging 4 wkn op vakantie en zou erna komen kijken. Man is overigens heel aardig en weet ook verder niet wat hij gaat zeggen... maar wat is een reeële eis? Vind het echt mega vervelend maar baal er ook wel erg van.
Ik vind het goed dat je hem al gebeld hebt hierover.... Het ligt er verder aan denk ik hoelang ze er al in liggen denk ik. Als ze er bij wijze van spreken nog maar een week inliggen, dan zou ik zeggen: dan moet hij het allemaal even herstellen, voor niks. (Gratis). Als het er al een jaar of wat in ligt, dan kan ik me ook voorstellen als hij er iets voor vraagt.
barbara hij heeft dit in opdracht van os een tijd geleden gelegd. Hij heeft nog geen geld omdat hij zijn opdracht nog niet afgemaakt heeft! Hij moet dus nog komen kijken maar ging zelf 4 wkn op vakantie daarvor hebben we op hem gewacht tot hij eindelijk eens zou komen kijken maar dus niet egweest en zelf maar zitten bellen. Heb het er gisteren met me vriend over gehad, aangezien eruithalen niet echt makkelijk is {liggen in beton}...
Natuursteen kan je niet lijmen en moet je in cement leggen. Dit omdat de dikte van de tegel kan verschillen (wij hebben graniet liggen in de living en die scheelt zich steen tot steen soms een paar mm!) Dus wat dat betreft kan je hem niets verwijten. Het hoogte verschil had hij kunnen verhinderen, maar dat hangt ervan af of hij alleen maar cement had genomen of eerst chape eronder had gelegd. Dat er een steen verkeerd geslepen is, kan ook gebeuren. Als hij die dan effectief ook nog gelegd heeft, ja da's iets anders dan natuurlijk. Dan had hij een goeie moeten leggen. Jullie hadden toch tegels op overschot, toch? Een tegel die los ligt, kan voorkomen. Daarom hebben wij voor buiten bewust niet gekozen voor tegels. Wij hebben dit zelfs binnen aan de hand. Dit kan er ook vanaf hangen hoe snel de cement gedroogd is... Een tegel slijpen om er een putje in te leggen is een zeer delicate zaak. Zeker als het om natuursteen gaat. Ik weet dus niet of je zoveel argumenten gaat hebben...
Als het niet mooi gelegd is dan is eruit halen toch echt de enigste optie lijkt mij. Hij kan je misschien wel de kosten kwijtschelden voor het werk wat hij gedaan heeft maar hij heeft wel jullie tuin verpest. Daarbij zullen jullie dus een hele tijd tegen aan moeten kijken en jullie voeten aan openhalen. En als jullie daarna dan toch op korte termijn de tegels weer gaan veranderen, komen er weer een hoop kosten bij kijken. Het eruithalen van de oude tegels de nieuwe tegels het leggen van nieuwe tegels. ik hoop toch dat hij zelf met een hele mooie oplossing komt als hij ziet hoe het gelegd is zeg maar.
het gaat over buiten... het gaat niet over milimeters verschil maar over cm's Een tegel buiten hoef je ook niet te lijmen maar als je hem in cement legt moet hij vast liggen anders kan hij kapot vriezen! Wil je dit niet dan leg je ze in zand! Hij heeft idd de steen die ingeslepen is gewoon gelegd. de hoogte verschillen had hij in onze ogen wel kunnen vermijden door te puzzelen en niet klakkeloos te leggen. wbt het slijpen van een tegel, dan moet je dat aangeven en niet zeggend at dat allemaal mogelijk is en het dus verprutsen! ben ik misschien nu zo idioot? betaal er geld voor en wil graag dat het er netjes uitziet.... zal eens kijken of ik het op de foto ga krijgen... weet niet of het me nu lukt, anders vanavond
een voeg, de meeste zien er zo uit of nog erger, maw de voegen zitten allemaal los en zullen er dus ook uit moeten. http://i18.photobucket.com/albums/b135/anniekwilms/IMG_3013.jpg het putje http://i18.photobucket.com/albums/b135/anniekwilms/IMG_3014.jpg http://i18.photobucket.com/albums/b135/anniekwilms/IMG_3015.jpg de hoogte verschillen http://i18.photobucket.com/albums/b135/anniekwilms/IMG_3017.jpg http://i18.photobucket.com/albums/b135/anniekwilms/IMG_3018.jpg een spotje, wat dus eigenlijk aan de binnekant van de tegels had gemoeten en niet zo op de rand! http://i18.photobucket.com/albums/b135/anniekwilms/IMG_3016.jpg de snee http://i18.photobucket.com/albums/b135/anniekwilms/IMG_3019.jpg nou ik weet niet of de foto heels duidelijk zijn maar zo een overzichtje
Ja vind ik ook,het ziet er niet uit! Het putje vind ik ook erg lelijk gedaan. En het hoogte verschil vind ik ook niet normaal de voegen ook niet dus eigenlijk is alles slecht Ik hoop dat jullie er een oplossing voor vinden samen met die man.
