hallo ff een vraagje ik had vanochtend heel erg last van krampen in me onderbuik het duurde totaal ong een kwartier en kreeg het 2 keer per minuut een paar seconden ik heb dit verder nog niet eerder gehad zijn dit al oefenweeen of is het iets anders ? en ik had nog een vraagje bevallen met een keizersnee kan je daar ook zelf voor kiezen van te voren of word dat echt aleen gedaan als het medisch nodig is . alvast bedankt.mariska.
Hoi Mariska, Waarschijnlijk zijn dat inderdaad wat oefenweeën of harde buiken. Als het in regelmaat komt en ze worden pijnlijk, moet je even contact opnemen met je verloskundige of het ziekenhuis. Mocht de reactie van je baarmoeder een reactie zijn op veel doen/drukte. Dan is het een teken van het lichaam om het iets rustiger aan te doen. In principe krijg je alleen een keizersnede op medische indicatie. Het is namelijk ook niet een kleine buikoperatie. Ook heb je kans op meer complicaties ten gevolge van de keizeresnede als met een normale vaginale bevalling. Bespreek dit eventjes met je behandelende arts of verloskundige want sommige angsten of bezorgdheden kunnen we wegnemen. Groetjes, JApke
hallo ja ik heb het in toaal een kwartier gehad en het bleef steeds een paar sec en de kramp was wel heel erg pijnlijk maar daarna verder nergens meer last van gehad het kan idd geval niet zijn dat ik me druk maakte want was pas net wakker en lag nog in bed. groetjes Mariska.