hele kleine rode vlekjes, vooral in het gezicht en borst

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door nicolioo, 14 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nicolioo

nicolioo Bekend lid

1 dec 2008
    901
    0
    0
    Hi meiden ik ben compleet onbekend met kinderziektes maar nu heeft mijn zoontje sinds zijn middagslaapje allemaal rode puntjes in zijn gezicht hals en bovenlijf. Wat is dit en is het iets waar ik voor op moet passen met mijn zwangerschap?

Bedankt al vast

Og ja hij is verder niet ziek , hij is lekker druk als altijd en heeft ook goed geslapen.

2. Lous1982

Lous1982 Actief lid

22 jun 2011
    322
    1
    16
    Docent Nederlands
    Groningen
    Ik heb dat met onze dochter ook weleens gehad, ik was toen van wasmiddel gewisseld en had ook weer eens wasverzachter gebruikt. Zou dat het kunnen zijn? Zijn kleertjes komen niet tegen zijn gezicht aan, maar wel zijn beddengoed natuurlijk.

En het zal wel geen kinderziekte zijn, hoor, maar heerst er iets op de creche misschien (als hij daar heen gaat)?

Waarschijnlijk is het snel weer over!

3. nicolioo

nicolioo Bekend lid

1 dec 2008
    901
    0
    0
    ik heb de buurvrouw er even bijgehaald en die heeft geconstateerd dat het de 5e ziekte is (ze is kinderarts, handig als buurvrouw) helaas dus wel risicovol voor mij nu maar niets meer aan te doen, besmnettingsgevaar is al geweest. Nu maar hopen dat ik de 5e ziekte al heb gehad...

4. Lous1982

Lous1982 Actief lid

22 jun 2011
    322
    1
    16
    Docent Nederlands
    Groningen
    Ach, wat vervelend... Dus toch een kinderziekte... Kun je erachter komen of je het hebt gehad? Beterschap!!

5. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ja, ik wilde ook zeggen de 5e ziekte (mijn dochter had het met Koninginnedag), maar je bent er al achter. Idd handig zo'n buurvrouw. Jezelf iig even goed in de gaten houden dus!

6. nicolioo

nicolioo Bekend lid

1 dec 2008
    901
    0
    0
    Tja ik kan er nu niets meer mee. Ga wel vragen als ik deze week bloed moet prikken of ze me op antistoffen kunnen testen, maar ja als ik die heb , kan ik er nog niets tegen doen. Gewoon afwachten dus...

Deel Deze Pagina