Zwanger: waar geniet je van en waar droom je van??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sannah, 22 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sannah

Sannah Lid

27 apr 2009
    92
    0
    0
    Waar geniet jij van nu je zwanger bent?
    Het forum is heerlijk om over klachten en zorgen te kletsen en klagen en ik vind er vaak veel info door het uitwisselen van ervaringen. Als ik weer een kwaaltje ontdek: ff hier kijken of googelen!
    Maar we zouden soms bijna vergeten hoe bijzonder het is om zwanger te zijn: er groeit een mensje in ons lichaam!!
    Daarom leek het me leuk om eens een mega positief topic te openen:

Dus even de realiteit die we echt niet uit oog verliezen aan de kant: waar geniet jij van? En: waar zie je naar uit als je kindje er straks is?

Ik zal zelf de aftrap geven:
    ik speelde als klein meisje al heel vaak dat ik zwanger was, met een kussen onder mijn kleren. Ik vind het geweldig dat ik al een flinke buik heb!! Ben er trots op! Ook mijn man is errug trots: hij zei van de week zelfs toen we ergens heen moesten: "trek je dan die-en-die kleren aan met je buikband? dan komt je buik zo mooi uit..." Terwijl normaal als ik vraag wat hij me mooi vindt staan, zegtie: "maakt niet uit: alles staat je mooi"...
    Verder geniet ik nu ik de baby voel daar enorm van: het gekriebel, gefladder en ik kan niet wachten tot het van buiten af ook te voelen is voor papa! Ik vind het iets onwijs intiems, echt al een beetje contact met mijn kindje.
    Fruit is zooooo lekker!!
    Seks is zooooo lekker!! :D
    Iedereen zegt dat ik vooral rustig aan moet doen nu het nog kan (1e kindje)... dat doe ik dan ook lekker! :)

Waar ik naar uitkijk: het moment natuurlijk dat ik ons kind in mijn armen heb. Hem/haar voeden, knuffelen, ongelimiteerd mogen kijken en vasthouden zonder het weer terug te moeten geven, want ik ben de mama!! Tutten en samen met manlief lekker de wereld om ons drietjes laten draaien de komende tijd.

2. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Waar geniet ik van: als ik de baby voel bewegen, draaien, schoppen of als de baby slaapt en een dikke bult maakt in mijn buik, dat vind ik zo schattig als dat gebeurt. En als mijn vriend zijn hand op mijn buik heeft en kleintje lekker aan het shoppen is tegen zijn hand. Dat vind ik fijne momenten. Ook de momenten als ik even stil sta bij het wonder dat er een mensje in mijn buik groeit. Dat vind ik zo bijzonder.

Dingen waar ik van geniet: lekker slapen (maar dat had ik altijd al), komediefilms kijken, en spulletjes voor de baby kopen :D

Waar ik van droom: ik droom ervan straks ons kindje vast te hebben, en te zien, en ik zie ons al liggend op het bed, met ons kindje tussen ons in, helemaal verliefd naar ons kleintje kijken...

Ik droom ook van: een zorgeloze zwangerschap, maar dat zit er nu niet meer in ben ik bang de laatste 11 weken...maar dat is wel iets waar ik zo ontzettend aan toe ben...even geen zorgen meer. Maar ja, ik heb het grotendeels maar geaccepteerd dat het voor mij niet meer gaat gebeuren...

Deel Deze Pagina