Heb afgelopen woensdag positief getest (4dagen voor NOD-zie fotoalbum). en nu heb ik een groot dilemma, Ik werk op de operatiekamer waar kinderen een kapnarcose krijgen. nu ben ik erg bang dat die narcosedampen slecht zijn voor de vrucht. dus eigenlijk moet ik maandag gelijk mijn leidinggevende informeren maar eigenlijk wilde ik hier nog even mee wachten. Bij de vorige zwangerschap wist de familie het met 6 weken en de collega's met 8 (omdat ik tijdens de kerstborrel aan de fris bleef,..) Ik werkte toen nog niet op de OK. Heeft iemand hier ervaring mee, met het werken met gevaarlijke stoffen en het daarom snel vertellen?? Pff,...duurde de vakantie nog maar wat langer,...maar helaas we moeten maandag weer aan de bak........
Hier werk ik ook in een zh alleen als voedingsassistente wij hadden te maken met mensen die radioactieve stoffen hadden dus mocht daar ook niet na binnen. Ik zou het toch vertellen meid hoe moeilijk het ook is
Ik zou toch je leidinggevende inlichten, of anders contact opnemen met de arboarts. En tsja als je niet meer op de ok mag werken dan zal je toch iets moeten verzinnen. Daarbij, het is dan wel pril en vroeg om te vertellen maar mocht het mis gaan dan heb je wel een groep mensen waar je troost kan vinden.
Ik werk zelf als radiologisch laborante in een ziekenhuis. Ik heb destijds eerst alleen mn leidinggevende en de roostermaker ingelicht, zodat ik op een kamer ingepland werd, waar ik geen rontgenstraling zou opvangen. Is dat misschien een idee voor jou? Als je leidinggevende of roostermaker je op een OK inplant waar geen kapnarcose of doorlichting wordt gebruikt, kun je het voor de rest van je collega's misschien nog even verborgen houden. Succes!
Ik werk 2 hele dagen op de poli (waar ik dus gewoon mag werken) en 2 halve dagen op OK en dat zijn vaste dagen en soorten ingrepen. 1 van die 2 halve dagen sta ik dus de hele ochtend bij de kapnarcose (ongeveer 20 kinderen). ze kunnen mij dus niet "zomaar" ergens anders plannen. Maandag eerst maar even de arboarts bellen. Het is heel raar maar met de eerste zwangerschap had ik er totaal geen moeite mee om het te vertellen. waarschijnlijk omdat ik nu van cyclusdag 14 tot 24 bruin/bloedverlies heb gehad (huisarts denkt innestelbloeding) ben ik er ook nog niet gerust op dat het wel goed gaat. erg dubbel allemaal.
Ik snap het dat je het vroeg vindt te vertellen.... Maar ik denk dat je met je leidinggevende misschien wel tot een oplosing kunt komen. Bovendien weet je nog niet of t wel of geen kwaad kan. Dat kan de arbo arts je denk ik wel vertellen, en misschien heeft die ook nog een tip wat je kunt zeggen of zo? Ze zullen wel vaker met dat bijltje hebben gehakt. Misschien kan t helemaal geen kwaad, dan hoe je t nog niet te vertellen, en als het wel afgeraden wordt dan zul je het met je leidinggevende moeten bespreken. Misschien vinden jullie een oplossing of des noods leugentje om bestwil? Of missch. hoef je maar een paar mensen in te lichten over de echte reden, en kan de rest van de afdeling t doen met: dat het zo even beter uit kwam of zo..,Nou ja, geen idee want weet niet precies hoe eht zit, en anders zit er niks anders op dan t te zeggen,en dan kun je er natuurlijk bij zeggen dat je het heel spannend nog vindt omdat t zo pril is. |dat begrijpen ze vast wel! succes!