zwarte ontlasting

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door babytje, 25 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babytje

    babytje Bekend lid

    9 jan 2007
    926
    0
    16
    Hallo,

    Ik heb sinds een paar dagen last van zwarte ontlasting. Ik heb verder geen last van mijn darmen en ga ook elke dg naar de wc. Heb geen gevoel van vertopping.
    Heeft iemand dit ook of weet iemand wat dit inhoudt?
    Via google kom ik wel weer enge dingen tegen, zoals symptoom van darmkanker of maagbloedingen.
    Ik hoop dat iemand mij tips kan geven!

    groetjes babytje
     
  2. louloutje

    louloutje Actief lid

    23 mei 2007
    190
    0
    0
    gebruik je misschien iets voor ijzergebrek?
    Ik heb staaltabletten gehad en kreeg daar ook zwarte ontlasting van. Dat is bijwerking van ijzersuplementen....
     
  3. Nikita23

    Nikita23 VIP lid

    31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Bloed dat van hoog komt is de meest voorkomende oorzaak van zwarte ontlasting. Kan duiden op een maagbloeding, een darmbloeding oid. Ik zou hier zeker niet te lang mee doorlopen! Beter voor niets naar de dokter dan met dit soort klachten doorlopen.
     
  4. yake

    yake Fanatiek lid

    25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Absoluut naar een dokter!
     
  5. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    misschien te simpel gedacht, maar als je toevallig veel drop hebt gegeten kan het ook zwart zijn hoor, anders idd direct maar effe contact opnemen met de dokter!
     
  6. Niet meer actief

    Van roosvise Fierro krijg je ook zwarte ontlasting! ben me ook een keer helemaal kapot geschrokken, bleek het daarvan te zijn...zoals eerder vermeld dingen tegen gebrek aan ijzer veroorzaken dit ook!

    liefs Pjetje
     
  7. babytje

    babytje Bekend lid

    9 jan 2007
    926
    0
    16
    ik gebruik niks tegen ijzer tekort. Maar kun je een bloeding hebben dan zonder buikpijn?
    Ik eet altijd wel drop of droptoffee's. dus niet overdrevfen meer dan anders!
    Ik zal morgen nog even afwachten kijken of na het eten van macaroni de kleur wat verandert. HEt is begonnen na het eten van rode bieten. Zou het daar ook van kunnen komen?
    getsie wat weer een ellende
     
  8. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik had tijdens mijn zwangerschap ook hele donkere ontlasting, bijna tegen het zwarte aan. Mij mankeerd(e) toch echt niks hoor!
     
  9. babytje

    babytje Bekend lid

    9 jan 2007
    926
    0
    16
    gelukkig toch nog! hopen dat dit bij mij ook zo het geval is
     
  10. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    @babytje: ik zou me ook niet meteen te druk maken hoor meid. Ik heb ook wel eens wat donderker tot zwart, heeft vaak ook met je eten te maken. Zo het idd even een paar dagen afwachten en anders alsnog even contact opnemen met je huisarts.
     
  11. babytje

    babytje Bekend lid

    9 jan 2007
    926
    0
    16
    ja heb mijn moeder ook nog even gebeld, die zei ook dat de kans groot is dat het van eht eten is gekomen, omdat er anders buikpjn en ook rood bloed bij zit.
    Nou ik hou het wel in de gaten! Bedankt in ieder geval voor alle reacties! Altijd prettig om de mening en ideeen van anderen te horen!
     
  12. joyce1980

    joyce1980 Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    pikzwarte ontlasting is een teken dat het bloed van hoog komt. dus niet uit je darmen want dan zou het gewoon rood zijn,maar eerder uit je slokdarm of maag.

    de regel is bij echt zwarte ontlasting dat je wel even de huisarts moet bellen, maar als je bietjes gegeten hebt en droptoffees dan zou ik het nog even afwachten. zeker als je verder geen klachten hebt.

    dus geen toffee;s vandaag, heb je morgen dan nog steeds zwarte onlasting dan moet je echt even de dokter bellen.
    het is wel zo dat er een verschil zit tussen zwarte ontlasting en hele donkere. dus kijk :oops: even goed wat het is.

    succes en niet teveel zorgen maken!

    joyce
     
  13. babytje

    babytje Bekend lid

    9 jan 2007
    926
    0
    16
    ja ik zal vandaag geen dropjes eten!Ik heb verder geen klachten nee! Als het morgen nog niet over is dan bel ik de ha wel! BEn benieuwd, hopelijk is het wat bijgekleurd! BEdankt nog voor je reactie
     
  14. Michelle20

    Michelle20 Actief lid

    3 jan 2007
    455
    0
    0
    Fulltime moeder
    Hilversum
    zoals ik al vele reacties over ijzer hoorde denk ik dat het iets met die bietjes te maken heeft.
    In bietjes zit namelijk heel veel ijzer
     
  15. babytje

    babytje Bekend lid

    9 jan 2007
    926
    0
    16
    ik heb vandaag even goed gekeken, sorry voor de vieze details,maar ik zie toch echt alleen maar zwarte ontlasting. Ook niet een beetje gemengd ofzo!
    Nou vandaag nog even groene groeten eten en geen drop enzo, kijken of het morgen beter is dan! Anders bel ik morgen de vk even!
     

Deel Deze Pagina