zeer lange onregelmatige cyclus...wie ook?

Discussion in 'Zwanger worden' started by miep84, Aug 11, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miep84

miep84 Niet meer actief

Hallo iedereen,

ik ben in maart gestopt met de pil en sindsdien een cyclus van 42 dagen en 77 dagen gehad... nu zit ik op dag 32... In 5 maanden tijd dus pas 2x ongesteld geworden :( Huisarts wil het allemaal nog even aanzien...
    Slik nu sinds 1.5 maand Etos zwnger worden en teunisbloemolie, maar lijkt allemaal nog niet veel te doen.

Wie heeft er ook zeer lange en onregelmatige cyclus?

2. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Ikke... alleen ben ik niet meer met je te vergelijken aangezien ik alweer 1,5 jaar in het ziekenhuis loop en geen natuurlijke cyclus mer heb maar een hormoon gestimmuleerde cyclus.

Bij mij is er overigens hormonaal niets aan de hand, ik heb gewoon een traag reagerend lichaam, dus geen PCOS of iets dergelijks!

Suc6 en hoop dat je snel zwanger mag zijn.
    Ik ken hier op t forum trouwens 2 meiden die ook een erg lange en onregelmatige cyclus hadden... de eerste is al een paar maanden terug bevallen, de ander is nu ergens in de 30 weken zwanger. (Truus21 en Hanuna)

3. mien1

mien1 Actief lid

Jan 20, 2011
    333
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben in october 2010 gestopt met de pil toen duurde het 90 dagen voordat ik weer voor het eerst ongie werd.
    Zit nu tussen 45 en 51 dagen.
    Ik heb ook een tijdje zwanger worden worden van etos geslikt maar in die maand had ik veel buikpijn weet niet of het daar door kwam maar ben er mee gestopt.
    Ik ben nu aan het tempraturen we zitten er nu over na te denken om deze keer nog zelf te proberen en als het dan niet raak is naar de HA te gaan.

4. moisie

moisie Bekend lid

Jan 10, 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook; maar 2x ''echt'' ongesteld geweest sinds januari. Wel wat tussenbloedingen gehad, maar zelfs dat was alleen bruin/rose afscheiding. Ook ik ben aan het temperaturen sinds deze maand en ga dan maar eens een bezoekje aan de huisarts doen.

5. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

Jul 22, 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier soort gelijk verhaal... Januari 2011 gestopt met de pil. Juni voor het eerst ongesteld, dus een dikke 5 maand later... Nu 8 weken later nog steeds niet ongesteld... Dag 56 inmiddels... :(

6. mrdam

mrdam Actief lid

May 16, 2011
    141
    0
    0
    heyy ik ben dec 2010 gestopt met de pil
    19mei kuurtje primolut van de ha gehad om ongi op de wekken toen ontrekkingsbloeding gehad 11juli pas voor de 1ekeer ongi geworden dus nu pas in ronde 1 geen idee wanneer me volgende ongi weer zou moeten komen

7. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

Mar 27, 2011
    1,545
    66
    48
    Female
    Gelderland
    Lotgenoten! Zie mijn onderschrift, dat zegt genoeg.

8. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

Jul 22, 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil volgende week de dokter weer even contacten. Zij adviseerde vorige week om nog een paar weken te wachten en kon me dan waarschijnlijk doorverwijzen naar de gyn. Zij vertelde me wel dat ik me opzich geen zorgen hoefde te maken aangezien ik ongesteld ben geworden en dus een eisprong heb gehad.

Ik had zo gehoopt op een normale cyclus maarja misschien duurt dat gewoon heel lang ??

9. miep84

miep84 Niet meer actief

Mijn huisarts zei juist dat je toch ongesteld kunt worden ook als je geen eisprong hebt gehad.. :(
    Ik wacht denk ik nog een week of 3/4 en dan ga ik em maar weer bellen..

10. Zussie

Zussie VIP lid

Mar 10, 2011
    5,963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Haha, grappig dat jij hier ook bent ;)
    Ik ben ook een lotgenoot.
    Onregelmatigheid valt nog wel mee, maar de lengte van mijn cyclussen vind ik niet zo leuk!
    Ben ook gaan temperaturen deze ronde, maar tot nu toe geen overtuigende eisprong gevonden.

Ben al bij de HA geweest, echo en algemeen bloedonderzoek (niet op hormonen geprikt) laten geen bijzonderheden zien. Zij zegt ook even afwachten.... Maar als ik deze ronde geen eisprong vind ga ik lekker terug! Ik snap niet waarom ik een jaar zou moeten proberen als ik geen eisprong heb, dat zou ik gewoon gemeen vinden!

11. Jackey

Jackey Lid

Aug 6, 2011
    14
    0
    0
    Rotterdam
    Hier sinds eind april dit jaar gestopt met de pil en in de tussentijd 2x ongesteld geweest met een cyclus van 38 dagen. Ook niet echt weinig (vind ik zelf). Momenteel ben ik naarstig op zoek naar mij ei. Helaas nog niet gevonden of ik heb het gemist. :(

12. kelly001

kelly001 Bekend lid

Jan 10, 2011
    592
    18
    18
    Female
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een onregelmatige cyclus bij mij komt het niet door de pil want heb nog nooit de pil gehad, sinds mijn bevalling heb ik een onregelmatige cyclus. en nu ook weer laatste nod was op 23juni2011 en nu nog niks ik heb op 25 juli wel een positieve ovulatietest en ik heb afgelopen woensdag een zwangerschapstest gedaan maar ook negatief, dus ik snap er niks meer van ik weet niet meer wat ik moet wat kan ik doen????????

