nog steeds krampjes?

Discussion in 'Flesvoeding' started by kimmetje55, Jan 27, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kimmetje55

kimmetje55 Actief lid

Mar 7, 2007
    429
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    prov groningen
    hoi meiden..
    ik zit met mn handen in het haar.. sinds 6dagen geef ik geen bv meer en ben ik voledig overgegaan op flesvoeding 1week daarvoor was het al half om half..
    ik en met bv gestopt omdat yanick na een uurtje alweer trek kreeg dus er geen voeding genoeg meer in de bv zat.
    hij heeft in de weken ervoor veel gehuild en we dachten dat het alleen maar de krampjes waren en de symptonen waren ook schoppen met de beentjes, huilen stil huilen stil enzz en op de pink zuigen als troost en lekker tegen ons aan liggen hielp maar dat hou je niet dagen achter elkaar vol. (heb consultatiebureau gebeld zonder resultaat of goed advies)
    we hebben geprobeerd: warm bad, kruik cinababy druppels, centangeli, venkelwater, venkelthee, inwikkelen in een doek, op een rustig plekje voeden, buikjesolie voor masseren, wandelen, benengymnastiek enzzzz
    het werd steeds erger en erger tot mn vriend en ik besloten om fles bij te gaan geven..
    dit hielp!
    gelukkig het waren niet alleen krampjes maar ook de bv was dus niet meer genoeg! nu heeft hij dus 5 flesvoedingen per dag en gaat dat een stuk beter alleen sinds een paar dagen lijkt het allemaal op nieuw te beginnen!
    huilen en huilen..
    na 2uur weer voeden omdat hij onze pinken er bijna afzuigt en niet meer kan slapen.. hij eet minder omdat de voeding ervoor nog maar kort geleden is, krijg hierdoor weer pijn en krampjes, huilt weer veel en kan weer niet slapen en heeft dan weer honger!
    wij weten niet meer wat we er tegen moeten doen en het lampje is een beetje uit.. we zijn moe moe en moe..
    wie kan ons een goede tip geven!

we willen er graag genieten en doen dat volop als het weer een dagje goed gaat, maar ook de irritaties tussen mij en mn vriend slaan toe en het niet meer weten hoe je er mee om moet gaan..
    er is ons al verteld dat we de babyfoon maar uit moeten zetten en na een kwartier weer aan maar dit kan ik echt niet.. is er geen andere oplosing?

alvast reuze bedankt..
    gr kim

Edit moderator: verplaatst naar Voeding - Flesvoeding. Graag opletten waar je iets plaatst.

2. puckje

puckje Bekend lid

Jun 9, 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Toen Emiel 2 weken was begonnen hier de krampjes ook. We hebben op aanraden van een bekende een paar druppeltjes Sab Simplex in de fles gedaan. Gaat de vorming van gassen en schuim tegen, deze veroorzaken de krampjes. Wil je meer weten dan kun je me altijd een PB'tje sturen.

3. Syl Rebecca

Jul 3, 2006
    56
    0
    0
    Carice krijgt volledige borstvoeding. Vanaf drie weken oud kreeg ze ook krampjes. Dit werd steeds erger, ik heb toen ook overwogen te stoppen met bv omdat ik er heel onzeker van werd.
    De lactatiekundige heeft me aangeraden om van 8 voedingen over te gaan naar 6 of 7 voedingen omdat haar darmpjes het vele voedsel niet konden verwerken.
    Dit heb ik destijds gedaan en heeft heel goed geholpen!

4. kimmetje55

kimmetje55 Actief lid

Mar 7, 2007
    429
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    prov groningen
    hoi, bedankt voor de reacties..
    helaas kunnen we hier minder voedingen niet toepassen want we zitten al op 5, wel willen we de sab simplex even proberen..
    heeft er ook iemand venkel thee geprobeerd?
    wat zijn de ervaringen hiermee?
    hoop op nog meer tips..

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Venkelthee wordt niet meer geadviseerd, kijk maar eens op www.voedingscentrum.nl. Er zijn toch ook speciale flessen die zouden zorgen voor minder krampjes ? Kijk hier voor meer info.

