"te veel"sporten?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Najet, 15 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Najet

Najet Actief lid

21 dec 2005
    363
    1
    0
    Den Haag
    Hai,

Ik doe aan spinning, steps, bbb.
    Ik sport best wel veel 5x per week, elke dag een uurtje, tijdens het sporten doen we veel buikspier oefeningen.

Nu heb ik begrepen dat buikspieroefeningen in het begin van de zwangerschap schadelijk kunnen zijn?

Zelf geloof ik daar niet zo in... tot vandaag, het meisje die ons les geeft is zwanger... en deed niet mee met de buikspieroefeningen?

Ze is rond de 4 maanden. Nu vraag ik mij toch af... is dit waar? en heeft het "te veel "sporten invloed op de zwangerschap?

Ik hoop dat jullie antwoord kunnen geven.

Groetjes Najet

2. Japke

Japke Bekend lid

1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Najet,

Sporten mag gewoon! Je lichaam geeft zelf aan als het niet gaat. Dus luister er goed naar.
    Buikspieroefeningen worden afgeraden omdat de buikspieren in de zwangerschap verslappen om zo de groei mogelijk te maken van de baarmoeder. Ik zou daar dus mee gaan stoppen, het kan op dit moment tot ongeveer 12 weken zeker geen kwaad omdat de baarmoeder nog goed achter het bekken zit. Na deze periode komt de baarmoeder net boven je bekken uit en gelieve dus niet meer de buikspieren te trainen.

Veel plezier en nog gefeliciteerd,
    groetjes,
    Japke

3. Najet

Najet Actief lid

21 dec 2005
    363
    1
    0
    Den Haag
    Japke bedankt voor je antwoord!

Groetjes Najet