Bij mij eerste kind was het meteen raak bij de eerste ronde al.

13. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Hier nog zo'n geluksvogel:x Zie mijn onderschrift: eind januari gestopt met de pil en nu nog steeds in ronde 3, dag 61 alweer.... Hormonen gaan alle kanten op, maar er gebeurt helemaal niks:( Inmiddels beginnen de "wat als het niet lukt" gedachten door mijn hoofd te spoken...

Maar gelukkig zijn er meer mensen die hier last van hebben, dan voel ik me toch een stuk minder abnormaal:p

Hebben julllie ook zo last van hormonen/kwaaltjes/borsten die groeien en na een week weer teruggaan? Wordt er helemaal gek van (en manlief soms ook hahaha)

14. Zussie

Zussie VIP lid

Mar 10, 2011
    5,963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Ik heb wel last van hormonenkwaaltjes, vooral huilbuien :p
    Mijn (.)(.) zijn sowieso al 2 cupmaten geslonken sinds ik gestopt ben met de pil, merk daar verder niet echt verschil in gedurende 'mijn cyclus'.
    Verder ben ik na het stoppen met de pil enorm afgevallen (en ik was al niet zwaar), dus denk dat de pil best een grote impact op mijn lichaam had, en het misschien daarom ook zo lang duurt voor het weer normaal werkt allemaal!

15. annie81

annie81 Lid

Jun 7, 2011
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nog eentje.....
    Juni 2010 gestopt met nuvaring, ik heb geen eigen cyclus, ben nu met Clomid bezig en zit dus na meer dan een jaar pas in ronde 2..:x

Volgens mijn gyn. is een cyclus van 35 dagen acceptabel, daarboven is indicatie tot onderzoek en evt. behandeling...

Ikzelf werd helemaal niet ongi na het stoppen met nuvaring, ha zei dat dit kan na langdurig gebruik anticonceptie, werd pas na 6 maanden doorverwezen. Gyn zei dat ik eerder had kunnen komen.
    Ik zou aandringen op doorverwijzing, misschien is alles goed, maar dan weet je dat iig!
    Succes!!

16. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

Mar 27, 2011
    1,545
    66
    48
    Female
    Gelderland
    Huisartsen zijn zo verschillend in het beslissen iemand door te sturen. Bij de een moet je soms een jaar wachten en bij de ander zit je na 3 maanden al bij de gyn.

17. meisje79

meisje79 Lid

Feb 26, 2011
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    tja de enige tip die ik je kan geven is ovulatietesten.
    dat spul van de etos en teunisbloem helpt voor mijn gevoel ook niet.
    mijn eerste cyclus kwam bij 39 dagen, mooi dacht ik! de 2de was 53 dagen en toen ben ik met ovulatietesten begonnen en ondertussen ben ik nu dus mooi bijna 15 weken zwanger!

Ik ben op dag 11 na mijn menstruatie gelijk met ovulatietesten begonnen en gewoon om de dag. toen er een licht 2de streepje bij kwam, ben ik iedere dag gaan testen en toen was ie knal positief. ben blijven testen tot 2 weken later, toen een zwangerschapstest gedaan en die was positief! was ie negatief geweest en was ik niet ongesteld geworden dan was ik doorgegaan met de ovulatietesten! ze kunnen soms vals positief uitslaan!

ondanks een onregelmatige cyclus kun je dus wel zwanger raken!
    maar ik begrijp jouw gevoel echt heel erg goed! in het begin ging er ook van alles door mijn hoofd.

18. mien1

mien1 Actief lid

Jan 20, 2011
    333
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meisje79

Mijn cyclussen zijn ook best lang zit nu op ongeveer 47 dagen.
    welke ovulatie testen heb je gebruikt?
    Ik vind ze best aan de duur namelijk.
    Ben nu begonnen met tempen zit nu op dag 11 van mijn cyclus.

19. Fieneke

Fieneke Bekend lid

Jun 26, 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    meisje79, blij te lezen dat je zwanger bent: proficiat! En, 't geeft moed!

Ik had oorspronkelijk een regelmatige cyclus van 31 dagen maar dat werden er 37,toen 45 en nu wacht ik ongeduldig op een bloeding...; helemaal niet lang tov sommigen hier maar....

De HA heeft me primolut voorgeschreven om een bloeding op te wekken en dan ga ik aan de clomid in een poging mijn cyclussen korter te krijgen.

Hoop dat 't werkt...!

Succes allemaal!!

20. miep84

miep84 Niet meer actief

ovulatietesten zijn zeker handig maar ook erg duur. Zo heb ik in de periode van 77 dagen veel euro's aan die dingen uitgegeven en nooit een positieve test gehad! Heb wel een eisprong gevonden door temperaturen, maarja, dan weet je pas achteraf dat je em gehad hebt....

Share This Page