En niet genoeg voeding in de borstvoeding bestaat niet. Kan best zijn dat jouw kindje niet tevreden was maar dat ligt dan niet aan het voedingsgehalte van je melk

6. yagmur

yagmur Lid

May 6, 2007
    11
    0
    0
    hoi mijn zoon had ook veel last van krampjes
    we hebben aeropax gebruikt hielp heel goed

7. laatje

laatje Fanatiek lid

Nov 5, 2006
    1,058
    0
    0
    Schoonhoven
    Hier nog een klein meisje met hetzelfde probleem. Ook alles al geprobeerd. Een dag venkelthee.. Ze heeft uren last gehad van krampjes. Echt zielig. Dan voel ik me weer zo schuldig. Ze is dan op geen enkele manier te troosten. Venkelthee zou toch verlichten? Nou nee, het kan zijn dat ik hem te sterk heb gezet en dan krijg je juist krampjes. Verdorie, denk je het goed te doen. Elke dag heeft mijn meid ruim 1 uur zo'n kramp-bui. Krijsen! Aan een stuk door. ik voel me dan zo machteloos. ik heb nu een andere fles. Gisteravond mee begonnen: B-free. Ik weet niet of het resultaat geeft. Ze doet er wel wat langer over nu om de fles leeg te krijgen. Normaal 12-15 minuten (Difrax) en nu ruim 20 minuten. Ik hoop dat dit nu verlichting geeft. Ik hou je op de hoogte.. Ik heb ook al zo veel adviezen gehad, maar volgens huisarts moet je er gewoon door heen. Maag-darm-kanaal moet nog verder ontwikkeld worden en de ene heeft daar meer last van dan de andere. Ik hoop dat ik nu eindelijk de oplossing heb.. Anders weet ik het ook niet meer..

8. Carla1980

Carla1980 VIP lid

Jul 16, 2006
    5,833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    wij hebben met Kyra toen ze klein was hetzelfde probleem gehad en ook vanalles geprobeerd, maar niks hielp..

uiteindelijk zijn we naar een osteopaat gegaan en die heeft ons enorm goed geholpen, we kregen een hele andere vrolijke baby, echt een wereld van verschil.
    Misschien is dat iets om te proberen als je het echt niet meer weet.

succes in ieder geval.

9. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Ik denk dat bijna ieder kind last krijgt van krampjes in minder of meerdere mate. Ik zou je zoontje niet na 2 uur weer voeding aan bieden. (tenzij hij heel weinig heeft gedronken) Want zo kom je in een visueuze cirkel terecht. Voeding zorgt voor krampjes. Kindjes willen graag zuigen als ze pijn hebben. Verwar dit niet met honger !
    Venkelthee word tegenwoordig afgeraden. Hier hielpen cynababy druppeltjes goed (en ze vond het erg lekker)

Ik denk dat het belangrijk is dat je niet te snel overstapt en verschillende dingen gaat uitproberen. Probeer iets eerst een paar dagen uit. Van allelei verschillende middeltjes kan een kindje ook krampjes krijgen.

Het is even een zware tijd maar het gaat over !

ps ik nam mijn dochtertje vaak in de draagzak dat vond ze ook vaak fijn.

10. elsa

elsa Bekend lid

Mar 14, 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Ik geef fv dus kan wat betreft de bv geen advies geven, maar onze florian had ook megaveel krampjes. heel erg zielig. Geen uurtje per dag, maar eigenlijk bijna heel de dag door. we zijn er zelfs voor naar het ziekenhuis geweest.

we hebben nu 2 weken andere voeding, hypo allergeen, en ik durf het nog niet te geloven, maar het lijkt erop alsof de krampen (bijna) weg zijn. Dit in combinatie met een b-free fles maakt zijn leven weer wat aangenamer. Maar ik denk ook dat het zo is dat bijna alle kleine baby's wel krampen hebben. ze zeggen dat dit na 3 maanden vele minder wordt. Dit zeiden ze ook tegen ons in het ziekenhuis.

wij hebben cinababy gebruikt en we merkten wel dat op het moment hij krampjes heeft en een paar druppeltjes op zijn speen doen het wat verlicht.

succes!

11. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Met 6 weken zijn krampjes op hun ergst. Vanaf die tijd wordt het heel langzaam aan minder. De meeste kindjes zijn er met 3 maanden vanaf. Krampjes zijn met FV altijd heftiger dan met BV, dit heeft met het verteringsproces te maken.

12. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

May 14, 2006
    2,463
    0
    0
    Sluit ik me helemaal bij aan. De darmen van een baby moeten groeien en bochten gaan maken (heet geloof ik embryologische rotatie). Vooral het maken van die bochten schijnt de krampen te geven. Een osteopaat kan helpen deze bochten te maken.

Vooral ook niet teveel middeltjes gaan proberen want die kleine darmpjes kunnen dat niet aan. Verder zou ik zeggen probeer 1 middel en blijf dat een tijdje volhouden.

13. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

Oct 13, 2006
    994
    0
    0
    Hoi
    Onze kleine heeft ook krampjes. Heb al vanalles geprobeerd, en gelezen erover (folder borstvoeding van de thuiszorg).
    Nu blijkt dat het (onder andere) kan komen door teveel voeding. Ik geef bv, dus het is moeilijk in te schatten hoeveel ze binnenkrijgt, da's dus lastig.

