Hai meiden, Ben zo opgeblazen, lijk wel 6 maanden ipv bijna 5 wk zwanger.... ...Ik drink veel water en eet veel fruit, vooral mandarijntjes, als ik zwanger ben krijg ik mandarijntjes-vreetkicken Heb al drie dagen geen ontlasting gehad en vanavond erg veel pijn gehad, kon niet meer staan zo'n zeer deed het! Iemand tips? Marieke
Twee grote glazen lauwwarm water drinken op je nuchtere maag. Brengt je darmen op gang. Was het enige wat mij hielp toen ik verstopt was. Geloof me, je trekt dan een sprintje naar de WC. Sterkte
Hoi, Ik heb daar ook vrezelijk veel last van. Van een opgeblasen gevoel en veel lucht in mijn darmen, maar ben nu s,morgens ontbijtkoek gaan eten en het werkt prima. Veel minder klachten en daarnaast wel fruit eten zoals een appel, juist bij kiwi krijg ik weer een tegen reactie en raken mijn darmen helemaal van slag. Groetjes Anna
Druivensap wil ook nog wel eens helpen als je niet naar het toilet kan, anders pruimen eten. Het beste is een huis tuin en keuken middeltje de siroopjes die je van de huiarts krijgt zijn vaak niet zo effectief als de laxeermiddelen die je onder normale omstandigheden kan krijgen. Mocht het echt niet lukken dan een klysma vragen aan de huisarts, dat kan echt geen kwaad het komt namelijk niet in je bloedbaan terecht zoals andere middelen wel doen.
hee meid, ik drink ipv koud water over de dag, warm water. (wel gekookt uiteraard) en dat helpt mij heel goed! groetjes!
OK, supertips! Vooral dat lauwe water, vanochtend sprintje getrokken inderdaad, voel me al een stuk beter! Je weet op een gegeven moment niet meer hoe je moet staan, liggen of zitten hè? Wordt nog leuk straks, als ik echt een dikke buik heb