Erge buikkrampen, vind het eng!!

Discussion in 'Eerste symptomen' started by heppiedepeppie, Apr 9, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

Apr 6, 2011
    3,296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    We zijn nu voor het eerst zwanger, 6 weken. Ik heb niet heel veel klachten tot nu toe (alleen pijnlijke borsten en heel moe).
    Maar nu heb ik al een paar keer 's nachts ontzettende buikkrampen gehad. Niet alsof ik ongesteld moet worden maar echt veel erger.
    Alsof ik echt enorm moet poepen (sorry voor de omschrijving ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen). De kramp zit dan in mijn hele onderbuik, heel laag.

Als ik dan op de wc zit komt er niks. Ik verlies gelukkig geen bloed of zo. Maar omdat het steeds 's nachts is vind ik het echt super eng. Zijn dit mijn darmen???(daar heb ik overigens voor de zwangerschap ook altijd al wel last van gehad)
    Of is er echt iets mis met het kindje?
    Heb over twee weken pas een echo bij de gyn.

Ik lees hier wel steeds over het rekken van je banden of baarmoeder maar volgens mij zijn dat korte steekjes en niet langdurig. Soms duurt dit wel 10 minuten of een kwartier. Begin nu ook wat misselijker te worden, maar dat hoor ik ook wel vaker dat dit pas na 6 weken begint...

Hopelijk heeft iemand dit ook ooit meegemaakt, want ik maak me best wel zorgen.

2. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    3,584
    0
    0
    ergens...
    Hey heppiedepeppie,

wat naar dat je dit hebt! ik wil je niet ongerust maken, maar ik zou toch even contact opnemen met de verloskundige.
    Toen ik me een aantal maanden geleden namelijk me niet lekker voelde en buikkrampen had, vroeg mijn vk me hoe erg de krampen waren en of ik het gevoel had of ik heel erg moest poepen. Dat was niet zo, maar ze deelde me mee dat als ik dat gevoel wel kreeg (van dat poepen) ik gelijk weer contact met haar op moest nemen.. Dus als ik jou was, zou ik wel met de vk contact opnemen (ondanks dat het weekend is, hiervoor mag je ze altijd bellen).

Heel veel succes! Hopelijk is het niets en zijn het gewoon je banden oid

3. heppiedepeppie

Apr 6, 2011
    3,296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    bedankt voor je reactie!

Het is niet constant hoor. Ik heb nu bijvoorbeeld nergens last van. Maar af en toe komt dat opzetten en meestal is dat als ik even tot rust kom (in bed of na school als alle kids weg zijn). Naar een VK ga ik niet, vanwege mijn overgewicht moet ik direct naar een gyn. En daar moet ik dus nog een afspraak mee krijgen over twee weken.
    Ik zou mijn huisarts kunnen bellen, maar zou die ook weten hoe of wat?

Nu kan ik er weer wat rustiger over nadenken maar als je in de nacht wakker ligt, dan is dat echt super eng....zeker omdat ik niet weet wat normaal is. En dan ga je meteen van het ergste uit...

4. Sallie

Sallie VIP lid

Sep 27, 2008
    8,257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Hoi meid,

Ik heb het ook twee keer gehad tot nu toe, midden in de nacht.

Maar ik moest wel erg poepen, voelde het niet alleen zo maar moest dat ook, denk dus dat het bij mij echt mijn darmen zijn, die zijn onwijs van slag!

Maar er kwam dus niks?

Ik heb wel eens gelezen, en daar heb ik heel veel steun aan, over buikpijn: als het achter je schaambot zit is het je baarmoeder en tussen je schaambot en je navel zijn het je darmen. Als ik nu ergens pijn voel leg ik mijn hand erop en kom i kvak tot de conclusie dat het te hoog is om iets met mijn baarmoeder te zijn. Dat geeft me veel rust....