Wat ik nu doe is na ca 5 minuten van de borst halen en tussentijds laten boeren.
    Verder geef ik meestal maar één borst, zodat ze die goed leegdrinkt.
    Tussendoor haal ik haar dan nog een keer van de borst om te verschonen (weer eerst boeren). Daarna mag ze dus de ene borst leegdrinken tot ze genoeg heeft. Soms gaat ze door in sabbelen, dan haal ik haar eraf, want dat is geen honger maar zuigbehoefte.

En dan daarna op mijn pink sabbelen en lekker bij me liggen tot ze rustig is en in slaap valt..

Betekent wel dat ik meestal wel ongeveer 1,5 uur met een voeding bezig ben!
    Volgens het schema moet ze om de 3 uur, maar meestal komt ze zelf om de 4 uur voor voeding.
    En als ik haar eerder wakker maak: krampjes. Dus ik hou toch haar eigen ritme maar aan.

Wel vermoeiend die krampjes hoor. Ik ben blij als we haar rustig kunnen houden, vind het ook zielig als ze zo hulpeloos is en je kan zo weinig..
    Heb wel het idee dat we het nu na 1,5 week een beetje kunnen verlichten. Gelukkig duurt dit nog maar 2,5 maand....

Grts
    ma2Be

14. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    3,530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ook Jesper heeft rond de bekende 3e week last van krampjes gehad. Ik gaf hem cinababy, maar niet zoals het op het flesje staat. Daarop staat een half uur voor of na de voeding te geven maar ik gaf het gewoon wanneer hij er last van had. Een paar druppels op zijn speen en dat hielp bijzonder goed. Hij vond het ook erg lekker!

Heel veel kindjes hebben er last van en het gaat allemaal over maar ja dat is zo'n dooddoener als je NU met dat probleem zit....dat snap ik....maar ja het is wel echt zo...Jesper was er na ongeveer 2/3 weken vanaf...

Suc6 meis!

15. berna1981

berna1981 VIP lid

Oct 10, 2006
    9,943
    0
    0
    Hier nu ook sinds een dag of 3 krampjes. Vooral overdag heeft hij er veel last van. Hij maakt echt hazeslaapjes van een half uur/45 minuten en wordt dan weer wakker van de kramp. Ik probeer nu ook 4 uur tussen de voeding te laten zitten om de darmen zo wat meer rust te geven. Ik vind het wel heel zielig ik hoop dat het snel overgaat

16. schumi

schumi Actief lid

Oct 16, 2006
    105
    0
    0
    Hier ook veel krampjes. Daarbij ook nog spugen. Hij sliep maar heel kort, werd dan wakker omdat hij gespuugt had en had de hele dag door krampjes.Ook alles geprobeerd, niks hielp. Het was voor hem en voor mij niet meer vol te houden.
    omdat er in de familie ( ik en mijn vriend en de kinderen van mijn zus) allergieen voorkomen zijn we nu aan het kijken of Senne een voedselallergie heeft.
    Ik mag geen zuivelproducten meer eten, geen kazen, geen kippe ei en geen soja. ( geef bv en half fles )
    En ik moet zeggen vanaf de dag dat ik deze producten niet meer eet heeft Senne geen kramp meer gehad. Alleen het spugen blijft.
    Dit kan betekenen dat hij een allergie heeft voor een van deze voedingsmiddelen, en ik geef nog fv waar koemelk in zit.
    Vanaf volgende week mag ik 1 voor 1 weer producten gaan proberen en kijken of de krampjes weer terugkomen.
    Ik ben heel benieuwd. Ik hoop natuurlijk dat het geen allergie is ( al groeien de meeste kindjes er na 2 a 3 jaar overheen) maar zo zonder krampjes is echt een verademing!

Ik hoop voor jou natuurlijk dat mijn verhaal niet het jouwe is maar misschien wel iets om over na te denken dat dat ook een mogelijkheid is.

17. liea

liea Lid

Jan 28, 2008
    36
    0
    0
    Devlin had ook altijd hele erge last van darmkrampjes. ik ben toen van de bv naar flesvoeding friso comfort over gegaan en daardoor werd het al een stuk beter! mijn wijkverpleegkundig raadde me aan om cinababy er wel gewoon 6x per dag 3 druppels erbij te gebruiken en als het goed gaat dan weer afbouwen
    en een hangmatje in de box wil ook nog wel is helpen erbij of een wipstoeltje die trilt en bij devlin werkte een schommelstoel ook waar een muziekje in zit

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    De eerste weken is elke 2 uur voeden vrij normaal hoor!

19. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,064
    3,858
    113
    Misschien (verborgen) reflux, dan willen ze ook vaak de hele dag drinken, omdat het de pijn in hun keel verzacht van al dat maagsap wat naar boven borrelt. En de rest van de tijd is het ook vaak huilen en krampjes.

Share This Page