Ik ben nu 7,5 week zwanger en maak me zorgen of het kindje zich wel goed genoeg kan ontwikkelen. Ik probeer gezond te leven, goed te ontbijten en smiddags gezond te eten. Ik snoep helemaal niet. Maar het avond eten is een grote ramp... Ik heb weinig eetlust als het om warm eten gaat... En ik kán gewoon écht al helemaal geen groente weg krijgen. Zodra ik het wil eten, krijg ik echt braakneigingen, en dat terwijl ik nog niet heb overgeven oid.... Maar van het idee aan groente krijg ik meteen al de rillingen. Dit heb ik nu sinds een week....Hiervoor at ik alle soorten groenten en vond ik veel ook echt lekker........ Ik slik wel dagravit Mama & Baby en visolie capsules, maar wat kan ik hier aan doen? Hoe erg is dit als dit nog even aanhoud?
Helemaal niet erg en al helemaal niet vreemd want heel veel vrouwen hebben dit in de eerste weken van hun zwangerschap (ik ook). Je neemt al een speciale multivitamine en probeer verder lekker fruit te eten e.d Blijf warm eten proberen. Je hebt een goeie kans dat over een paar weken je van het ene op het andere moment WEL weer zin hebt in warm eten en dus ook groenten. Je kan kijken of je het misschien lekker vindt om een paar dingen rauw te eten (worteltjes bijvoorbeeld?) Sterkte en gefeliciteerd!
ik had hier ook lasst van in de eerste weken. het kin dis een soort parasiet, dus die pakt wel wat ie nodig heeft! alleen jij zult er wat onder lijden... je neemt extra zwangerschapsvitamines, en het gaat wel weer over. probeer als het lukt wel fruit te eten, dat kreeg ik redelijk goed weg.
Ik ben normaal gek op groenten en heb het ook een paar weken gehad: bleh! Had ik fijn een pastinaken-aardappelschotel gemaakt, maar als ik de vork naar mijn mond bracht, kreeg ik gewoon kokneigingen! Was gelukkig gauw weer over hoor! Eet anders lekker veel fruit of maak frisse salades met komkommer, tomaat, rode paprika ofzo? Goed dat je vitamientejs slikt, dan kom je iig aan je dagelijkse behoefte!
Hoi hoi, Ook ik ga al over mijn nek als ik warm eten zie en ruik, vind het op dit moment echt vies. Geef mij maar brood! En als mijn manlief het zielig vind en vind dat ik warm moet eten eet ik iets wat ik lekker vind en neem extra fruit of rauwkost. liefs
Hmpf, gaat niet altijd over helaas. Ik krijg nog steeds erg weinig weg, vooral gekookte groenten. Spinazie, bietjes, rode kool, ik krijg het echt met moeite en een berg zout weg, maar absoluut niet genoeg. Wat bij mij helpt: rauwe groenten! Worteltjes, paprika, komkommer/tomaat salade. Zolang het niet warm en stinkend is, gaat het er wel in. Oh ja, en niet te veel sterk ruikende of smakende sauzen, dat is hier ook niet echt bevorderlijk!
Oh dat heb ik gelukkig niet. Ben normaal al gek op groenten en nu is dat bijna het enige dat ik eet met avondeten. Ik zit juist met moeite dat ministukje vlees en aardappels weg te werken. Ach die kindjes redden zichzelf wel hoor! Net wat iemand hierboven al zei; veel fruit eten en proberen of rauwe dingen er wel ingaan. Succes meid, maak je niet te veel zorgen en geniet van je zwangerschap!
Ik heb precies hetzelfde. Dwing mezelf op dit moment om wel wat te eten, maar er alleen al aan denken maakt me misselijk. Toch kook ik nog elke avond, maar eet misschien net 2 à 3 hapjes en dan is het alweer over. Alleen gisteravond heb ik overgegeven. De rest van de tijd is het nog binnen gebleven en daar ben ik dan blij mee. Normaal ben ik gek op fruit, maar krijg het nu dus echt niet weg. Ik neem als ontbijt 2 beschuit met kaas en een glas melk. Tussen de middag eet ik 2 boterham met vleeswaren en dan 's avonds dus een klein beetje warm. De rest van de dag drink ik veel, maar krijg ik echt niets van eten naar binnen.
Idd rauwe groenten gaan vaak wel. Je hoeft ook niet alleen bij het avondeten groenten te nemen. Als je bv je lunch opleukt met een beetje rauwkost, plakje tomaar/komkommer of plukje sla/tuinkers/kiemgroente op je brood, tussendoor eens een worteltje of groentesapje dan ben je ook al een heel eind. Dan hoef je s avonds veel minder groente te nemen om aan je 2 ons te komen. En verder kan het ook per week verschillen. Ik heb een keer bijna moeten overgeven van sla, terwijl het alle andere keren wel goed ging. Dan maar laten staan en iets anders nemen. Wat bij mij sowieso niet goed valt zijn zware dingen als stamppotten, dus ik ben blij dat we weer richting lichte lentekost gaan .
geen zorgen maken hoor, je baby krijgt echt wel wat hij/zij nodig heeft. Ik heb tot en met week 20 elke dag overgegeven en kon ook geen groente en avondeten naar binnen krijgen. Mijn gyn deed liet wel mijn urine even nakijken maar alles zat goed.
Meid, helemaal herkenbaar... ik had het ook, luste helemaal geen groenten of avondeten meer. Luste sowieso bar weinig tijdens die eerste weken! Laat het gewoon over je heen komen, forceer niks. ik eet nu ook alles weer zoals voorheen. Dus het komt echt goed
Ik weet niet of je het alleen met groenten en aardappelen hebt, maar wat ik doe is bijvoorbeeld nasi maken en dan weinig rijst en 400 gram wokgroente erdoor heen. Is dat een idee?
Voor mij ook heel herkenbaar hoor. Ik kan bijna geen warm eten meer verdragen. BAH BAH BAH. Als ik er aan denk dan word ik al bijna misselijk. Ik eet iedere dag veel verschillende fruitsoorten en probeer vooral koude groenten te eten, zoals spinaziesalade, gewone salade, rauwe worteltjes, paprika, etc.
bij mij gaat het ook niet over, ik heb altijd heel veel groenten gegeten, vond het ook echt lekker allemaal. nu eet ik al maanden nauwelijks nog iets. maak me er wel zorgen over, dus probeer af en toe wat rauwe paprika e.d. te eten.
Wat zo dom is is dat het eten van warm eten in de middag mij wel helpt! En het is ook nog gezond ook! Dan verbrand je je energie voor die dag en blijft het niet "hangen" in je darmen als je gaat slapen
Yup hier heb/had ik ook last van! Ik loste het op door vaker salades te eten in plaats van gewone groenten, en extra groenten in bijvoorbeeld pasta's en rijstgerechten te doen. Eet er voor je gevoel een extra stukje fruit bij, en braaf je gravitamon nemen De kleine pakt wat ie nodig heeft