Hallo, Ik heb even een vraagje, ik weet dat ik verkeerd bezig ben maar ik ben zo onzeker niet normaal meer. Zoals jullie kunnen zien ben ik vandaag 8w1d zwanger, ik maak mij zorgen omdat mn testjes lichter worden. Ik heb toen ik 6w3d zwanger was getest om te kijken of ik een echte knaller zou hebben en die had ik ook, heel blij natuurlijk en ik wou het toen ook daarbij laten, ik wou niet meer gaan testen. Laatst kon ik het toch niet laten en heb toen weer getest en zag dat de teststreep lichter was . En vandaag heb ik weer een testje gedaan en deze was ook lichter... Wie heeft dit ook meegemaakt en heeft uiteindelijk toch een goede zwangerschap gehad??? Ik heb trouwens wel al een goede echo gehad bij 6w5d ik heb het hartje zien kloppen, maar toch blijf ik zo onzeker, ik had nooit moeten testen. Volgende echo heb ik pas 5mrt. Ik heb beide testen gedaan rond 18.30. Zie foto's hieronder 6w3d: Bekijk bijlage 225923 8w1d: Bekijk bijlage 225924
Je HCG kan dalen na de 8 weken. En dan worden je testen lichter. Maar uhh ik vind hem nog steeds knal hoor.. En hij is echt maar ietsies lichter kan ook aan de test liggen
Test ziet er prima uit hoor en inderdaad word na 7 weken minder hcg aangemaakt. Geniet van je zwangerschap
Ik had precies hetzelfde! Heb ook met precies dezelfde weken getest ook omdat ik zo onzeker was! En ben nu 15 wkn zwanger en alles gaat prima! Niet meer testen en lekker genieten! Voor zover dat kan! Het komt allemaal goed! Liefs
Waren jouw testjes toen ook veel lichter? Ik had gisterochtend weer getest en deze was echt heeeeeeeel licht Net als mn test die ik had toen ik voor het eerst testte. Pfffff wordt er echt gek van. Ik had de vk gebeld of ik voor een echo mocht maar ze vond dit geen geldige reden, volgens haar is een streep een streep en zegt het helemaal niks verder. Ik hoop dat ze gelijk heeft....ik moet dan gwn geduldig afwachten tot 5mrt, dan heb ik mn echo weer...
heb ook altijd gelezen dat je HCG na 7 weken weer daalt. daarom doen ze bij de moeders voor moeders ook niet langer dan de 7e week urine inzamelen denk ik ik zou me niet te druk maken en stoppen met testen. als het hartje klopt is het 9/10 keer wel in orde
Wat jammer dat je VK niet wat meer haar best heeft gedaan om je gerust te stellen. Vriendinnen van mij hebben dit ook gehad en bij hen was de uitleg van de VK dat de testen ook maar een bepaalde mate van HCG aankunnen. Als dat op een gegeven moment explosief stijgt kan de test het niet meer aan en krijg je een vertekend beeld. Geloof me, die meiden om me heen zitten nu heerlijk thuis met een gezonde baby dus het hoeft niet per se slecht nieuws te betekenen. Vorige week heeft iemand een topic met dezelfde vraag geopend. Bij haar bleek ook alles goed te zijn. Het zijn nog steeds knallers van testen hoor meis. Probeer niet teveel te piekeren. Makkelijk praten vanaf hier, I know
@Beckje: ik denk dat je je nu vergist. Je kan tot aan je 16e week meedoen aan MvM. Tegen die tijd maakt hcg plaats voor progesteron..
Ik vind je test nog mooi donker hoor! Je hcg kan nu gaan dalen, maar wellicht heb je gister veel gedronken? Kan de test ook lichter zijn, maar nogmaals, dit is nog een heeeeele mooie test
Nee heeft echt niks met teveel gedronken ofzo. Dit is mijn testje van GISTEROCHTEND: Bekijk bijlage 226257 Dit kan toch niet dames? Ik vind dit echt licht hoor? Zo was mijn testje toen ik voor het eerst posi testte. En op de vorige pagina zie je mijn testje van 6w3d wat echt een knaller is...
Meiske toch. Hier de foto van een vriendin van mij en daarbij een gedeelte uit haar mailtje wat ze meestuurde: Lizz, het stress/bang/onzeker virus heeft ook bij mij toegeslagen. Tip: als je eenmaal positief hebt getest, test daarna nooit meer! Bij mij worden de testen dus lichter. Ik ging voor mvm kwam ook nog een keer testen en toen knalde de streep al niet meer. Een keer heb ik echt de testlijn donkerder gehad dan de controle lijn. Maar dat was dus niet meer. Omdat ik morgen naar de vk moet heb ik nog eens getest. Nou zie het resultaat. Die onderste is dus ooit die knal test geweest. Nu is ie echt stukken lichter. Kan me niet voorstellen dat mijn hcg al afneemt in week 8. En dit in combi met de kwaaltjes die afnemen. Help! Geldt in dit geval ook een streep is een streep? Is dit herkenbaar voor je? Haar prachtige dochter is inmiddels al weer ruim twee maanden.. Het hoeft echt geen slecht nieuws te betekenen. Probeer je niet al te druk te maken, hoe moeilijk ook.
En lees anders dit nog even: De hoeveelheid hCG bereikt zijn piek tijdens de eerste 8 tot 11 weken van de zwangerschap en zal dan langzaam teruglopen tijdens de rest van de zwangerschap.
Thnx Lizzy, je heb me al een beetje gerust gesteld Vooral omdat ik nu weet dat je vriendin dit ook heeft gehad en een gezond kindje op de wereld heeft gezet
Helemaal niets te danken hoor meis. Dat is het voordeel als je veel zwangerschappen van vriendinnen meemaakt, je hoeft het wiel niet meer zelf uit te vinden Ik hoop dat je na de echo van 5 maart helemaal gerust gesteld bent.
Het kan toch ook zijn dat je teveel HGC hebt en dat het testje het niet meer registreerd? @ TS, zou mij niet druk maken met zo een knaller hoor..
Ja dat klopt meid, heb ik ook gelezen maar toch werd ik er superonzeker van..had gwn never moeten testen :x