Kramp

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Lised, 21 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lised

Lised Lid

10 nov 2007
    19
    0
    0
    Breda
    Hallo,

Ik ben inmiddels 38 weken zwanger en heb sinds vandaag al 2 keer een ontzettende steek in mijn rechterlies gevoeld. Het voelt aan als kramp in je kuit of voet. Het is nu inmiddels 2 keer gebeurd en als het gebeurd, dan zak ik echt door mijn been heen. Het trekt ook weer redelijk snel weg, dus wat dat betreft maak ik me absoluut niet druk, maar wilde het zekere voor het onzekere ff weten.

Ook heb ik nog een vraagje wat betreft mijn bloeduitslagen. Ik had een ferritine gehalte van 7 en een hemoglobine gehalte van 7.3. Nu was volgens mijn VK alles goed, maar ik zie ook dat op het formulier de minimale waar voor de Hemoglobine 7.5 moet zijn en voor ferritine 20.

Mijn vraag is, is dit nu slecht?

Alvast bedankt voor het antwoord.

Liefs Lised

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi lised,

7,5 en 20 zijn waardes waar we buiten een zwangerschap naar streven maar in je zwagnerschap worden deze waarden lager door het verdunnen van je bloed door de zwangerschap. We zien je ijzergehalte graag bij 38 weken boven de 6.5 zitten, Dus die van jou is TOP!

Ik denk dat je kindje aan het indalen is of nog dieper aan het komen is. Dit kan je behoorlijk voelen in je banden die lopen naar je liezen. Vaak zie je dat aan de kant waar de pijn zit ook het ruggetje van het kindje zit. het zwaarste gedeelte aan die kant.
    het kan geen kwaad, is alleen erg lastig!

Imke

Deel Deze Pagina