Ik dacht dat het putje midden in de tegel was, maar als hij aan de buitenkant is had hij dat echt wel wat beter kunnen doen! Waarschijnlijk had hij verkeerd gemeten? Snap anders niet dat dat gat zo groot is. En die snee in de tegel is inderdaad not done. Zoiets leg je toch niet terug?! P.S. Met foto's is de situatie iets duidelijker
Ik ben het met je eens dat het er niet netjes uitziet. Maar waar het volgens mij om gaat is wat je van hem mocht verwachten. Is het door een professioneel bedrijf gedaan/door iemand die voor een professioneel bedrijf werkt of door een beun die er wat bij klust maar geen ervaring heeft met het leggen van dit soort tegels? Heb je overigens een contractje of iets dergelijks waarin wellicht naar algemene voorwaarden wordt verwezen? Pim
nee geen contractje oid maar het is wel door een aannemer gebeurd, die men heeft al veel bestraat. in ons anders huis ook! Overigens, in het echt ziet het er slechter uit al op de foto. Ik vond het op de foto's nog wel meevallen!
zou toch zeker die tegels met het spotje anders willen hebben is echt geen gezicht zo (sorry) het hoogte verschil is ook niet fraai maar volgens mij krijg je die tegels er nooit weer heel uit !? suc6
engeltje nope ik denk ook neit dat je alle tegels er op een redelijke manier uit gaat krijgen! Denk dat alles kapot gaan omdat er cement onder ligt. Maar vraag me gewoon af wat reeël is om nu 'te eisen' ben niet van plan om voor dit prutswerk te gaan betalen want dan hadden we het beter zelf kunnen doen dan was het stukken beter geweest. Dit ga ik dus niet accepteren maar tja hoe moeten we het oplossen? Als we alles eruit gaan laten halen en opnieuw leggen is die man dubbele kosten kwijt en dat vind ik ook heel vervelend... plus dat ik me afvraag of ze het uberhaupt kunnen! maar ik ga hievroor echt niet betalen. Wilde eerst de tegels betalen behalve de arbeid maar eigenlijk denk ik dat ik gek ben als ik dat doe?! Ik heb hier niet om gevraagd... pff vind dit echt heel moeilijk!!!!
Ik vind dat hoogte verschil eigenlijk niet zo storend. Het ziet er ook uit als een tegel waarbij dit in zekere mate normaal en acceptabel is. Maat dat spotje is echt vreselijk. Met het putje, de snee en de voegen zou ik nog wel kunnen leven al is ook dat niet erg fraai. Jammer dat je geen foto van het hele geheel hebt. Maar ik zou denk ik een deel van het geld terug vragen en het erbij laten zitten. Tenzij hij denkt het ergste op een makkelijke manier op te kunnen lossen.
Ik vind het er inderdaad niet uitzien, het lijkt wel door een amateuristische knoeier te zijn gelegd die duidelijk geen verstand van zaken heeft.....tenminste zo ziet het er uit. De beste man heeft gewoon ondeugdelijk werk geleverd. in principe heb je twee opties, ik weet echter niet genoeg van de situatie af om te beoordelen wat juridisch haalbaar is. 1. je laat dezelfde man alles eruit halen en opnieuw doen, geheel voor zijn eigen rekening uiteraard. En dan maar hopen dat hij het niet verprutst weer. 2. je laat de man het terras terugbrengen naar de originele staat en vordert het reeds door jullie betaalde geld terug en huurt een ander bedrijf in om de werkzaamheden te verrichten. Wees assertief hoor! Succes!
Heej, Ik heb het allemaal even aan m'n man laten zien. Hij is hovenier en legt dus de hele dag terrassen ook van natuursteen. Hier zijn mening (want ik zie alleen dat het NIET mooi is ): De hoogteverschillen zijn niet nodig ook niet in cement, zeker niet in deze mate. Spotje is heel slecht afgewerkt, zeker als het niet de afspraak was het aan de rand te doen. De voegen zijn lelijk afgewerkt maar de dikte ervan kan ook aan de tegel liggen. Tegels los in cement is onacceptabel. Op zijn werk zou zoiets er onmiddelijk weer uitgehaald moeten worden (dit kan, maar is wel lastig). Als zij het zo op zouden leveren aan een klant is het niet meer dan reeël dat de klant ze terug zou roepen en zou eisen dat het opnieuw zou moeten. En hier zouden ze dan zeker aan moeten voldoen. Nu is het wel lastig omdat we niet helemaal snappen of het nu een 'wit' bedrijf is of dat jullie het 'zwart' hebben laten doen. Dit scheelt natuurlijk wel in watvoor 'garanties' jullie hebben. Maar conclusie hier... Alles opnieuw, jullie alleen materiaalkosten is zeer reële eis. Zeker omdat ze ook 3 tegels hebben verziekt (spotje/snee enz.). Heel veel succes en ik hoop dat je laat weten of het is gelukt!! Groetjes Lara (en Bart )