opgeblazen, tips?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mariekebalm, 9 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Hai meiden,

Ben zo opgeblazen, lijk wel 6 maanden ipv bijna 5 wk zwanger.... :( ...Ik drink veel water en eet veel fruit, vooral mandarijntjes, als ik zwanger ben krijg ik mandarijntjes-vreetkicken :) Heb al drie dagen geen ontlasting gehad en vanavond erg veel pijn gehad, kon niet meer staan zo'n zeer deed het! Iemand tips?

Marieke

2. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Een paar (2/3) kiwi's eten op je nuchtere maag. Ze zeggen dat je daarvan wel naar de wc moet!

3. mamavanHind

mamavanHind Actief lid

12 aug 2006
    380
    0
    0
    Diëtist in opleiding
    Twee grote glazen lauwwarm water drinken op je nuchtere maag. Brengt je darmen op gang. Was het enige wat mij hielp toen ik verstopt was. Geloof me, je trekt dan een sprintje naar de WC. Sterkte

4. BeetjePeetje

BeetjePeetje Bekend lid

12 jul 2006
    530
    0
    0
    En als dat niet helpt, zou ik even naar de huisarts gaan.
    Dan krijg je vast een laxeermiddel.
    Succes

5. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Hoi,

Ik heb daar ook vrezelijk veel last van.
    Van een opgeblasen gevoel en veel lucht in mijn darmen, maar ben nu s,morgens ontbijtkoek gaan eten en het werkt prima.
    Veel minder klachten en daarnaast wel fruit eten zoals een appel, juist bij kiwi krijg ik weer een tegen reactie en raken mijn darmen helemaal van slag.

Groetjes Anna

6. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Druivensap wil ook nog wel eens helpen als je niet naar het toilet kan, anders pruimen eten.
    Het beste is een huis tuin en keuken middeltje de siroopjes die je van de huiarts krijgt zijn vaak niet zo effectief als de laxeermiddelen die je onder normale omstandigheden kan krijgen.
    Mocht het echt niet lukken dan een klysma vragen aan de huisarts, dat kan echt geen kwaad het komt namelijk niet in je bloedbaan terecht zoals andere middelen wel doen.

7. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    sterk bak koffie op je nuchtere maag. Doet hier altijd wonderen :D

8. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Topper deze tip!
    werkt echt, dan wel even volhouden hoor. een paar dagen ongeveer

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.450
    36.359
    113
    hee meid, ik drink ipv koud water over de dag, warm water. (wel gekookt uiteraard) en dat helpt mij heel goed!

groetjes!

10. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    OK, supertips! Vooral dat lauwe water, vanochtend sprintje getrokken inderdaad, voel me al een stuk beter! Je weet op een gegeven moment niet meer hoe je moet staan, liggen of zitten hè? Wordt nog leuk straks, als ik echt een dikke buik heb :)

11. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    lijnzaadolie helpt goed! beetje door de yogurt!

Deel Deze Pagina