5. heppiedepeppie

Apr 6, 2011
    3,296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven

Bedankt voor je reactie! Als ik bovenstaande lees zit het meer tussen mijn navel en schaambot. Maar wel over de hele breedte, dus ik hoop zo dat het mijn darmen zijn. Ik heb nl al jaren veel moeite met mijn stoelgang en heb daar ook diverse middeltjes van de huisarts gehad. SInds ik bij een dietiste loop gaat het beter en ik gebruik dus nu niks meer. Wat bij mij ook helpt merk ik is als ik mijn buik vasthoud en zelf in de foetus houding ga liggen (zo slaap ik heel vaak) dat het dan wel wegtrekt.

Ben wel echt heel blij met dit forum!!!!

6. Chai

Chai Niet meer actief

Ik had het ook en vond het ook heel erg eng!
    Maar zoals je ziet zit ze er gewoon nogsteeds. ;)

7. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Hoi Heppiedepeppie,

Toen ik rond de 5 weken was had ik hier ook heel erg last van. Soms zo erg dat ik van ellende niet wist hoe ik moest zitten, liggen of staan en ik maakte me ook behoorlijk zorgen. Ik heb hier toen een berichtje gepost en hoorde van heel veel meiden unaniem dat het er gewoon bijhoort in het begin. Bij mij werd het steeds minder en bij ruim 7 weken was het helemaal over. Maak je geen zorgen, zo lang je geen bloed hebt hoort dit er gewoon bij.

Veel succes met je zwangerschap!

8. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    Ik heb het ook gehad bij mijn eerste zwangerschap. Ik was toen rond de 5 weken zwanger en heb dat twee nachten achter elkaar gehad. Enorme buikkrampen alsof ik enorm ongesteld ging worden. Ik was zo bang dat het misging, maar ik had geen bloedverlies. Na een minuut of 20 zakte die krampen dan weer weg. Ik heb wel eens gelezen dat het komt doordat de darmen een beetje in de verdrukking komen door de groei van je baarmoeder. Ik heb het in ieder geval dus maar 2 keer gehad en mijn zoontje is nu ruim 1,5 jaar oud!

9. KIM86567

KIM86567 Lid

Apr 12, 2011
    5
    0
    0
    heee
    Ik maakte me er ook al zorgen over
    Ik heb dat namelijk ook krampen elke keer en dan echt aanhoudend met het gevoel alsof ik je naar het toilet moet en dat negen van de tien keer dan ook moet.
    maar zijn dat dan gewoon je darmen die van streek zijn door de vroege zwangerschap ?

10. heppiedepeppie

Apr 6, 2011
    3,296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    bedankt voor jullie reacties, deze stellen me wel gerust! heb sinds 2 nachten geen erge krampen meer gehad, in ieder geval niet dat ik er wakker van wordt.
    Heb ook besloten dat ik eens moet gaan genieten, want als ik ga stressen om ieder pijntje dan is het ook niet leuk! Ik vertrouw maar op mijn lichaam! Heb 3 mei mijn eerste echo!

11. Iefie

Iefie Niet meer actief

ik had dit ook rond 5 weken en volgens de huisarts zou het een heftige innesteling zijn geweest. Ik had ook verder geen bloedverlies en ik kon duidelijk voelen dat het niet mijn darmen waren, dus heb dit voor waar aangenomen. Bij de verloskundige zag ik met 10 weken op de echo dat er een spartelend mini-mensje (zo'n 4 cm) in mijn baarmoeder had ingenesteld. Was allemaal in orde gelukkig!

12. lieveheersbeest

lieveheersbeest Nieuw lid

Apr 15, 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat is het heerlijk om te lezen dat er meer vrouwen last van hebben! En dat het dus niet altijd fout hoeft te gaan:)
    Ik heb het namelijk ook, weet pas sinds dinsdag dat ik zwanger ben en heb het maar een paar keer per dag, dan duurt het ongeveer een kwartier en zakt weer af. Gisteren ook gewoon op het werk dus dat was wat minder. Gisteravond ook weer zo'n "aanval" maar toen moest ik ook enorm naar de wc en kwam toen eigenlijk pas op het idee dat het natuurlijk ook mn darmen kunnen zijn. Ach ja het blijft toch heel spannend, als je niks voelt is het ook niet goed:) Hopelijk komt het bij ons allemaal goed!!

Share This Page