Hallo allemaal, Heeft er iemand ervaring met het gebruik van de lily pads? Dat zijn van die doorzichtige zelfklevende zoogcompressen die lekken tegengaan. Graag jullie ervaringsverhalen. Groetjes van Barbara.
Hoi, ik ben deze op een gegeven moment 's nachts gaan gebruiken omdat ik het beu was om 's nachts een bh aan te moeten. Vond ze voor toen echt ideaal! Je moet ze wel elke keer goed schoonmaken met wat afwasmiddel. En niet steriliseren of uitkoken, heb ik gedaan en toen plakte ze dus echt niet meer. Voor overdag gebruikte ik zoogcompressen van Jippie's, echt super fijne! Ik lekte nogal veel door en deze hielden echt alles vast en ook zijn ze heel dun waardoor je niets door een truitje heen zag. Groetjes Debby
Ik heb ze ook gebruikt, maar vond het echt een ramp. Bij mij plakten ze al heel snel niet meer. Maar het kan zijn dat ik iets verkeerd deed... Als ik de ene borst gaf, liep de lilypad van de andere borst helemaal vol en dat kwam er dan ineens als een straaltje uit. Alles nat iedere keer....haha. Maar ik hoor ook hele goeie verhalen erover, dus het zal wel aan mij gelegen hebben. Succes ermee!
Ja bij zelfde verhaal als hierboven. Aan de ene kant voeden, betekende overstroming aan de andere kant. De andere kant liep als het ware vol en dan ineens schoot de lily pad los met als gevolg een grote natte plek.
Ik heb veel succesverhalen gehoord hoor, maar ik zelf vond ze een ramp. Ook overstromingsverhalen, maar ook steken in de borst nadat ik ze een nacht had gebruikt. Niet fijn! En jeuk. Ik gebruikte dus altijd de zoogcompressen van de natusan, die werkten voor mij prima.
ik heb ze ook gehaald, maar ben er nog niet super blij mee, ik heb nogal veel melk en dan houden ze het echt niet tegen, inderdaad met het voeden van de ene borst, loopt het vol aan de andere kant en is alsnog alles nat...opzich werkt het wel als je niet zoveel last heb van (veels)teveel melk. het is wel mooi dat ze niet zo zichtbaar zijn
Heb ze ook, maar bevielen maar een zo'n 6 weken. Daarna plakten ze echt slecht. Ondankt het iedere dag schoonmaken met afwasmiddel. Ben er mee terug gegaan, en volgens de mevrouw in de winkel hoeven ze ook maar 6/7 weken mee te gaan, terwijl hier niks over in de bijsluiter staat. Daarnaast kostten ze een hoop en viel het mij eerlijk gezegd wel tegen. (kreeg trouwens wel weer nieuwe maar heb die nog nooit gebruikt)
Hier ook dezelfde ervaring, overstromingen tijdens het voeden, en maar 6 weken plakken. Erg jammer, want het idee is natuurlijk wel goed!
Hier plakken ze nog steeds. Ik maak ze alleen niet schoon met afwasmiddel, maar met lauw water en ik week ze regelmatig in water met een beetje azijn.
Hier hetzelfde verhaal. Waardeloze dingen! En inderdaad, na een week of 6 plakten ze helemaal niet meer.
Ik heb geen ervaringen met Lily Pads maar ik gebruik gewoon de zoogcompressen van de HEMA, die zijn prima, zitten perfect en zijn niet duur. Etos heeft ze geloof ik ook en DA drogist ook (maar die zijn volgens mij wel wat duurder).
Ik heb ze een tijdje gebruikt,maar ik heb er verstopte melkkanalen aan overgehouden. Met de gewone zoogkompressen had ik daar geen problemen mee.
Ik vond ze vreselijk. Gewoon die zoogcompressen gebruikt. Veel prettiger. Wel dure want die zaten beter dan die goedkope dingen. Het staat altijd zo leuk onder een t shirt,
Ik vond ze wel fijn maar pas op het moment dat mijn melkproductie stabiel was. Na een tijdje wordt de plaklaag wat minder. Maar in die tussentijd is het heel fijn! Gelukkig heb ik nu niks meer nodig
Mij bevielen ze goed, maar ik moet erbij zeggen dat ik geen borstvoeding gaf en ook maar weinig lekte.