Hoe moeten we de kamers indelen met drie kinderen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Mees, Jan 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mees

Mees Actief lid

Aug 15, 2006
    297
    0
    0
    Hoi,
    Ik ben zwanger van ons derde kindje en nu zullen we een andere indeling moeten maken van de kamers. Mees is bijna 4 en heeft een redelijk grote kamer. Quinten is 8 maanden en heeft een klein kamertje. Wij hebben een behoorlijk grote kamer en we hebben een zolder. Die zolder is niet geisoleerd en heeft maar 1 klein dakraampje. Nu hebben we geen geld om een dakkapel te nemen of de zolder echt goed op te knappen. De kinderen op de zolder vinden we niet zo'n goed plan omdat het in de zomer enorm heet is en in de winter super koud.
    Dus wat zullen we doen?
    Mees en Quinten samen op Mees zijn kamer en de baby in Quinten zijn kamertje?
    Wij naar de zolder en de baby in onze kamer? Verder nog ideeen?
    Groetjes Jessica

2. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    De baby tijdelijk bij jullie op de kamer, en dan de baby en quinten op 1 kamer? Oke is voor Mees misschien niet zo leuk dat die een kleinere kamer krijgt, maar ja... denk dat die andere twee wat dichter op elkaar liggen als het gaat om de leeftijd.

3. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Dat vind ik een goeie indeling.
    Bij ons was het op de 1e verdieping sliepen de kids ik altijd met me zusje samen
    en pa en ma sliepen op zolder (ook erg koud en erg warm) maar me pa had op een gegeven moment een verwarming gelegd en in de zomer stonden er altijd ventilators aan 's avonds

4. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    Voor die zolder is er ook nog een andere oplossing.
    Je kunt er een airco laten plaatsen, die kunnen uiteraard koelen in de zomer maar ook verwarmen in de winter. Veel mensen weten niet dat er ook airco's zijn die kunnen verwarmen..
    En als je dan eens geld over hebt kun je de zolder verder aanpakken.

5. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    wij hebben ook geen geisoleerde zolder, en voorheen sliepen Levy en Demi bij elkaar op onze grote ouderslaapkamer, maar Levy wilde toch het liefst als de baby er was een eigen kamer, dus hebben we de zolder "verbouwd" tot slaapkamer...

niet volledig geisoleerd en ook met maar een klein (vierkant plastic dakraampje) en enkel in het midden stahoog voor ons, maar hij is er super blij mee...

idd in de zomer is het warm en in de winter koud, maar ja hadden wij dat vroeger ook niet...wij hadden vroeger ook geen centrale verwarming o.i.d. en toen was het ook als je je bed uit moest vliegensvlug naar beneden om je daar aan te kleden voor de kachel... ;)

maar ik moet er bij zeggen die van mij (nu 10) doet enkel zijn pyjama aan als hij gaat slapen, en de rest van de tijd, loopt hij gewoon in zijn boxershort en hemdje zonder het koud te hebben..kinderen zijn wdb heel anders dan wij en hebben het lang niet zo snel koud als wij...

dus ja ik zou zeggen maak de zolder in orde, maar goed ieder zijn eigen mening natuurlijk ik weet niet hoe groot de zolder is en hoe groot de andere kamers zijn e.d. dus tja, tis toch aan jou om te bekijken wat het beste is...wil je dat ze ieder hun eigen "plekkïe" hebben dan zul je toch wat moeten....bij elkaar doen zou heel goed kunnen volgens mij, maar met een tijdje zal ook de jongste die je nu hebt en of de oudste zijn of haar eigen kamertje willen....,

groetjes en succes

6. Konijn

Konijn Niet meer actief

Ik zou ook voor die oplossing kiezen. Het eerste jaar kun je zeker wel een kleintje op je kamer erbij hebben en daarna kan hij goed met een ander op de kamer. Het slaapritme van de twee kleinsten sluit waarschijnlijk het beste op elkaar aan, terwijl het voor de oudste belangrijker is om een rustige kamer te hebben en goed te kunnen slapen, in verband met school (daarbij kan een veel kleiner broertje heel irritant zijn voor een kind van acht). Als je later misschien wel geld hebt om de zolder op te knappen, kun je de oudste nog naar zolder doen. Misschien kan je van de grote kamer met een kamerscherm toch een beetje twee kamertjes creeeren? Wij gaan dat ook doen, omdat we eigenlijk maar één slaapkamer hebben en verder alleen een voorzolder. Je hebt dan toch een beetje een scheiding.

7. Karola

Karola Bekend lid

Nov 22, 2005
    531
    1
    0
    Wij slapen door ruimtegebrek en veel kids beneden in de woonkamer.
    Zo hebben we 1 babykamer,de oudste van 11 alleen op zolder,en de andere 3 in een hele grote slaapkamer.
    In de woonkamer een geweldige slaapbank en het bevalt ons prima!
    Mensen kijken altijd een beetje raar op,maar zo deden ze het vroeger ook vaak.
    Wij moeten alleen nog ff bekijken hoe we het met de baby gaan doen,want die wil ik de 1e periode toch echt bij me hebben s'nachts.

8. Iloon

Iloon Fanatiek lid

May 5, 2007
    2,583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    Wij hebben de oudste de kleinste kamer gegeven en mijn dochter van 3 slaapt bij de beeb op de kamer en dat gaat heel erg goed!

9. Mees

Mees Actief lid

Aug 15, 2006
    297
    0
    0
    Hoi,

De oudste een kleine kamer geven is niet echt een optie, die kamer is zo superklein dat er net een bed in past. Hij speelt vaak op zijn kamer, ook met vriendjes. Ik wil ook liever niet de baby op onze kamer, want wil niet de nachten wakker liggen als de baby slecht slaapt...
    Dus de optie Quinten bij Mees op de kamer en de baby in het kleine kamertje is wel een optie... Maar ook de airco op zolder (voor ons) vind ik een heel goed idee. Ik blijf er nog een beetje over dubben, maar ik heb nog even...
    Bedankt voor jullie reacties!
    Groetjes Jessica

Share This Page